קורס לוחם ימי מהעיניים שלי קורס לוחם ימי מהעיניים שלי

קורס לוחם ימי מהעיניים שלי

רב"ט עדי ביטון בסיוע רוני פולק

הלוחמת הימית, רב"ט עדי ביטון, מספרת בטור אישי על התהליך שעברה בקורס לוחם ימי

מאיפה מתחילים?
לפני ארבע שנים נחשפתי לראשונה לתפקיד לוחמת ימית, בכתבה שראיתי בחדשות. לא באמת הבנתי מהי משמעות התפקיד, אבל הרעיון מאוד הלהיב אותי. הלוחמה, הים, האנשים, המבצעיות, ההפלגות והצדדים הטכניים והטכנולוגיים בתפקיד - אלו דברים שקסמו לי.
עברתי את תהליך המיון, ולאחר שנת שירות התגייסתי לטירונות בבה"ד זרוע הים שבחיפה. בסוף הטירונות שובצתי למגמת "שייט" בקורס הלוחמה הימית. במגמה זו החיילים מתמקצעים בנשק וימאות בסטי"ל, ובסופה הם עתידים להשתלב במחלקות הנשק של ספינות הטילים של זרוע הים.
גיליתי שזאת הייתה הפעם הראשונה שקורס זה נפתח לבנות, וכך הבנתי שאהיה בין הלוחמות הראשונות שישרתו במחלקות הנשק בספינות הטילים. זה גרם לי להתרגשות ותחושת הכרת תודה, משום שזאת זכות עצומה לשרת שירות כה משמעותי וייחודי.

הלוחמת הימית, רב"ט עדי ביטון, מספרת בטור אישי על התהליך שעברה בקורס לוחם ימי

קורס לוחמ/ת ימי מורכב משלושה צירים:
הציר המקצועי, בו כל לוחם לומד את המקצוע בו עתיד לעסוק, בהיבט העיוני והמעשי.
ציר החוסן, שם עוברים מגוון סודרי חוסן פיזי ומנטלי, שתכליתם להכין אותנו להתמודד עם הקשיים במהלך השירות הסדיר. שם גם מלמדים אותנו לעמוד בזמנים קצרים, להסתגל לשגרת יום של לוחם חוד ימי, ולעמוד בהצלחה באתגרים ובקשיים שייתכן ונתקל בהם במהלך השירות.
הציר הערכי, בו מדברים על הערכים הנחוצים ללוחם ועל המורשת של זרוע הים. כך הבנו את החשיבות העצומה של התפקידים שאנו עתידים למלא.

במהלך הקורס למדתי תמיד לתת את המקסימום מעצמי. סיגלתי לעצמי צורת חשיבה חיובית שבה אני מזכירה לעצמי שבחרתי להיות לוחמת ימית, ושכל הקשיים ישתלמו בסופו של דבר.
רקמתי קשרים וחברויות חדשות עם חברי הצוות שלי, וברגעים קשים תמיד היינו שם אחד בשביל השני. המפקדים תמיד נתנו לנו הרגשה שהם מאמינים בנו - דבר שעזר לי להאמין בעצמי אף יותר.
בנוסף, רכשתי כלים ומיומנויות שיעזרו לי בשירות הסדיר, וגם בהמשך החיים.
במבט לאחור, אני יכולה להגיד, בלב שלם, שעברתי חוויה מעצימה שעיצבה אותי וגרמה לי להיות הגרסה הכי טובה של עצמי - גם כבת אדם וגם כלוחמת.
אני מצפה להתחיל את השירות הסדיר בספינת הטילים אח"י עצמאות, וממליצה לכל מי שמחפש שירות קרבי ומעצים המשלב טכנולוגיה, ים, מבצעיות, תחושת שליחות וגאווה עצומה - להתמיין לתפקיד לוחם ימי.

עוד כתבות בנושא

loading...