להילחם באש ובמים להילחם באש ובמים

להילחם באש ובמים

נועם אסולין

הצטרפנו לסדרת "כבאי ימי" של קורס "דבורן 6" וקיבלנו הצצה בלעדית לסימולטור הכי לוהט בזרוע הים!

דמיינו לעצמכם את התרחיש הבא: הפלגה בלב הים, הספינה רחוקה קילומטרים רבים מהחוף ואין בקרבתה שירותי הצלה. לפתע מתלקחת לה אש והספינה מתחילה לעלות באש. מה עושים ואיך מכבים שריפה בלב הים?
הצטרפנו לסדרת "כבאי ימי" של קורס "דבורן 6" וקיבלנו הצצה בלעדית לסימולטור הכי לוהט בזרוע הים!
(צילום: כפיר אסרף)
כדי לדעת מה לעשות במצב הקריטי הזה, הגיעו השבוע ל"מכון להכשרה ימית" שבעכו, מחולקים לשתי קבוצות, מגמת השטה של קורס "דבורן 6" - לוחמי הבט"ש בספינות הדבורה של זרוע הים. סדרת הכבאי הימי אליה נשלחו החניכים אורכת שלושה ימים. ההכשרה מתחלקת לשני חלקים: בחלק הראשון, עוברים החניכים הכשרה עיונית במהלכה הם לומדים על יסודות האש ועקרונות השריפה. בחלק השני - ויש האומרים שמדובר גם המהנה ביותר בסדרה - הם עוברים הכשרה מעשית הכוללת כיבוי שריפות בתוך מבנים המדמים כלי שיט.
"המטרה המרכזית שלנו בסדרה היא הקניית ידע ומיומנויות חשובות לשירות בספינות", מספר רב"ט מעיין בנימיני, מפקד במגמת ההשטה. "במקביל לעבודה הרציפה בספינה, יש הרבה מודעות והתעסקות עם נושא בקרת הנזקים. זהו נושא שחשוב להתעסק בו ולהבין את גודל המשמעות המגיעה איתו. ידע וניסיון, כמו שהחיילים מקבלים בסדרת כבאי ימי, מעלים את רמת המוכנות בספינות ואף את ההתמודדות עם מצב אמת".
(צילום: דניאל קרמר)
הלוחמים שמסיימים את סדרת "כבאי ימי״ מקבלים את האחריות להיות חלק מצוות בקרת הנזקים בספינה. וכן, השתתפות בקורס ועמידה בדרישות תזכה בתעודה המוכרת על-ידי המחלקה לכלי שיט קטנים ברשות הספנות והנמלים לתפעול בקרת נזקים כחלק מצוות הספינה.
(צילום: כפיר אסרף)

עוד כתבות בנושא

loading...