"מאפס למאה בשנייה אחת" "מאפס למאה בשנייה אחת"

"מאפס למאה בשנייה אחת"

חן אלבז

בכל רגע ובכל שעה, פלגת השליטה בבסיס אשדוד מוכנה להגן על הגזרה הימית הדרומית, קבלו הצצה מיוחדת ובלעדית לגזרת הלחימה בחמאס


"חשבתי שזו עומדת להיות עוד משמרת רגילה, ניתוח מידע שמתקבל, דיווח על אירועים ותצפית על כל הגזרה הימית וכלי השייט השטים במרחבה- אבל מה שחשבתי שעומדת להיות משמרת פשוטה, הפכה להיות משמרת עמוסה באירועים, הזעקת כוחות לגזרה ודיווחים אפופים ברעשי אזעקות בכל רחבי הארץ ובדרום בפרט.

בין קולות האזעקה למשמרות הממושכות במוצב עומדת סגן שובל קצינת שליטה ימית במוצב השליטה האזורי "ארז" בבסיס אשדוד ומספרת אודות רגעי הפריצה הראשוניים של המלחמה.

"הבנות במי"ק היו קרות רוח והדהימו אותי. הן דיווחו לכוחות בשטח באחריות ובבגרות גדולה, הן פעלו בנחישות ראויה ולא נתנו לפחד לשתק אותן , הן תיעלו את כוחותיהן לעבודה מדויקת ומקצועית". היא מספרת וניכר מדבריה מקצועיותן של הבקריות במוצב.

לכל בקרית שליטה או לוחם ימי זה ידוע היטב, בסיס אשדוד ומוצב ארז הינם גזרות מבצעיות ועמוסות, קצב האירועים בהן הוא כזה שאין בו רגע לנשום ועל כל המשרתים בגזרה זו להיות מוכנים ככל האפשר לספק מענה מדויק, מהיר ומקצועי לכל אירוע מתפרץ, מאתגר ככל שיהיה.

סגן שובל מדגישה כי לרגע הזה הן התכוננו במשך כל שירותן הצבאי - הרגע בו היכולות שלהן יעמדו למבחן והן יצטרכו להגביר את קצב ניתוח ודיווח האירועים המתרחשים ולהיות חדות ומדויקות ככל האפשר. "תפקיד בקרית השליטה הימית חשוב מאין כמותו", היא אומרת. וכך גם התחילה סגן שובל את דרכה בצבא.
היא התגייסה לתפקיד בקרית השליטה הימית באפריל 2021, ושירתה כבק"שית במש"א ראש הנקרה. האהבה למקצוע ולתפקיד הבעירו בה את הרצון לצאת לקורס קצינים ולהיות קצינת שליטה ימית, וכך היא החליטה לצאת לקורס הקצינים, לסיים אותו בהצלחה ולהשתבץ במש"א ארז בבסיס אשדוד.

"בסוף ההשלמה הגיע הרגע המרגש, השיבוץ שלו חיכיתי הכי הרבה. רציתי כבר לדעת איפה אשרת כקצינה. תהיתי אם אחזור למש"א ראש הנקרה, המקום שהיה הבית שלי בשירות לפני בה"ד 1. חלק מסוים בתוכי רצה לחזור לגזרה האהובה שלי ולאנשים שאני מכירה, וחלק אחר רצה משהו חדש", מספרת סגן שובל על ההתלבטויות שחוותה.

"בסוף שובצתי במש"א ארז. בהתחלה לא ידעתי מה לחשוב, מאוד חששתי להתחיל שם הכול מחדש". אבל כעת, סגן שובל נמצאת במש"א ארז שנה ושלושה חודשים, היא מפקדת על כ-20 חיילות שרואות בה אחות גדולה, מודל לחיקוי ובעיקר מישהי שתהיה שם בשבילן בכל שעה, לכל עניין.

"אומנם עברתי מכובע של בקשית לכובע של הקשל"טית, אבל שמחתי לשנות אווירה ומקום שירות, התמקצעתי בגזרה אחרת שנתנה לי המון, גם בפן המקצועי וגם בפן האישי", היא אומרת בחיוך. "החשיבות של התפקיד עצומה, ובמלחמה מבינים זאת אף יותר".

לקראת סיומו של הראיון, סגן שובל מבקשת להעביר מסר קצר לכל בקרית שליטה ימית או קצינת שליטה שמשרתות באחד המוצבים של הזרוע: "אני כל כך גאה בכן ובתפקיד שלכן. כל פעם שאני רק חושבת עליכן ועל העשייה שלכן הלב שלי מתפוצץ מגאווה".

בכל רגע ובכל שעה, פלגת השליטה בבסיס אשדוד מוכנה להגן על הגזרה הימית הדרומית, קבלו הצצה מיוחדת ובלעדית לגזרת הלחימה בחמאס

עוד כתבות בנושא

loading...