טובים השניים מן האחד טובים השניים מן האחד

טובים השניים מן האחד

חן אלבז

רגע לפני קבלת ההצטיינות, ישבתי לשיחה עם רס"ב אמיר שקיר ורס"ן מירית שקיר, זוג מצטייני מפקד זרוע הים ששיתפו אותי בחווית שירותם הצבאי כאנשי קבע לצד ניהול חיי משפחה

קבלת הצטיינות היא מקור לגאווה ולשמחה, על אחת כמה וכמה שההצטיינות היא כפולה. לרגל יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל שחל השבוע, זכיתי לשמוע את סיפורם המרגש של שני מצטייני מפקד זרוע הים, רס"ב אמיר שקיר ורס"ן מירית שקיר, זוג נשוי המשרת יחד בזרוע הים.

ההתחלה

רס"ב אמיר שקיר החל את דרכו בזרוע הים כלוחם ימי על גבי ספינת אח"י עצמאות (סער 4), שם הוא נכנס גם לשירות הקבע כרס"ר המכונה של הספינה.

בשנת 2004 הוא עבר להיות רס"ר מכונה בסערי ה-5 ושירת על הספינה אח"י אילת. ארבע שנים לאחר מכן הוא יצא ללימודי תואר הנדסאי מכונות.

בסיום הלימודים רס"ב שקיר חזר לשירות פעיל בזרוע, ובשנת 2018 מונה להיות רמ"ד תפעול מבצעי במספנת זרוע הים, שזה גם התפקיד אותו הוא ממלא כיום. במסגרת תפקידו, אמיר אחראי על כל ניהול הדרישות הטכניות של כלי השיט השונים, החל מכלי הביטחון השוטף, ועד לספינות הטילים.

המדור עליו רס"ב שקיר מופקד הוא המדור האחראי להעניק את השירות והתפעול המבצעי לכל כלי השיט שבזרוע הים, לצד הורדת כלל ההנחיות המבצעיות מהפיקוד לכלים השונים. "המדור שלי הוא זה שהופך מהלכה למעשה את כל ההוראות והפקודות המבצעיות, לפעולות המתבצעות בשטח על כלי השיט השונים", הוא מספר.


ועכשיו למצטיינת. רס"ן מירית שקיר החלה את דרכה בזרוע כבק״שית במוצב אולגה. בשירות הקבע שלה היא שירתה תחילה בתור נגדת כוח-אדם, ולאחר מכן יצאה לקצונה. כיום היא משרתת כסגנית מפקד בית ספר לקצינים בבסיס ההדרכה של זרוע הים.

שגרת יומה של רס"ן שקיר בתפקידה הוא יום מגוון ומלא בעשייה הקשור להכשרות ומקצועות בית הספר לקצינים. "בתפקידי אני אחראית על תחום התשתיות בבית הספר. אני מנהלת את תחום הגיבושים והסדנאות השונות ועוסקת רבות בפיתוח וקידום התנהלות בית הספר ומתן המעטפת המיטבית לקורס השונים", היא משתפת. רס"ן שקיר משתפת אותי כי בזכות תפקידה יש לה את הזכות להיות שותפה פעילה בקבלת ההחלטות בנוגע לעתידם של הרבה מהמתגייסים בזרוע הים. "זו זכות עצומה ללוות חיילים החל מההתחלה שלהם בצבא ולהיות חלק מתהליך ההתקדמות שלהם, זה משמעותי מאוד עבורי", היא משתפת אותי. 

באופן לא מפתיע, בני הזוג הכירו גם הודות לזרוע הים. כאמור, אמיר שירת באותה תקופה כרס"ר מכונה באח"י עצמאות ומירית כנגדת כוח אדם בבסיס חיפה. "היא אספה אותי לטרמפ בבסיס, התחלנו לדבר ולשמור על קשר, ומשם הכל היסטוריה. אנחנו כבר 21 שנים ביחד ואין כיף מזה ששנינו מבינים את הזכות והמשמעות שבתפקיד שלנו לצד הזוגיות", הם משתפים אותי בחיוך. 

השגרה

רס"ב שקיר מדגיש ששום יום בתפקיד שלו לא דומה לקודמו. "כל יום מביא איתו אתגרים חדשים ועשייה מגוונת. אנחנו חיים את העבודה המבצעית בכל עת, יש לי תחושת סיפוק עצומה ובכל רגע בתפקיד אתה מרגיש שאתה חלק ממשהו עצום שהזרוע עושה".

בנוסף לתפקידו כרמ"ד תפעול מבצעי, רס"ב שקיר אחראי לכל מה שנוגע להצבת החירום של הצוותים שיוצאים לים. "לעיתים אני גם מפליג עם הספינות שאני אחראי על הכשירות שלהן – אלו רגעים שאין שניים להם", הוא אומר בהתרגשות.

אחת מהחוויות המשמעותיות שזכורות לרס"ן שקיר משירותה הצבאי היא מתקופת מלחמת לבנון השנייה. "היו לי לא מעט אירועים משמעותיים במהלך השירות שלי, אבל אחת החוויות שהטביעו בי חותם הוא המילוי של התפקיד המבצעי בשעת חירום לצד הטיפול בבן שלי. זאת הייתה תקופה לא פשוטה, אך מחשלת מאוד ומאתגרת".


ההצטיינות

רס"ן מירית ורס"ב שקיר קיבלו שניהם את ההצטיינות הנחשקת בשל הגדלת הראש שלהם, החתירה למצוינות מתמדת ומילוי תפקידם באופן מסור תוך הפגנת דוגמה אישית לפקודיהם. רגע גילוי ההצטיינות של רס"ב שקיר ורס"ן מירית הגיע בהפתעה מוחלטת עבור שניהם. הם קיבלו את הטלפון המרגש ממפקדיהם ומייד התקשרו אחד לשני כדי לבשר את הבשורה המרגשת. "הרגשתי גאווה עצומה, שמחה והתרגשות", משתף אותי אמיר. "המפקד שלי הגיע לספר לי שבחרו אותי כמצטיין מפקד זרוע הים. מאוד הופתעתי, תמיד אני מבצע את העבודה שלי מכל הלב וללא רצון לקבל תמורה. זה הכי מרגש עבורי לדעת שרואים את העבודה מהצד ושמעריכים אותה".

בסיומו של הראיון עולה נקודה נוספת ומרגשת לא פחות מההצטיינות: בנם הבכור של הזוג שקיר עתיד להתגייס לזרוע הים!

הוא עבר את גיבוש הלוחם הימי ונמצא כעת בגיבוש לוחם סנפיר. "אנחנו מאחלים לו בהצלחה רבה ובטוחים שהוא הגיע למקום הטוב ביותר שהוא יכל להגיע אליו בשירותו הצבאי", הם מסכמים בחיוך.

 
רס"ן מירית שקיר בעת קבלת תעודת ההצטיינות ממפקד זרוע הים
רס"ן מירית שקיר בעת קבלת תעודת ההצטיינות ממפקד זרוע הים

עוד כתבות בנושא

loading...