סוגר מעגל סוגר מעגל

סוגר מעגל

דריה לוסטיגר

מלוחם בדבורה 820 למפקד הפלגה - סא"ל כפיר רווה מסיים לאחר שנתיים וחצי את פיקודו על פלגה 914

פלגת הבט"ש 914 היא אחת היחידות המבצעיות בזרוע הים ובצה"ל בכלל, על כך מעיד מפקדה, סא"ל כפיר רווה, ללא ספק האדם המתאים ביותר לספר עליה.

סא"ל רווה החל את דרכו בזרוע הים כלוחם ימי בפלגה 914, דבורה 820. כלוחם יצא לקורס סגנים וחזר לספינה שלו, ומספר חודשים לפני השחרור המתוכנן, יצא לקורס חובלים.

מאז מילא שורה ארוכה של תפקידים משמעותיים בפלגות הבט"ש. את האחרון שבהם, מפקד פלגה 914, הוא סיכם בשבועות האחרונים, לאחר למעלה משנתיים של פיקוד.

את שיחת הטלפון שבה התבשר כי קיבל את התפקיד עליו חלם, סא"ל רווה זוכר עד היום, "זה היה סוף היום והייתי בדרכי הביתה כאשר התקשרו אלי", משחזר סא"ל רווה. "אני זוכר כמה התרגשתי שבישרו לי שקיבלתי את התפקיד. זו הייתה אחת השיחות הטובות שהיו לי".

לשאלה - "מה מאפיין בעיניו את פלגה 914?", לסא"ל רווה יש תשובה אחת - משפחתיות. "אני חושב שההישג הכי גדול של מטה הפלגה הוא העובדה שהצלחנו ללכד את כל הלוחמים והמפקדים להבנה שלכולנו אותה המטרה, ואנחנו, המטה, פה בשביל לסייע למפקדים לבצע את המשימות שלהם", מסביר סא"ל רווה.

"מה שחיזק את האחווה הזאת הייתה תקופת הקורונה, שהייתה מאוד קשה ללוחמים והמפקדים. סגרנו המון, כשקיבלנו את ההוראה לסגור, כל הסגל נשאר ביחד עם הלוחמים. הלוחמים והמפקדים ראו שיש מי שתומך בהם ונמצא איתם וזה מה שגרם לנו להתלכד. העדות לכך היא העובדה שקיבלנו את פרס הרמטכ"ל לשמירה על כשירות מבצעית בתקופת הקורונה. זה לא קרה סתם, אפשר לספור על יד אחת את המקרים שבהם היה חשש להידבקות בספינות, לא היה לנו חייל אחד חולה במשך כל שנת 2020".

כשנשאל על אירוע מבצעי שזכור לו במיוחד מהשנתיים האחרונות, סא"ל רווה מתקשה להצביע על אירוע אחד מתוך הרבים שחווה. "לא חסרו לנו אירועים מבצעיים בשנתיים האחרונות. היו התחממויות בקיץ 2019, הייתה ההתחממות נוספת שארכה כחצי שנה, אז פעלנו בעצימות גבוהה סמוך מאוד לגבול הצפון", נזכר סא"ל רווה.

"המציאות היומיומית בגבול לבנון מאלצת אותי, כמי ששולח את הכוחות לים, להכין את הצוותים לאירועי קיצון שהם עלולים בכל רגע להיקלע אליהם", ממשיך ומסביר לי סא"ל רווה. "מהיום הראשון שלי בתפקיד עסקתי בזה, ובמבט לאחור ניכר היה שהרוח הזאת נישבה ועוד מנשבת. ראיתי את זה באימון פלגתי מסכם שהתקיים שבוע לפני שעזבתי".

מהדרך שעשה, שהתחילה בהיותו לוחם בפלגה, לקח איתו סא"ל רווה ערכים שליוו אותו לאורך תקופת כהונתו. "הדבר הראשון שלקחתי איתי זה יראת כבוד מאוד גדולה למקום", מספר לי סא"ל רווה בגאווה. "השורשים של פלגה 914 הרבה יותר עמוקים מהתפקיד שאני או כל אחד אחר עושה בה. אנחנו כממשיכי דרכם של קודמינו נושאים את משימת הגנת הגבול".

"יש פה תחושה של סגירת מעגל. כלוחם ראיתי את המפל"ג כדמות מאוד רחוקה שהשפעתה עלי עקיפה", ממשיך סא"ל רווה. "היום אני יכול להגיד שבכל דבר שעשיתי חשבתי על הלוחם בקצה, הוא זה שעניין אותי בכל משימה אליה יצאנו. היה לי מאוד חשוב לחבר אותם למשימה כדי שיבינו שאנחנו כולנו פלגה אחת, לטובה ולרעה".

בסיכום השיחה שלנו, סא"ל רווה מבקש להעביר מסר ללוחמי הפלגה עליהם פיקד בשנתיים וחצי האחרונות: "קודם כל, דעו שאני חושב עליכם. פלגה 914 היא שלם שגדול מסך חלקיו, וכשאנחנו מגינים על הגבול הימי, עלינו לעשות זאת בצורה הכי טובה יכולים. תפקידנו הוא לדאוג שתושבי הצפון יוכלו לישון בשקט, ואנו ממלאים את התפקיד הזה בהצלחה. כל דור נעביר קדימה את דגל הפיקוד ואת כובד משקלה של המשימה, זוהי דרכה של יחידה לוחמת".

"למחליף שלי אני רוצה להגיד שהוא קיבל פלגה שמורכבת מאנשים מעולים, חדורי מטרה ומוטיבציה, המבינים מה נדרש מהם וידעו לבצע כל משימה, קשה ככל שתהיה, על הצד הטוב ביותר. לדעתי יש לנו את הלוחמים הכי טובים בצה"ל, אבל אני משוחד".

"לא הרבה אנשים זוכים בחייהם להגשים חלומות או לסגור מעגל שכזה. אני זכיתי. התחלתי את השירות שלי כאן כלוחם, עברתי את כל התפקידים בדרך. בניסיון שלי כלוחם השתמשתי כדי להנהיג פיקוד ששם את הלוחם במרכז, מקווה שהצלחתי", הוא מסכם.

עוד כתבות בנושא

loading...