שישי אישי: כל הדרכים מובילות לדבורים שישי אישי: כל הדרכים מובילות לדבורים

שישי אישי: כל הדרכים מובילות לדבורים

נועם אסולין

סמל יאיר פרץ התגייס לצבא עם מטרה ברורה – להתגייס לשירות קרבי. בעזרת כוח רצון והמון נחישות הוא הגשים את החלום והיום הוא משרת בפלגה 915 בזי"ס כלוחם ימי בדבורים

"רציתי תמיד לעשות שירות משמעותי שיתרום גם לי וגם למדינה", מספר לי סמל יאיר פרץ בן ה-21. הוא התגייס במרץ 21' לאחר שהיה חבר במכינה הקדם-צבאית "דרך ארץ" בשלוחת ניצנה. כשהתחילו המיונים לצבא גילה כי יש לו מגבלה רפואית, שבעקבותיה נקבע לו פרופיל 64 שמנע ממנו להתגייס לקרבי.

"באותו רגע שקיבלתי את הפרופיל ניסיתי להעלות אותו והלכתי לבדיקות רפואיות על מנת לראות אם זה משהו שניתן לשנות אותו. לצערי לא הצלחתי. התגייסתי לתפקיד מ"כ טירונים במערך מג"ל. אחרי ארבעה חדשים הגעתי חזרה לבקו"ם שם אמרו לי יש תקן חדש בזרוע הים ושובצתי באפסנאות של זי"ס".

"כשהגעתי לזי"ס אני זוכר שתמיד הסתכלתי על ההפלגות ועל הפעילות של לוחמי הבט"ש בזירה ורציתי מאוד להיות חלק. החלטתי לנסות לערער על הפרופיל פעם נוספת, ובפעם השלישית שהגעתי לוועדה הרפואית סוף-סוף קיבלתי את ה"כן" שחיכיתי לו כל-כך הרבה זמן. העלו לי את הפרופיל הרפואי ל-82 ויכולתי לעבור ללוחמה".

סמל יאיר פרץ התגייס לצבא עם מטרה ברורה – להתגייס לשירות קרבי. בעזרת כוח רצון והמון נחישות הוא הגשים את החלום והיום הוא משרת בפלגה 915 בזי"ס כלוחם ימי בדבורים
(צילום: הלל פרנקו)
לאחר שקיבל את התשובה החיובית לה כל-כך חיכה, שובץ סמל פרץ בפלגה 915, פלגת הביטחון השוטף בזירת ים-סוף. הוא זכה להגשים את רצונו ולהיות לוחם. "יש לי שירות ממש כיף, אני חווה הרבה דברים שלא היה יוצא לי לחוות בשום מקום אחר. בשבילי זו גם הגשמת חלום", הוא מספר. "זה שירות מאוד מאתגר ומבגר, בו אתה לומד להתגבר על כל המכשולים ולעבוד בצוות. האנשים בספינה הופכים למשפחה שלך ואתה מרגיש משמעותי - אתה יודע שאם אתה לא תעשה את זה, לא יהיה מי שיעשה את זה".

כשאני שואלת אותו על הרצון העז להיות לוחם הוא עונה לי ברצינות המורגשת מצידו השני של קו הטלפון: "אני מאמין שצבא עושים פעם אחת בחיים - ואם אתה תורם שנתיים ושמונה חודשים למען המדינה, חשוב שתהיה לזמן הזה משמעות. מבחינתי התרומה הכי טובה שאני אישית יכול לתת למדינה היא להיות לוחם, אני יודע שלא משנה איזו משימה יתנו לי אני אעשה אותה על הצד הטוב ביותר שלי".
"אני חושב ששירות כלוחם הוא חוויה לכל החיים: אתה יוצא חזק יותר, מתגבר על המון אתגרים ומכשולים ולומד להתמודד עם סיטואציות שבחיים לא חשבת שתפגוש. להיות לוחם ימי בעיניי זה לדעת לתת את כל כולך. זה לעבוד בשעות-לא-שעות והכול למען שמירה על הבית שלך - על המדינה. להיות דבורן זה להיות חלק ממשפחה, לדעת שאתה תמיד תהיה שם בשביל כל אחד מהחברים שלך והם יהיו שם בשבילך בחזרה. הים הופך להיות הבית שלך, אתה מבלה שם ימים שלמים ולומד להכיר כל חלק ממנו. מבחינתי זה אומר להיות מוכן לכל תרחיש".

עוד כתבות בנושא

loading...