We Sea You We Sea You

We Sea You

אגם תותחני

בקריות השליטה הימיות הן אלו שמזניקות ומובילות אירועים מבצעיים בשגרה ובחירום, שומרות על ביטחון הגבולות הימיים במדינה. שוחחנו עם רב"ט מאיה ספיבק, בקרית שליטה ימית במוצב ראש הנקרה, ששיתפה בחוויות משירותה

"תמיד ידעתי שאני רוצה לשרת בזרוע הים. שמעתי מחברים שמשרתים בזרוע כמה היא משפחתית ומבצעית. בתור מלש"ביות, עשיתי חיפוש באינטרנט ונחשפתי למספר תפקידים מעניינים. התפקיד שהכי משך לי את העין היה תפקיד בקרית השליטה הימית", מספרת רב"ט מאיה ספיבק, בקרית שליטה ימית במוצב ראש הנקרה.

הבק"שיות הן תומכות לחימה ותפקידן משמעותי ומבצעי. הן מפקחות ומגינות על כלי השיט במרחב הימי ועל חופי המדינה, מובילות אירועים מבצעיים בזמן אמת, מגלות מטרות באמצעות מצלמות ומכ"מים, בונות תמונה ימית עדכנית ומכוונות כוחות בעת הצורך.
"אחרי שנה בתפקיד, אני יכולה לומר שהבק"שיות נמצאות בבקרה מתמדת על כל דבר שקורה במרחב הימי של ישראל ומחוצה לה", מספרת רב"ט ספיבק בגאווה. "בשאלון העדפות סימנתי את התפקיד בעדיפות גבוהה. כשקיבלתי את ההודעה על השיבוץ כבק"שית, כל כך שמחתי והתרגשתי - שבחרתי להקדים גיוס".
רב"ט ספיבק התגייסה והגיעה לבה"ד זרוע הים, שם החלה בקורס בקריות השליטה הימית. "ההסמכה לא הייתה פשוטה, למדנו המון חומר ועברנו הרבה מבחנים עיוניים ומעשיים", היא אומרת. "אבל מאוד נהניתי והרגשתי כמה משמעותי התפקיד. הכרתי בנות מדהימות וזכיתי להשתבץ עם חלקן, מה שהיה נחיתה רכה עבורי לתפקיד".

בקריות השליטה הימיות הן אלו שמזניקות ומובילות אירועים מבצעיים בשגרה ובחירום, שומרות על ביטחון הגבולות הימיים במדינה. שוחחנו עם רב"ט מאיה ספיבק, בקרית שליטה ימית במוצב ראש הנקרה, ששיתפה בחוויות משירותה

היא מספרת על הפער שהרגישה בין הקורס לשירותה הסדיר. "בסופו של דבר, כמה שינסו להכין אותנו, כלום לא משתווה לדבר האמיתי. ההבנה של חשיבות הדברים שאנחנו עוברות בתפקיד היא מעבר למה שניתן לדמיין והאתגר להיות במשמרת ולחוות אירועים מבצעיים שאסור לדבר עליהם בבית. ההרגשה שכל פספוס עלול לעלות בחיים, זו הרגשה ששום הכנה מוקדמת לא יכולה להעביר. מלבד לכך, לפתע הגעתי למקום חדש שכולם מכירים אחד את השני, נורא חששתי. למזלי החופפות שלי נתנו לי ביטחון וידיעה שהגעתי ל"חוף מבטחים", למשפחה והרגשה שאני מוזמנות לפנות אליהן לכל מה שאצטרך גם מעבר לפן הלימודי".
"הייתי ילדה מאוד ביישנית וסגורה", היא מודה, "אני חושבת שהשירות כבק"שית לימד אותי איך להיפתח, להסתדר עם קבוצת אנשים, לגשת לאחרים ולהוציא את מאיה האמיתית. כשנכחתי באירועים מבצעיים, למדתי איך להתמודד בלחץ ולהמשיך להתנהל ביעילות ובשיקול דעת. רכשתי חברות לחיים. החברות הן מי שהופכות את השירות לשירות משמעותי וכיף. הבק"שיות בעלות אופי המושתת על חברות, חברה תהיה שם לצידי בטוב וברע, תצחיק אותי במשמרת ב3 בלילה כשאני עייפה, ותתמוך בי בכל דבר אפשרי. החברויות שהתגבשו פה הן חברויות של קרבה והדדיות שלא חוויתי לפני. כולנו רוצות שלשנייה יהיה טוב, ואכפת לנו אחת מהשנייה כמו אחיות", היא מרחיבה בחיוך.

"אנחנו יכולות לשרת בבסיס פתוח או סגור לחלופין. רציתי לחוות עד הסוף את החוויה של הצבא, ובפרט בזרוע הים, לכן ביקשתי לשרת במוצב ראש הנקרה שזה מוצב שהשירות בו הוא סגור ומאוד חוויתי", אומרת, "מלבד לכך גם מדובר בגזרה עם נוף מרהיב אשר גובלת עם גבול לבנון ומגנה על הגבול הצפוני ותושבי הצפון".
בחודש שעבר עיצבה רב"ט ספיבק לוגו ליחידת השליטה הימית שייצג את היחידה בכנסים ובמיתוגה.
"קראתי לסמל WE SEA YOU, כמובן שמדובר על משחק מילים", אומרת בגאווה, "המשפט הזה מלא במשמעות עבורנו. "בסקיצה עשינו משולש שבתוכו עין הצופה על הכל, בדיוק כמו השירות במערך השליטה: אנחנו חייבים לראות הכול, כל הזמן".

מה תרצי לאחל למתגייסות החדשות?
"דבר ראשון, מזל טוב! שובצת לתפקיד הכי טוב ומשמעותי שיש. דבר שני, יכול להיות שאת חוששת, אין אחד שלא חושש בגיוס לצבא, לעולם אל תפחדו לשאול שאלות, תזכרי תמיד בחשיבות ומשמעות התפקיד שלכן, השמירה על הבית שלנו, האזרחים, המדינה שלנו והמשפחה שלנו. תמצאי את החברות שלך ותתמכי בהן כשהן צריכות, כל מה שיש לכן זו אחת את השנייה, אבל זה גם כל מה שתצטרכו. לא ניתן להסביר את הסיפוק הזה. בהצלחה!"

עוד כתבות בנושא

loading...