על הים ועל העוקץ על הים ועל העוקץ

על הים ועל העוקץ

אופק ארד

הכירו אותה - הצרעה החדשה מצטרפת למערך הביטחון השוטף של זירת ים סוף

הצרעה הכי גדולה בזרוע הים מגיעה בימים אלו לזי"ס. שוחחנו עם סרן נדב זנברג, שעומד להכנס לתפקיד מפקד היחידה, ואספנו את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת על התוספת החדשה לכוח!

ראשית, פותח סרן זנברג בהסבר על הכלי החדש: "אורכה של הצרעה החדשה הוא כמעט שניים עשר מטרים. היא מאובזרת בנשקים ואמצעי לחימה מתקדמים ויש עליה את מערכות הקשר והשליטה החדישות ביותר בזרוע", וממשיך: "הצרעה יכולה להגיע למהירות של מעל 50 קשר והיא מונעת על ידי ארבעה מנועים עם מדד סיבובי מנוע לדקה גבוה במיוחד".

הכירו אותה - הצרעה החדשה מצטרפת למערך הביטחון השוטף של זירת ים סוף
הצטרפות הצרעה לצי זירת ים סוף היא חלק מתהליך ההתחדשות של הזירה. בהמשך התהליך יצטרפו צרעות נוספות שיסייעו בשמירה על הגבולות הדרומיים של ישראל. על שיטת העבודה מסביר סרן זנברג: "הצרעות יסיירו ביום וגם בלילה ויהיו בכוננות למקרה של הקפצה".

בשונה מהדגמים הקודמים של כלי הצרעה, בכלי הנוכחי מותקן אמצעי לחימה שעד כה היה ניתן למצוא רק על דבורות. גם מערכת שו"ב ואמצעי איסוף שלא נראו בעבר על צרעות, ניתן למצוא על הדגם החדש. "הצרעה החדשה לא מוגבלת בשעות ים. השאיפה היא שהצרעה תבצע את היעוד שלה ככלי לוחם ומסייר".

"היחידה שלנו מכפילה את כוח האדם שלה - המפקדים של הכלים האלו יהיו חובלים ולא מפקצ״ים או לוחמי סנפיר כמו שהיה עד עכשיו. במעגן נבנה רציף חדש על מנת שיוכל לקלוט את הכלים, זאת בנוסף לתשתיות חדשות שהוקמו במוצבים", מפרט סרן זנברג על הפן הלוגיסטי.

לסיכום מוסר מפקד היחידה הנכנס: "הזירה מתחדשת בכלים כשירים ומבצעיים, הצעד הזה מביא איתו יכולות המותאמות לזירה ולאתגריה. כשמתמודדים עם כמות מטרות כמעט אין סופית, צריך כלי שיודע לתמרן תמרונים חדים במהירות גבוהה והצרעות החדשות עונות בדיוק על הצורך הזה".

על הים ועל העוקץ

loading...