מצוללות לחובלים מצוללות לחובלים

מצוללות לחובלים

רבקה פיין

הכירו את החובל שהתחיל את שירותו הצבאי כצוללן וכעת חוזר כחובל לצוללת בה שירת

לצוער י' שירות צבאי יוצא דופן, הוא התחיל את דרכו בשירות סדיר מלא; שנה וחצי של קורס צוללן, שירות בשייטת 7, יציאה למחזור הראשון של קורס רש"צים (ראשי צוותים), וכעת צוער י' מתחיל דרך חדשה כחובל.

צוער י' גדל בבית "חיל ימי" במיוחד, "שני ההורים שלי היו קצינים ששירתו בזרוע הים בתחום המודיעין, שם הם גם הכירו. אמא שלי השתחררה בדרגת רס"ן, ואבא שלי השתחרר בדרגת אל"ם".

"בזמן התיכון, כשהתחלתי לקבל זימונים למיונים, רציתי לפתוח לעצמי כמה שיותר דלתות בזרוע הים. גדלתי עם מורשת הזרוע ואופי השירות בזרוע והחיבור לים מצאו חן בעיני".

"התחלתי את הדרך שלי בגדנ"ע, הסתבר שהגעתי לגדנ"ע משולב הממיין לחובלים ולצוללות", מספר צוער י', "לגדנ"ע הגעתי עם מטרה אחת - קורס חובלים, ויצאתי עם דבר אחר לגמרי".

הכירו את החובל שהתחיל את שירותו הצבאי כצוללן וכעת חוזר כחובל לצוללת בה שירת
בהמשך הלך לגדנ"ע צוללות שם התאהב בתפקיד, "החלטתי שאכנס בדלת שפתחו לי ולא אפספס את ההזדמנות. התחברתי למה שסופר לנו על התפקיד והשירות. מהר מאוד התאהבתי בים, בסג"ים (סירות גומי) ובשטח. כבר בגדנ"ע ידעתי שאני רוצה להגיע לצוללות".

י' לא וויתר על החלום הנושן וניסה לעבור גיבוש חובלים, "במהלך שנת המכינה שעשיתי לא הצלחתי להניח את המחשבות על קורס חובלים, החלטתי לנסות בכל זאת להגיע לקורס". את הגיבוש הזה י' לא עבר והתגייס למחזור 108 של קורס צוללן.

"קורס צוללן זה קורס לא פשוט, הוא מאוד פיזי ואינטנסיבי. יש רגעים לא פשוטים במהלך הדרך אבל בהחלט נהנתי מהקורס; הפקתי ממנו המון וצברתי ידע, חוויות וחברים במהלכו. מי שהרימו אותי והחזיקו אותי במהלך הקורס היו האנשים שאיתי. החברים לקורס הם אנשים טובים ואיכותיים שתמיד עוזרים בכל דבר".

"אני לא מתחרט לרגע על השירות שלי על אף המורכבות והקושי שבתפקיד. שובצתי באח"י לוויתן, ושם עברתי את כל השירות הסדיר שלי, ובהמשך אף קיבלתי את אות מצטיין הנשיא ליום העצמאות ה69 של מדינת ישראל".

במהלך שירותו בצוללות יצא למחזור הראשון של קורס רש"צים, "יש ערך מאוד גדול בתוכנית הזאת ובתפקיד ראש הצוות. זה תפקיד שמאפשר לך לקחת אחריות וללמוד יותר. עם השתתפותי במחזור הראשון של הקורס זכיתי לקחת חלק בבניית הקורס".

צוער י' מעיד כי השירות בצוללות היה משמעותי; "כולם אנשים טובים שרוצים לתרום ולתת מעצמם, רואים את זה כבר בגיבוש ובמיוחד בקורס".

"אנחנו מבצעים פעולות קריטיות לביטחון מדינת ישראל ואני רואה בזה ערך רב. זה מה שדחף אותי להמשיך לשרת בשייטת ולצאת בהמשך לקורס החובלים; הרצון לשרת בשייטת 7 ולהגיע בסוף אולי לעמדה של קבלת החלטות בשייטת".

י' מספר שההחלטה לצאת לקורס חובלים הגיעה בעקבות הרצון לתרום למדינה, "רציתי להמשיך לשרת בזרוע הים ובשייטת 7 ולהמשיך בעשייה המבצעית. אני שואף להמשיך להשתלב בתפקידי פיקוד וקבלת החלטות בזרוע".

אביו של י' נפטר לפני תשע שנים, ועד היום הרוח הגבית שאביו סיפק לו ממשיכה ללוות אותו בקשיים ובאתגרים שהוא עובר בדרך, "יש משפט אחד שאבא שלי אמר לי שתמיד רשום על לוח ליבי. הוא היה אומר לי ולאחים שלי - 'תמיד לחשוב צעד וחצי קדימה לפני כולם', המשפט הזה ממשיך ללוות אותי בכל מה שאני עושה" .

בסיום קורס חובלים יחזור לשרת י' בצוללת בה שירת כלוחם, הפעם כמפקד, "עוד לא לגמרי עיכלתי את הרגע הזה אבל זה מאוד מרגש לחזור לצוות שאיתו עבדתי, ולחזור לשרת בשייטת".

מצוללות לחובלים

loading...