מפקד חדש לבסיס אשדוד מפקד חדש לבסיס אשדוד

מפקד חדש לבסיס אשדוד

אופק ארד

אלוף משנה אמיר גוטמן, אשר כיהן בתפקיד מפקד הזירה הדרומית של הזרוע, מסכם כעת שנתיים ענפות של כהונה. את מקומו כמפקד בסיס אשדוד תופס אלוף משנה אלי סוחוליצקי

בטקס חילופי המפקדים שנערך אמש (א') בראשות מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, ובהשתתפות מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים, החל אל"ם סוחוליצקי את תפקידו כמפקד בסיס אשדוד במקומו של אל"ם אמיר גוטמן המסיים את תפקידו.

במהלך הטקס מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה נשא דברים: ״זו זירה דינמית המצריכה מהלכים נבונים מצד הפיקוד הצעיר והבכיר, זו זירה בה כל אחד ואחת משפיע על התוצאות - להן משמעות והשלכות מהרמה הטקטית ועד הרמה האסטרטגית של מדינת ישראל".

אלוף משנה אמיר גוטמן, אשר כיהן בתפקיד מפקד הזירה הדרומית של הזרוע, מסכם כעת שנתיים ענפות של כהונה. את מקומו כמפקד בסיס אשדוד תופס אלוף משנה אלי סוחוליצקי

בהמשך, פנה למפקד הזירה היוצא ואמר: "אמיר, פיקדת על הזירה בחוכמה, תעוזה ובשותפות עם כלל גופי הביטחון - ובראשם לוחמי פיקוד דרום. בשיאה של תקופת הפיקוד ניהלת מערכת עצימה, מבצע ׳שומר החומות׳ - בה פעלנו בתנופה התקפית לצד הגנת ברזל. עשית זאת באופן מעורר הערכה, תוך השקעה יוצאת דופן, הפיקוד על הזירה המורכבת מצריך ערנות מתמדת, לילות רבים ללא שינה, הבנת פרטים קטנים מחד, ומאידך התמצאות בתמונה הרחבה והכוללת".

עוד פנה מפקד הזרוע למפקד הזירה הנכנס ומסר לו: "אלי, אתה האיש הנכון להובלת הזירה המתעתעת הזו, בה באמת הבלתי צפוי- הוא הצפוי. מהיכרותי איתך, אני משוכנע כי יש בידך הכלים הנכונים לנהג את הספינה בתבונה ובאומץ״.

אל"ם אמיר גוטמן התגייס לקורס חובלים בשנת 1994 ובמהלך שירותו בצה"ל מילא תפקידי מפתח בשטח ובהכשרת הדור הבא של החובלים בזרוע. בנוסף שירת כנספח זרוע הים בוושינגטון, הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי של חיל הים האמריקאי ובעל תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני במנהל עסקים.

בדבריו במעמד הטקס שיתף: "בשנתיים האחרונות ניצבנו בפני אתגרים רבים: החוט המקשר בין המערכה ב"חגורה שחורה", סיכולי הברחות ימיות, מגפת הקורונה. מבצע "שומר החומות" נשען על תכונות בסיסיות שלנו כצבא, כזרוע וכיחידה. החתירה למגע, דרשה מאיתנו לנצח בכל מגע, בכל עימות, זאת יחד עם יכולת להשתנות בצורה מהירה הן הבסיס ליכולת התמודדות עם האתגרים המשתנים ללא הרף".

מפקד בסיס אשדוד הנכנס, אל"ם אלי סוחוליצקי התגייס לשורות הזרוע בשנת 1996, לאחר סיום קורס החובלים שירת גם הוא בתפקידים משמעותיים רבים; מהשטח, דרך היחידות השונות ועד למטה. בזמן שירותו הצבאי השלים לימודי תואר ראשון בהנדסה, תעשייה וניהול ואף הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי של חיל הים האמריקאי.

כעת הוא מתחיל את תפקידו הנוכחי, מפקד הזירה הדרומית. בנאומו הוא הכריז: "אני מתחייב בפניכם אנשי הזירה, לשאת באחריות ולהגן על הגבול הימי, תוך שמירה על כבוד האדם, במסירות והפעלת שיקול דעת. אפעל כדי לשמור על השקט מהים, ולהיות דרוך למלחמה בכל יום נתון. אני מודה על האמון שניתן לי, ואעשה כמיטב יכולתי לעמוד במשימות שינתנו לי".

 

עוד כתבות בנושא

loading...