שלישי אישי: בדרך שלו שלישי אישי: בדרך שלו

שלישי אישי: בדרך שלו

יהונתן חרל"פ

הכירו את טוראי גל שמיר - בתפקידו הצבאי הוא משרת כעורך וידאו, גרפיקאי ואפטריסט בזרוע הים

עבור רבים, השירות הצבאי הוא אבן דרך משמעותית בחייהם התורמת לעיצוב דמותם והתבגרותם. במקרה של טוראי גל שמיר, לשירות הצבאי יש משמעויות עמוקות אף יותר.
גל אובחן כאוטיסט בגיל צעיר מאוד, אך הדבר נודע לו שנים מאוחר יותר. "בבית הספר תמיד למדתי בכיתה קטנה, אבל לא בדיוק ידעתי למה. יום אחד, ראיתי בטופס רפואי את המילה "אוטיסט" בהקשר אלי, חיפשתי את זה בגוגל והתחלתי לקרוא, זה הוביל לשיחה עם ההורים שלי שבה סופר לי. כשגיליתי שאני מאובחן כאוטיסט הרגשתי הקלה, פתאום הרגשתי שאני מבין ומכיר את עצמי יותר טוב".

גל התגייס במסגרת התוכנית "תתקדמו" של חטיבת תכנון ומנהל תחת אגף כח אדם, אשר משתתפיה נמצאים כולם על הספקטרום האוטיסטי, והתגייסו לשירות חובה מלא - לראשונה בצה"ל. "בגלל שאני מאובחן כאוטיסט בתחילת תהליך הגיוס שלי, קיבלתי באופן אוטומטי פרופיל 21, מה שנתן לי פטור מיידי משירות", מספר גל, "אבל אני רציתי להתגייס ולשרת בתפקיד משמעותי. בדרך התמודדתי עם המון בירוקרטיה, והייתי צריך לשקול אפשרויות רבות אשר עמדו לפניי. בייעוץ האנשים שקרובים אליי, החלטתי שהתוכנית "תתקדמו" היא הדרך עבורי לעשות שירות משמעותי".

הכירו את טוראי גל שמיר - בתפקידו הצבאי הוא משרת כעורך וידאו, גרפיקאי ואפטריסט בזרוע הים

בזמן שגל מתכונן לגיוס, סבתו, שהייתה אחד האנשים הכי קרובים אליו, נפטרה. "הייתי מספר לה הכל, היא הייתה מכירה אותי הכי טוב", משתף גל. סבתו של גל היא מורה במקצועה והתמיכה שלה, מילאה תפקיד משמעותי בחייו של גל.

"הגעתי למצב בו אני מקבל ציונים טובים וחי חיי תיכון מלאים וזה הכל בזכותה", מספר גל. "היא ישבה איתי במשך חודשים ארוכים והשלימה איתי חומר לימודי. היא לא התייחסה לתווית של אוטיסט והאמינה בי בלי גבולות".

במהלך שנת י"ב ביים גל את סרט הגמר שלו במסגרת לימודיו במגמת תקשורת הנקרא "בדרך שלנו". לאחרונה, הסרט זכה במקום השלישי בפסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם. הסרט מספר את סיפורו של גל כאדם על הספקטרום האוטיסטי אשר עובר את מסע הגיוס והחיול. לקבלת הפרס, הגיע גל בסצנת הניצחון שלו - לבוש במדי זרוע הים.

"סבתא הייתה אמורה להיות חלק מאוד משמעותי מהסרט, אבל היא נפטרה לפני שהספקנו לצלם. הסרט היה על המסע שעברתי, על המאבק לשרת ועל האובדן של אדם שכה חשוב לי. לצערי היא לא זכתה לראות אותי עם מדים, אבל אין לי ספק שאם הייתה רואה אותי, היא הייתה גאה מאוד.

 

 כיום גל משרת כעורך וידאו, גרפיקאי ואפטריסט במדור הדיגיטל של דוברות זרוע הים, "אני מאוד אוהב את העבודה שלי במדור", משתף גל. במסגרת תפקידו, הוא אחראי על עריכת הסרטונים ועיצוב התמונות המופצות לאנשי זרוע הים. "אני מרגיש שאני עושה תפקיד משמעותי ושהגעתי למקום מדהים אשר תומך ומאמין בי", אומר גל.

כעת, כשהמאבק הושלם וגל לובש את מדיו בכל בוקר, הוא מדבר על המסע שעבר במילות ניצחון. "לפעמים אני עוד מסתכל על עצמי במראה ולא מאמין. אני לא מתחרט על ההחלטה הזאת ולו לרגע".

"אני מקווה שנערים ונערות על הספקטרום האוטיסטי שמעוניינים בשירות מלא כבר לא צריכים להיאבק כמו שאני נאבקתי. בשירות הצבאי יש גם רגעים קשים, אבל השילוב בין הרגעים השמחים לרגעים הקשים הוא שהופך את השירות לכה חוויתי ומשמעותי".

"העצה שלי לנערים ולנערות על הספקטרום המשרתים בצבא היא לתת מעצמם כמה שיותר ולא להתבייש באוטיזם ובקשיים שבאים איתו, כך חוויית השירות שלכם תהיה כמה שיותר משמעותית ואותנטית".

 

צפו בסרט הגמר של טוראי גל שמיר :

 

עוד כתבות בנושא

loading...