היי, אפשר שאלה? היי, אפשר שאלה?

היי, אפשר שאלה?

נועם אסולין

מתגייסים בקרוב ומחפשים את התשובות לשאלות שתמיד רציתם לשאול? אל דאגה – במיוחד בשביל זה אנחנו כאן! בכל שבוע, נענה לכם על השאלות שתמיד רציתם לשאול על התפקידים השונים בזרוע, והפעם: ימאית גוררת

סמל מיה לרום התגייסה לתפקיד ימאית גוררת בינואר 21', ושובצה לאחר מיון גוררות לו"ז וקורס במעגן הגוררות בחיפה. היום, היא מגיעה במיוחד בשבילכם לענות לכם על השאלות שתמיד רציתם לדעת על התפקיד!

 מהי גוררת?

"גוררת היא ספינת חילוץ והצלה. תפקיד הימאים והמנוענים בגוררות כולל מתן סיוע לכלי השיט בתחומי הנמל והשתתפות במבצעים ימיים יחד עם יחידות הזרוע  השונות, כמו שייטת ספינות הטילים, שייטת הצוללת, פלגות הבט"ש והקומנדו הימי. הימאים והמנוענים פועלים בשלוש זירות: חיפה, אשדוד ואילת. זה שירות מאתגר, אשר דורש ממך המון. אנחנו עובדים מסביב לשעון ונמצאים שם ללוות כל כלי שיוצא אל הים".


ספרי על חווית השירות שלך.

"השירות שלי מדהים, אני נהנית בו מאוד. ההכשרה בבה"ד גרמה לי להבין שאני הולכת להגיע למקום הכי טוב עבורי, וכך היה. הכניסה לתפקיד הייתה מאתגרת. להיכנס לתפקיד זה אף פעם לא קל, וכשמדובר בשירות מאתגר כמו בגוררות – אפילו יותר. הסגל שלי וחבריי לספינה מדהימים ומכילים, הם עזרו לי להתגבר על הקשיים בהתחלה ובזכותם הצלחתי להתאקלם מאוד מהר.

אני מרגישה שהשירות שלי מספק אותי, אני תורמת המון מעצמי למען המדינה ומרגישה משמעותית. לפעמים אני עומדת מול צוללת ואומרת לעצמי – אני עומדת מול הכלי הכי מטורף שיש למדינה שלי, והאחריות המוטלת אצלי בידיים ענקית. זה מאוד מרגש לדעת שאני לוקחת חלק בדבר כזה ואני שמחה על השיבוץ הזה מאוד".

מתגייסים בקרוב ומחפשים את התשובות לשאלות שתמיד רציתם לשאול? אל דאגה – במיוחד בשביל זה אנחנו כאן! בכל שבוע, נענה לכם על השאלות שתמיד רציתם לשאול על התפקידים השונים בזרוע, והפעם: ימאית גוררת

מה האתגרים שהתפקיד מביא איתו?

"השירות הוא מאוד אינטנסיבי. אנחנו יחידה סגורה בתוך הבסיס, דבר המקנה יתרונות וחסרונות לדבר. מצד אחד אלו הופכים להיות חברים לכל החיים ומצד שני את צריכה לדעת להסתדר עם כולם ולדעת שלא תמיד תהיי באותה דעה עם בן אדם אחר. צריך לדעת להתמודד עם מצבי לחץ, מדובר בעבודה מסביב לשעון כי כל הפעילות השוטפת של הבסיס מתבססת עלינו וזה דורש מאיתנו להיות תמיד מוכנים, אנחנו הספינה הראשונה שיוצאת לים והאחרונה שסוגרת את היום. אתגר שאני אישית עמדתי מולו היה הפחד שלי מהים לפני השירות. כשקיבלתי את המיון לגוררות החלטתי שאני הולכת לעמוד מול הפחדים שלי ולהתמודד איתם. כשעשיתי את המיון שמעתי את הממיינות מדברות על התפקיד ופשוט התאהבתי בו. אמרתי לעצמי שלא משנה מה, אני עוברת את המיון לתפקיד הזה ואני אעשה את זה בצורה הכי טובה שאני מסוגלת. כשעברתי את המיון וקיבלתי את השיבוץ שמחתי ממש והבנתי שהצלחתי להתגבר על האתגרים שלי, היום אני כבר לא מפחדת מהים, והוא הפך למקום שאני מאוד אוהבת, הוא חלק ענק מהחיים שלי".



מה עוברים במהלך ההכשרה בתפקיד?

"בהתחלה, מגיעים לבה"ד זרוע הים ועוברים טירונות 02 שלאחריה מתחילים קורס גוררות שאורכו כשלושה חודשים. הקורס מתחלק לשתי מגמות – מנוענים וימאים. הקורס הוא מאוד אינטנסיבי ודורש ממך המון. לומדים על המערכות השונות בספינה ועל חוקי הימאות. מלמדים איך לעבוד בצוות ולהיות חלק מקבוצה. הקורס מכין אותך לגמרי לשירות בים ובכל מה שמשתמע מכך. עבורי הוא היה חוויה מטורפת, עברתי שם הרבה ולמדתי על עצמי המון".

מה החוויה הכי עוצמתית שחווית בשירות?

"הכי עוצמתי זה כשאת יוצאת להפלגה ואת יודעת שיש לה מטרה חשובה, ואת מבינה שמה שאת מבצעת תורם באופן ישיר להגנה על המדינה. הרגע הזה שאת בהפלגה, אימון או מבצע מסוים גורם לך להבין כמה השירות שלך הוא מדהים וכמה כל אתגר או קושי מתגמד לקראת הרגע הזה".


איזה טיפ היית נותנת למתגייסים לתפקיד?

"אני חושבת שצריך לבוא באנרגיות טובות ובמטרה לתרום. להבין שבכל יום אתה בא לעזור לאחר ולהגן על הבית, ולהבין את המשמעות והאחריות שמוטלת אצלנו בידיים".

 


עוד כתבות בנושא

loading...