כל תרגיל במיל' כל תרגיל במיל'

כל תרגיל במיל'

חן אלבז

הם מוקפצים בשעות לא שעות, עושים לילות כימים והכל למען מטרה אחת - שמירת כשירותה ומוכנותה המבצעית של זרוע הים בכל עת. במטרה לנסות להתחקות אחר תרומתם המבצעית של אנשי המילואים, שוחחתי עם רמ"ד תרגילים בזרוע הים, רס"ן ח', האמון על תרגילי הזרוע.

"זרוע הים נדרשת בראש ובראשונה לכשירות ומוכנות מבצעית בשגרה ובחירום", אומר רס"ן ח', רמ"ד תרגילים בזרוע ומספר: "מילוי המטרה מצריך השקעה בעולמות תוכן ייחודים וממוקדים הבאים לידי ביטוי באימונים המגוונים בזרוע. על מנת להצליח בתכנון ובביצוע הסופי של כל התרגילים שאנו מבצעים, ביניהם גם תרגילי שיתופי פעולה מהותיים עם ציים זרים, אנו זקוקים לצוות עבודה איכותי, היורד בדקדקנות לכל פרטי התרגול. כיום, צוות התרגילים הנוכחי מורכב ברובו מאנשי מילואים".

"כל תכנון של תרגיל נובע מצורך מסוים של הזרוע. לכל יחידה צרכים שונים לפיהם אנו מתכננים את התרגיל הספציפי שתעבור ולכן לכל יחידה צוות מילואים המותאם לצרכיה", מסביר רס"ן ח'. "אנחנו מגדירים מה הם הצרכים המרכזיים שלנו לתרגול בשנה הקרובה וממפים את צוות המילואים הייעודי לאותו עולם תוכן. לאחר מכן, אנו מתחילים להניע את הצוות להליך תכנון התרגיל, החל מתרגול הלוחם בקצה ועד הדרג הפיקודי שמקבל את ההחלטות המכוננות בשטח".

רס"ן ח' בעת מילוי תפקידו
רס"ן ח' בעת מילוי תפקידו

 התרגולים בזרוע חשובים ובעלי משמעות רבה בשמירת הכשירות המבצעית. דוגמה נוספת הממחישה את תרומתם של אנשי המילואים היא תרגיל 'נובל דינה' שהתרחש במרץ האחרון. "בתרגיל עמדו בפנינו מגבלות רבות ועל אף השינויים והעדכונים, בעזרת ההירתמות, העזרה והמוטיבציה של אנשי המילואים בזרוע הצלחנו ליצור תרגיל מצויין". אומר רס"ן ח' בגאווה.

 
רס"ן ח' משחזר ומשתף באירוע בו תרומתם של אנשי המילואים באה לידי ביטוי באופן מובהק: "בשנה שעברה, תכננו תרגיל מטכ"לי בהיקף גדול ולאור אילוצים מבצעיים שהתרחשו נאלצנו לערוך שינויים משמעותיים לתרגיל עד שהובילו ליצירת תרגיל חדש. מדובר בתרגיל עם לא מעט כוחות צה"ל שחברו אלינו, ובזכות מנהלת המילואים עלה בידינו לתכנן תרגיל רב זרועי מחודש בטווח זמן של כשבועיים. הודות להירתמות ולמוטיבציה של אנשי המילואים לקיים את התרגיל בצורה מיטבית, נוצר תרגיל משופר שחצה את רף כל הציפיות". אומר בחיוך.

 "הקשר עם אנשי המילואים הוא קשר יומיומי והדוק. במרבית העבודה, אנחנו פועלים עמם כצוות אחוד, עבורנו הם אנשי סדיר לכל דבר", אומר רס"ן ח' ומשתף בעומק הקשר, "זה הוא קשר אישי וייחודי, אנחנו מכירים אחד את השני, את המוגבלויות והמורכבויות של כל אחד".

 

אנקדוטה נוספת ומעניינת למעורבותם הרבה של אנשי המילואים , הייתה בתרגיל 'הילת הזהב' שהתרחש בנובמבר האחרון על חופי יוון. "קיבלנו פקודה לתכנון התרגיל בהתראה של ארבעה חודשים לפני הביצוע, לארגן את כל הצרכים הנדרשים, החל מהפרט הקטן ביותר ועד אלו המסובכים ביותר. על אף הטווח הקצר אליו היו נתונים, צוות המילואים הצליח לדאוג בשיתוף עם אנשי מדור תרגילים לדאוג לכל צרכי התרגיל".

תרגיל הילת הזהב שהתרחש בנובמבר האחרון
תרגיל הילת הזהב שהתרחש בנובמבר האחרון

"לעיתים אנשי המילואים מקבלים מאיתנו טלפונים אף באמצע הלילה", על כך מפרט רס"ן ח', "זו שגרה מאוד מורכבת לניהול, אך הם עושים את עבודתם בחדווה ובתחושת שליחות אדירה. אני מעריץ אותם - כולם יכולים ללמוד מהם על הקרבה", הוא מוסיף. "אלו אנשים שאני יודע שברגע שהטלפון יחייג אליהם, הם יענו ויהיו נכונים לעזור בתחומם המקצועי".
"האנשים האלו פועלים בתחושת שליחות אדירה מדי יום. בכל בוקר בו הם שמים את המדים, הם חשים מוטיבציה אדירה לתרום לצבא לצד המשך ניהול חייהם האישיים באזרחות".
"אנשי המילואים נחוצים, הם עושים המון למען הזרוע ומשפיעים על ביטחון המדינה. ישנו אתגר גדול בשימור האנשים המדהימים הללו. אסור לעולם להסתכל עליהם כמובן מאליו, אנחנו בזרוע מלאי הערכה על מוכנותם של אנשי המילואים להקריב ולתמוך במערכת הצבאית. הרבה מהדברים שאנו עושים היום לא יכולנו לעשות בלעדיהם", מודה ומסכם בנחרצות רס"ן ח'.

עוד כתבות בנושא

loading...