ביקור היסטורי ביקור היסטורי

ביקור היסטורי

מערכת אתר צה"ל

מפקד זרוע הים ביקר לראשונה במפקדת הצי החמישי בבחריין

מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, ביקר השבוע יחד עם ראש מספן ים, תת-אלוף דניאל הגרי, במפקדת הצי החמישי האמריקאי בבחריין. זהו ביקורו הראשון של מפקד זרוע הים בבחריין, כחלק מביקורו של שר הביטחון במדינה.

מפקד הזרוע סייר במפקדת הצי החמישי ובמרכז השליטה הימית בו, וקיבל סקירות מודיעיניות ומבצעיות מגורמים שונים בצי.

הביקור מתקיים במקביל לתרגיל ה-IMX בהובלת הצי החמישי שהחל השבוע ויימשך כחודש. בתרגיל לוקחים חלק ציים מכל העולם, ביניהם שייטת ספינות הטילים והיחידה למשימות תת-מימיות של זרוע הים אשר מתרגלים בשיתוף הצי החמישי בים האדום.

ביקורו של מפקד זרוע הים מהווה המשך לשלושת ביקוריו של מפקד הכוחות הימיים של CENTCOM והצי החמישי, אדמירל (* * *) בראד קופר בישראל. הביקור הוא נדבך נוסף בשיתוף הפעולה ההדוק ובקשר האסטרטגי המבצעי החשוב בין הציים.
מפקד זרוע הים ביקר לראשונה במפקדת הצי החמישי בבחריין

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה:
״הביקור, שממחיש את עוצמת הקשר עם שותפינו בפיקוד המרכז האמריקאי, מהווה הזדמנות אדירה ללמוד על האתגרים והאיומים המשותפים במרחב הימי באזור״.

מדברי מפקד הצי החמישי, אדמירל (***) בראד קופר: "הביקור של שר הביטחון ומשלחתו, מדגיש את החשיבות האסטרטגית ארוכת השנים של יחסי בחריין, ואת הרחבת השותפות עם ישראל, בעקבות העברתה תחת פיקוד המרכז האמריקאי (סנטקום). אנו תמיד טובים יותר, כשאנו עובדים ביחד עם שותפינו בעולם״.

עוד כתבות בנושא

loading...