54 שנות זיכרון 54 שנות זיכרון

54 שנות זיכרון

מערכת אתר זרוע הים

היום נערך בהר הרצל טקס האזכרה ל-69 חללי אח"י דקר, במלאת 54 שנים לטביעתה

היום (ראשון) התקיים טקס לזכר חללי הצוללת 'אח"י דקר'. הטקס נערך באנדרטה לזכר הצוללת שבהר הרצל בראשות סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, המשפחות השכולות, חיילים ומפקדים.

בתאריך ה-9 בינואר 1968 הסתיימו שיפוציה של הצוללת אח"י 'דקר', והיא יצאה ממספנות צ'טהם שבבריטניה לכיוון נמל חיפה. כחמישה ימים לפני תאריך הגעתה המיועד, נעלמו עקבותיה של אח"י דקר ו-69 לוחמיה הוכרזו כחללי צה"ל. בשנת 1999, לאחר שנים רבות של מאמצי חיפוש, אותרה הצוללת בעומק הים, על נתיב הפלגתה המקורי. גשר הצוללת הובא לישראל ונמצא כיום במוזיאון זרוע הים בחיפה.

היום נערך בהר הרצל טקס האזכרה ל-69 חללי אח"י דקר, במלאת 54 שנים לטביעתה

מדברי סגן ראש המטה הכללי, אלוף הרצי הלוי:
"הבשורה הקשה באותו חורף סוער של 1968, אודות גורלה של הצוללת אח"י 'דקר', הכתה בחברה הישראלית והותירה אותה המומה. בשורה לאומית קשה מנשוא למשפחות המצפות - 54 שנה חלפו, רבים שהמתינו אז לאות החיים כבר אינם איתנו. גבורה היא הנכונות למקם את עצמך במצבי סיכון. שישים ותשעה הנופלים - כולם גיבורים היו מכוח נכונותם לבחור בעשייה הזו, ראויים היו לכל הערכה על השירות, על היציאה למשימה לחזק את כוחה של מדינת ישראל בהבאת צוללת נוספת ובעיקר על נכונותם להילחם באויב בעת הצורך".

"מורשת הנופלים, היא המחזקת את החיילים והמפקדים היום, להמשיך לעשות ולהצטיין, לרצות להגן על מדינת ישראל, ליטול בשם כך סיכונים רבים, תוך ויתור על דברים אחרים שיכלו המשרתים לעשות. אלה שאנו כאן מצדיעים לזכרם, לוחמי הצוללת אח"י 'דקר', היו מיטב בניה של מדינת ישראל. גם היום יש לנו הזכות לקבל לשורותינו, לשורות זרוע הים, את הטובים ביותר לחשובה שבמשימות - הגנה על מדינת ישראל. הזיכרון כמו הים, אינסופי, לעולם לא נגמר. אנו אתכן משפחות יקרות, בהפלגה הקשה הזו, לא נוכל לשכך את הרוחות ולהנמיך את הגלים, אך אם נוכל להיות עוגן, מיתר או מפרש, להקל עליכן מעט, נהיה שם תמיד לצדכן״.

 

 

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה:

״חללי אח״י דקר מדגישים בפנינו את החובה לפעול ברוח משותפת, מחדדים לנו את האופן בו ראוי לנהוג במעשי שגרה ובבוא יום פקודה, מעמיקים את שורשינו העבותים למדינת ישראל, אשר על בטחונה אנו מופקדים. משימותיה של השייטת עלומות, אנשיה אנשי הצללים, דרכי פעולתם מאפשרות להימצא במרחבי הפעולה הקריטים ביותר לזרוע הים ולצה״ל כולו. בפעילות יצירתית ופורצת דרך מביאים לוחמי שייטת 7 חוזר ועומק למסד הפעילות המבצעית של זרוע הים".

"עוצמתו של סולם הערכים שלנו נמדדת באופן בו מונצחים לוחמינו החסרים, באופן בו מונחלת מורשת גיבורינו. לוחמיה של אח״י דקר היו ועודם אנשי המופת שלנו, עמוד האש שלפני המחנה, נר התמיד אשר מלווה את פועלה של שייטת 7 לאורך כל שנות קיומה."

54 שנות זיכרון

loading...