41 חובלות וחובלים חדשים בזרוע הים 41 חובלות וחובלים חדשים בזרוע הים

41 חובלות וחובלים חדשים בזרוע הים

מערכת אתר זרוע הים

41 חובלות וחובלים חדשים הצטרפו הערב (ד’) לשורות הפיקוד בזרוע הים, בתום הכשרה שארכה מעל לשנתיים.

טקס סיום קורס החובלים (מחזור 146) התקיים בבסיס זרוע הים בחיפה. הטקס נערך במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שר הביטחון, יואב גלנט, ובהשתתפות ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

במהלך הטקס נחשפה סיכת קצין הים לבוגרי הקורס והוענקו להם דרגות סגן.

מבין 41 החובלים, סיימו את הקורס 8 חובלות.

ההכשרה הממושכת כללה הקניית יכולות מקצועיות ומנהיגותיות ייחודיות הנדרשות ממפקד בתווך הימי, לצד ידע נרחב במערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. במהלך ההכשרה סיימו החובלים גם לימודי תואר אקדמי באוניברסיטת חיפה. עם סיום הקורס, החובלים והחובלות ישובצו בתפקידי פיקוד בספינות הטילים והצוללות של זרוע הים בחלוקה לארבע מחלקות מרכזיות - גנ״ק (גילוי, ניווט וקשר), נשק, אלקטרוניקה ומכונה.

במהלך שירותם עתידים החובלים לבצע משימות מורכבות ומבצעיות, לעתים הרחק מחופי הארץ, כדי להבטיח את עליונותה הימית של ישראל וביטחון המדינה.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי: "שנתיים וארבעה חודשים של אחת ההכשרות המיוחדות בצה"ל מגיעות היום לסיומן המוצלח. אתם מסיימים את הקורס בפתחה של שנת היובל למלחמת יום הכיפורים, מלחמה שהיא ציון דרך גם בהתפתחותו של חיל הים. חיל הים מפגין עליונות ימית מול כל זירת עימות, רחוקה כקרובה. חיל הים הוא מרכיב מרכזי ביכולת ההתקפית והעוצמתית של צה״ל.

בוגרים ובוגרות יקרים, היום אתם מצטרפים לדורות של מפקדים ימיים וברגע הזה, שבו מוענקות לכם סיכת החובל ודרגות הקצונה, אתם מקבלים גם את משא האחריות הגדולה - למשימה ולאנשים. בעוד זמן קצר תפגשו בלוחמי הים החדשים, ממיטב הבנים והבנות של החברה הישראלית, והם יבקשו מכם רק דבר אחד - שתלמדו אותם להיות טובים יותר כחיילים, כלוחמים, כבני אדם.

אנו בטקס חגיגי וחשוב בעיצומם של ימים מורכבים. בתחילת השבוע איבד חיל הים לוחם שרק סיים את פרק שירותו כסגן מפקד דבורה ועבר לפרק לימוד בישיבה. הלל יניב נרצח עם אחיו יגל, זיכרונם לברכה. פיגוע קשה שבוצע בידי מחבל אכזרי. אנו נגיע למבצעי הפיגועים במקצועיות, ברשות ובסמכות. צה"ל מונע מדי שבוע פיגועים רבים. למרבה הצער, לא הצלחנו למנוע את אלה האחרונים ועלינו להמשיך לעשות הכל ויותר. ההתפרעויות, האלימות כלפי חיילי צה"ל והפגיעה בתושבים וברכוש כפעולת נקם בעקבות הפיגוע בחווארה, הינם דבר שיש להוקיע אותו. התופעות האלה פסולות מהיסוד ומסיטות את כוחות צה"ל מהלחימה בטרור. זו העת לומר אמירות ברורות, עת למתוח גבולות למי שחושבים שמאבק פנימי נטול רסן ישפר את ביטחוננו. לצד הכאב הגדול, נפעל בנחישות למצוא את הרוצחים ובאחריות בלתי מתפשרת על מנת לשמור אותנו מדינה אחת מול בעיות מרובות.

'בים דרכך ושביליך רבים' נכתב בתהילים, שבילים רבים של פעולות ורוח אחת לאמץ. אותה הרוח תמשיך להוביל את זרוע הים גם תחת פיקודכם, כשלוחמיה עומדים בחוף, על פני המים ובמצולות ומגנים על מדינה ריבונית וחזקה. אני מאחל לכם ים הומה ורוחות טובות, וסומך עליכם שתוכלו לכל סערה. עלו והפליגו, עלו והצליחו!".

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה: "בוגרים יקרים, החל ממחר אתם מצטרפים אל הכוח הימי של מדינת ישראל, בדיוק בחגיגות שבעים וחמש שנים להקמת השירות הימי. במרחב חשוב כל כך, נכון להציב את המפקדים הטובים ביותר. את אלה היודעים להתמודד עם הקשיים שמציב לנו הים בסערותיו, אלו היודעים מצוינות ומקצוענות מהי, אלה שלא מוותרים גם אם קשה ותלולה הדרך. אבל גם את אלה שיודעים לפתח ולטפח את פקודיהם. ארוכה היא המערכה על ביטחון ישראל, דפי גבורה ועוז עוד עתידים להיכתב בה. במהלך השירות אתם תהיו בין הכותבים. אות לאות, מעשה אל מעשה, כל זאת בתבונה פיקודית, בענווה ובצנעה. אני בטוח וסומך עליכם, צאו והפליגו - שובו בשלום תמיד אל נמל הבית".

מסיימי קורס חובלים מחזור 146
מסיימי קורס חובלים מחזור 146

עוד כתבות בנושא

loading...