להגן על הבית להגן על הבית

להגן על הבית

נועם אסולין

הכירו את סמל אריאל בן-הר, סגן-מפקד דבורה 832 בפלגה 916, שמגן עם חבריו לדבורה על ביתו בעוטף עזה ועל תושבי מדינת ישראל

היום הרביעי למבצע "מגן וחץ" יוצא לדרך ובפלגה 916 שבבסיס אשדוד לא נחים לרגע. לוחמי הפלגה עובדים מסביב לשעון בגבול הימי על מנת לשמור על מדינת ישראל מוגנת דרך הגזרה הימית. אחד מהלוחמים בפלגה הוא סמל אריאל בן-הר, סגן-מפקד דבורה 832.

ביתו של סמל אריאל נמצא במושב יתד, כחמישה ק"מ מרצועת עזה. בימים אלו, כשבחוץ מתחולל מבצע, רמת הכוננות והדריכות שלו גדולה פי כמה. לדבריו, כל המתרחש סביבו גורם לו להבין כמה התפקיד שלו חשוב ואיך הצוות שלו משמעותי להצלחת המערכה. "ברגעים כאלה אתה מבין אפילו יותר את המשמעות של התפקיד - כמה הוא חשוב ורלוונטי״.

סמל אריאל בן-הר התגייס בנובמבר 21' להיות לוחם ימי, ולאחר הכשרה כימאי שובץ כלוחם בט"ש בפלגה 916, הפלגה שמגינה על ביתו, בתי חבריו ועוד רבים אחרים. "התגייסתי לתפקיד כי רציתי קודם כל שירות משמעותי כלוחם", מספר סמל בן-הר. "כשהגיע שלב המיונים לצבא וגיליתי את תפקיד הלוחם הימי, הבנתי שזה התפקיד שאני מחפש. תפקיד שמשלב לוחמה, מבצעיות, ים, והחשוב מכל - הגנה על הבית. ובמקרה שלי - פשוטו כמשמעו".

לאחר תקופה כימאי בדבורים, יצא לקורס פיקוד לתפקיד סגן-מפקד דבורה. כאמור, כיום הוא מכהן בתפקיד זה בדבורה 832. "יש לנו בספינה משולש פיקוד, כאשר מפקד הדבורה הוא חובל בדרגת סרן והוא זה שמהווה את הסמכות הפיקודית הראשית ותחתיו נמצאים הצ'יף, וסגן-מפקד הדבורה, שזה אני. זה תפקיד שדורש ממך לדעת לעבוד עם צוות ולנהל סיטואציות כשאחריות גדולה מוטלת עליך. זה להיות כתף תומכת מחד ולדעת להעיר ולבקר במידת הצורך. באידך זאת עבודה מסביב לשעון, לדאוג ללוחמים בספינה ולתפקוד השוטף שלה 24/7, תוך הבנה שבמידת הצורך אני זה שממלא את מקום מפקד הדבורה, ולכן אני צריך לדעת לנהל אותה באופן חלק במימד המבצעיות".

כששאלתי אותו איך זה מרגיש להיות דמות פיקודית בספינה בעיצומו של מבצע צבאי, ועל אחת כמה וכמה כשמשפחתו מתגוררת בעוטף, הוא עונה לי ברצינות ובכנות מוחלטת שעבורו זה רק מחזק את הסיבה שלפיה החליט להגיע לתפקיד. "זאת סיטואציה מאוד מחייבת. להיות הדמות הפיקודית בתקופה זו, מצריך ממני להיות מפוקס ומרוכז במטרה. ולהוות דוגמה לחיילים שאיתי. זה אומר להיות דרוך ומוכן לכל תרחיש ולהוביל את הצוות לביצועים הכי טובים, כשהמטרה המרכזית שלנו היא לשמור על הגבול הימי מאובטח ולהגן על אזרחי ישראל".

" לוחם ימי הוא אחד מהתפקידים הכי חשובים ומבצעיים שיש בצבא", מסכם לי. "מתוקף התפקיד והאחריות שלנו כלוחמים, אנחנו תמיד שם. גם בקיץ כשחם וגם בחורף כשהים סוער מאוד. אנחנו תמיד מאיישים את עמדות ההגנה בגבול הימי ושומרים עליו מאובטח. אנחנו לא יוצאים ולא עוזבים, לא משנה מה".

הוא הבכור במשפחתו ואחריו יש עוד שני אחים בני 13 ו-17. לדבריו, הוא קשור מאוד למשפחה. "באמצעות התפקיד שלי, בזכות הפלגה שלנו והאנשים בזירת אשדוד, אני יודע שהם יכולים ללכת לישון בביטחון. בעיניי אין שירות יותר משמעותי מזה", הוא מסכם בחיוך מלא גאווה.

הכירו את סמל אריאל בן-הר, סגן-מפקד דבורה 832 בפלגה 916, שמגן עם חבריו לדבורה על ביתו בעוטף עזה ועל תושבי מדינת ישראל

עוד כתבות בנושא

loading...