האורך, המרחק והמיומנות האורך, המרחק והמיומנות

האורך, המרחק והמיומנות

שקד טוביס

שיתוף הפעולה החשוב של זרוע הים עם הצי החמישי הגיע לשיאו בתרגיל ה-IMX שאירע בשבוע האחרון

זרוע הים תמיד ערוכה ומוכנה לכל פעילות מבצעית, וזאת בזכות האימונים התכופים שהיא עורכת. בחודשים האחרונים, יכולת שיתוף הפעולה של זרוע הים והצי האמריקאי עלתה מדרגה בהרבה מובנים. המובהק שבהם הוא השתתפות זרוע הים בתרגיל ה-IMX - התרגיל השנתי הגדול ביותר שבהובלת הצי החמישי האמריקאי.

במסגרת התרגיל, יחידת ילת"ם תרגלה סודרי מיקוש, איתור וחילוץ תת ימי, יחד עם מקביליהם מהצי החמישי, במרחב הימי של בחריין. באותה העת, בצפון הים האדום ובמפרץ אילת נערך תרגיל בהשתתפות אח"י חנית וספינות סיור אמריקאיות.
התרגיל היווה הזדמנות לתרגל את יכולותיהן של בעלות הברית. "התרגיל עוסק בפעולות שאנחנו מכירים, ומימוש יכולות משותפות. על כן אנחנו מגיעים אליו במוכנות שיא. התרגיל תוכנן בקפידה כדי למצות את יכולותינו ולהעצים את שיתוף הפעולה בסודרים שתורגלו", מסביר רס"ן ח' - רמ"ד תרגילים של זרוע הים.

שיתוף הפעולה החשוב של זרוע הים עם הצי החמישי הגיע לשיאו בתרגיל ה-IMX שאירע בשבוע האחרון

"נערכנו לתרגיל במשך חודשים. ההכנות טמנו בחובן מפגשי תכנון משותפים רבים - קציני הספינות, קציני המבצעים, קציני המטה, וקציני התרגילים הבינלאומיים", מרחיב רס"ן ח'. "כל המפגשים ושיחות הלמידה השתלמו, והתנקזו לכדי ההצלחה של תרגיל ה-IMX".
התרגיל נגע במגוון רבדי הלוחמה הימית במסגרתו תרגלו תקשורת משותפת וסודרי חילוץ והצלה ורפואה ימית.


תרגיל ה-IMX, כמו שאר התרגילים המשותפים לזרוע הים ולצי החמישי, מהווה הזדמנות יקרה להעמקת היחסים בין שני הציים. "לשתי המדינות עניין רב בשמירה על החוק והסדר הבין לאומי", הוסיף מפקד הצי החמישי, האדמירל (***) בראד קופר, "זוהי הזדמנות מיוחדת להרחיב את הפעילות המשותפת וכן לחזק את הקשרים הימיים".

 

התרגיל החל ביציאה משותפת מנמל אילת, ולאחריה בוצעו שלל התרחישים המשותפים, בהשתתפות שייטת 3, פלגה 915 וכלי שייט של הצי החמישי. עם סיום התרגיל שני הכוחות חזרו לבסיסיהם, מרוצים ומצפים בכיליון עיניים לתרגיל הבא.
״השתתפות זרוע הים בתרגיל ה-IMX שבהובלת הצי האמריקאי ממחישה את הקשר ההולך והמתעצם בין הציים, ומבוסס על עוצמה, למידה הדדית ושותפות אסטרטגית. אנחנו מתואמים ופועלים יחד עם שותפינו האמריקאים על מנת למנוע טרור במרחב הימי ולחזק את הביטחון בזירה הימית. יחד נמשיך לפתח את שיתוף הפעולה ולהעמיקו״, מסר מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, וסיכם.

האורך, המרחק והמיומנות

loading...