שישי אישי: חדורת מטרה שישי אישי: חדורת מטרה

שישי אישי: חדורת מטרה

נועם אסולין

"קשה יש רק בלחם" זאת לא עוד סיסמה עבור סמל גל ברק, מנוענית גוררת במעגן בסיס חיפה, שמראה לנו שעם כוח רצון – הכול אפשרי

"זאת הייתה החלטה ששינתה לי את החיים", מספרת לי סמל גל ברק בת ה-21 מיקנעם עילית, המשרתת בתפקיד מנוענית גוררת במעגן ב"ח.
נקפוץ אחורה בזמן: השנה היא 2018, גל ברק נמצאת בכיתה י' כשהיא ניצבת מול צומת דרכים. "בכיתה י' הבנתי שאני בבעיה. יש לי בעיות קשב וריכוז, ובית הספר שלמדתי בו לא ידע להכיל את הסיטואציה כמו שצריך. נכשלתי במבחנים, לא הצלחתי להתמודד עם החומר והבנתי שאני חייבת למצוא פתרון - אם לא, אני נשארת בלי תעודת בגרות".

"שמעתי על בית הספר "קציני-ים עכו" והבנתי שמצאתי פתרון - מקום שידע להכיל אותי ולעזור לי לצלוח את האתגרים, מקום בזכותו אצליח לסיים 12 שנות לימוד עם תעודת בגרות. הבעיה הייתה שלא יכולתי להיכנס לשם בכיתה י"א. הייתי חייבת להתחיל את כיתה י' ולכן היה עליי לבחור בין לעשות פעם נוספת את כיתה י' או להישאר במסגרת הקודמת שלי בידיעה שאני כנראה אשאר בלי תעודת בגרות".

בסוף, החליטה סמל גל לקחת את המושכות בידיים ולא לוותר לעצמה. היא החליטה לחזור פעם נוספת על כיתה י' וללכת ללמוד בבית הספר החדש. "ידעתי שעדיף לי לעשות עוד שנה. אני חושבת שזו ההחלטה הכי טובה שעשיתי. היו לנו הרבה פעילויות מעבר ללימודים, הרבה שבתות ופעילות בים. הרגשתי שמצאתי סוף-סוף את המקום שלי, וזה מה שגרם לי להצליח. ידעו איך לעזור לי עם בעיות הקשב והריכוז, קיבלתי יחס אישי מדהים ובסוף סיימתי 12 שנת לימוד עם תעודת בגרות. לא ויתרתי לעצמי וזה מה שעזר לי להגיע לאיפה שאני היום. זו החלטה שהובילה אותי למקום מאוד טוב בחיים".

"קשה יש רק בלחם" זאת לא עוד סיסמה עבור סמל גל ברק, מנוענית גוררת במעגן בסיס חיפה, שמראה לנו שעם כוח רצון – הכול אפשרי
במהלך הלימודים בפנימייה, נחשפה סמל גל לתפקידים השונים שמציעה זרוע הים והבינה כי את השירות שלה היא רוצה לעשות במעגן הגוררות. כשהגיעו המיונים לצבא, היא עשתה את המיון לשם, וכאמור עברה אותו ושובצה כמנוענית גוררת. לאחר טירונות וקורס שהתרחשו בבה"ד זרוע הים וארכו כשלושה חודשים, שובצה סמל גל במעגן הגוררות בב"ח.

"השירות בגוררות הוא מאוד מעניין וחוויתי. את מוצאת את עצמך חלק מדברים שלא חשבת שתחווי בחיים. לפעמים מאתגר אבל צולחים את הקושי ביחד, כל חברי הצוות הופכים להיות משפחה", משתפת סמל ברק. "היתרון הכי גדול עבורי הוא השירות בים, אני אישית מאוד אוהבת את הים ומוצאת בו המון שלווה. אני מרגישה שזה גם גורם לי יותר להתחבר לתפקיד ולמקום בו אני נמצאת. תפקיד הגוררות אחראי על סיוע לכלל הכלים בים ובלעדינו יש דברים שלא יוכלו להתרחש, אנחנו הבסיס לפעולות בים. היום, אני יודעת שההחלטה הכי טובה שיכולתי לעשות זה להגיע לכאן, ואני שמחה על כך".

עוד כתבות בנושא

loading...