הקשב המפקד, אפשר שאלה? הקשב המפקד, אפשר שאלה?

הקשב המפקד, אפשר שאלה?

אגם תותחני ויהלי שיאון

בוגרי קורס חובלים 146 עונים: כל מה שרציתם לדעת על מגמות החובלים ולא העזתם לשאול

מחר יגיע לסיומו מחזור 146 של קורס חובלים, מהקורסים המאתגרים והארוכים ביותר בצה"ל. כבר בתחילת הקורס מגלים הצוערים באיזו מגמה ישובצו ועל איזה תחום יפקדו בכלי השיט.
כל צוער, בין אם סטילן או צוללן יכול להשתבץ באחת משלוש מגמות: שיט, מכונה או אלקטרוניקה. מה ההבדל בין המגמות השונות? ואיך תדעו אם אתם מתאימים? תפסנו שלושה ממסיימי המחזור העתידים לשרת על ספינות הטילים כדי לענות על כל השאלות הבוערות. היינו מביאים גם צוללנים, אבל, אתם יודעים, זה מסווג.

 

סגן נמרוד דוידוביץ' - מגמת שיט

מה לומדים במגמה? הצוערים מתמחים בימאות, ניווט, שימוש במערכות נשק ושליטה ובקרה על כלי השיט במרחב הימי. הם מבצעים תרגילים מול יחידות וכלים שונים ומגוונים- חילוץ מוסק, תפעול שריפות, הפעלת כלי נשק על גבי סיפון הספינה, ועוד...

איפה אשתבץ? בוגרי המגמה מוצבים בסוף הקורס בתפקידי קצין נשק, או קצין גנ"ק (גילוי, ניווט וקשר). בעתיד יוכלו להשתבץ גם כמפקדי דבורות בפלגות הבט"ש בזרוע.

איך אדע אם אני מתאים? אם אתם לא מסוגלים להישאר על הכיסא ואלופים בהתמצאות במרחב, מקומכם על גשר הסיפון.

 

סגן עומר פורמן - מגמת מכונה

מה לומדים במגמה? המגמה אחראית על מערכות שונות ומורכבות החיוניות לפעילות כלי השיט- מערכות חשמל, הנעה, מהירות ובקרה. החניכים עוברים לימודי פיזיקה מעמיקים לצורך מילוי תפקידם.

איפה אשתבץ? בסיום הקורס משובצים החניכים בתפקיד קצין מכונה, ואחראים על טיפול במערכותיה המגוונות של הספינה לצורך שמירת כשירותה המבצעית. לאחר ביצוע קורס פיקוד ימי מתקדם (פי"ם), יתקדמו לתפקיד קצין טכני (צ'יף)- ויפקדו על כל תחום המכונה בספינה.

איך אדע אם אני מתאים? אם הטכניקה בוערת בכם, תמיד ידעתם לפתור בעיות ולשים לב לפרטים הקטנים, מקומכם כמכונאים!

סגן שקד בוזגלו - מגמת אלקטרוניקה

מה לומדים במגמה? המגמה אחראית על כלל מערכות האלקטרוניקה הנמצאות על כלי השיט. ממכ"מים (מגלה כיוון ומרחק), טילים הגנתיים והתקפיים ועד למערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.

איפה אשתבץ? בוגרי המגמה ישובצו בתפקיד קצין אלקטרוניקה ושם יפקדו על המערכות השונות בכלי השיט, המגינות על הספינה ועל הנכסים האסטרטגיים במרחב הימי.

איך אדע אם אני מתאים? אם למדתם פיזיקה בתיכון, אתם יודעים להפעיל שיקול דעת ולקבל החלטות במהירות שיא, מקומכם כאן.

עוד כתבות בנושא

loading...