השקט שלפני הסערה: כך נראה בוחן צוללן של מחזור 123 השקט שלפני הסערה: כך נראה בוחן צוללן של מחזור 123

השקט שלפני הסערה: כך נראה בוחן צוללן של מחזור 123

נועם אסולין

רגע לפני שיהפכו לחברי שייטת 7 באופן רשמי ויעטו על מדיהם את הסיכה הנחשקת שתעיד באופן חד וחלק - מדובר בצוללנים אמיתיים, חניכי קורס צוללן, מחזור 123 ביצעו את בוחן צוללן - כך זה היה

זריחה, קור של בוקר וגלים נוהרים אל עבר החוף - תיאור מושלם למה שפתח את אחד הבקרים הכי משמעותיים עבור כל חניך לוחם בקורס צוללן -הבוקר של בוחן צוללן. בשבוע שעבר, חניכי קורס צוללן מחזור 123, עלו על חליפות צלילה, ונכנסו אל החוף שנמצא בבסיס ההדרכה של זרוע הים והחלו בבחינה החשובה והמשמעותית ביותר במהלך הכשרתם כלוחמי שייטת 7 - בוחן צוללן.
מדובר בבוחן המשלב שחייה, ריצה וכוח מתפרץ בזמן כולל של עד שעה, במהלכו עוברים הנבחנים מקצה ריצה אל עבר הים, משם הם מתחילים בטילופים ארוכים בים הקפוא ומיד לאחר מכן - ממשיכים לעוד מקצה ריצה כשתלוי עליהם הנשק האישי שלהם ועליהם להחזיק שקי חול ואלונקות.

בשונה משאר המבחנים בצה"ל, אותם עוברים הלוחמים ביחידות ובחילות השונים, מדובר במבחן שבודק את יכולת הקבוצה ולא יכולתו של כל אדם לעצמו, וזה מה שמייחד את שייטת 7, שייטת הצוללות של זרוע הים. ״הסיבה שהבוחן מתבצע כקבוצה ולא כיחידים, היא כי בסוף מדובר ברגע שמנקז לתוכו את כל מה שלמדנו בקורס ואת כל הערכים שהשייטת שלנו נבנית סביבם״, מספר רב״ט מ׳ חניך במגמת מכונה וממשיך: ״זה הרגע שכל מה שעברנו בקורס מתקבץ לשעה אחת, בה אנחנו צריכים לתת את כל כולנו יחד, ולא לבד. עשינו את כל המסע הזה כקבוצה ונסיים אותו כקבוצה״.

 

וכך קורה - הזמן מתחיל להימדד כאשר הלוחם הראשון יוצא לדרך ונגמר כאשר האחרון חוצה את קו הסיום - מה שגורם לכל חברי הצוות להישאר מאוחדים ולזכור שכולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם, זו לא עוד סיסמה שגורה בחברה, מדובר בחוק ברזל של השייטת. ״להיות לוחם בשייטת 7, אומר קודם כל להיות בעל ערכים של צוללן: מקצועיות, חוסן - מנטלי ופיזי, רעות ועבודת צוות״, משתף רב״ט ע׳, חניך במגמת נשק. ״המסלול של שייטת הצוללות הוא לא מסלול רגיל, וזה גם מה שמשך אותי - זו לא תחרות בין אנשים זו עבודת צוות ושיתוף פעולה. אנחנו תמיד שם אחד בשביל השני, תומכים, מחזקים ונותנים יד לכל מי שצריך. אני יכול להגיד היום, אחרי המסלול הקשה שעברנו אני יכול להגיד בלב שלם שהקושי הכי גדול שחווינו היה בהדחות של חברים שלנו מהקורס. החברות שלנו כצוות מבחינתי זה ערך עליון״.
ובהחלט, קשה לפספס את שיתוף הפעולה והאחדות המזוהים עם הצוללנים, מהרגע בו נפתח שעון הבחינה ועד לסופו, נשארו כל הלוחמים חזקים, מאוחדים ומחוברים ובכל רגע דאגו כל אחד לחברו, מבלי להשאיר אף אחד מאחור. מדובר באחד הקורסים הכי יוקרתיים וקשים שצה״ל מנהל. משך הכשרת הצוללן היא שנה וחודשיים, פרק זמן ארוך ומשמעותי עבור כל לוחם בשייטת שלומד על עצמו דברים חדשים שלא ידע קודם ובעיקר - לומד איך מתנהלים בצוות תוך ראייה שהקבוצה חזקה יותר מאדם בודד.

את הבוחן, עברו חניכי מחזור 123 באופן מעורר השראה, שיתוף פעולה יוצא דופן, אסרטיביות ובעיקר - אחווה, כשהם מגיעים לנקודת הסיום לאחר 47.39 דקות בלבד! הם לא ויתרו לרגע אחד על השני, היו חדורי מטרה להשלים את הבחינה במינימום זמן ועם מקסימום מאמץ והתוצאות שלהם, מדברות בעד עצמן, ומעלות תחושת גאווה גם בין מי שהיו שם עבור החניכים לאורך כל הקורס ולימדו אותם על עולם הצוללות - מפקדי הצוותים. רס״ל ע׳, מפק״ץ במגמת מהו״ב מספר שעבורו, כל היום הזה היה מרגש ונקודת שיא עבורו ועבור הצוות בהכשרת הלוחמים. ״לראות אותם רצים ביחד כצוות שלם ומגובש משרה בי גאווה ואושר לדעת שהם מרחק פסיעה מלעמוד על סיפון הצוללת בטקס הסיום וביום שלמחרת לתפוס עמדה בעומק האויב, בכלי הכי מורכב ואסטרטגי שיש למדינת ישראל להציע״.
במאי הקרוב, יסיימו את הקורס ובאופן רשמי יהפכו לצוללנים מן המניין, ובהחלט אפשר להיות רגועים - יש לנו על מי לסמוך.

עוד כתבות בנושא

loading...