הים זורם להם בדם הים זורם להם בדם

הים זורם להם בדם

נועם אסולין וליאם סדון

הכירו את סמ"ר יוסף קוגונוב ואת רס"ל אורלי קוגונוב, אחים המשרתים יחד בבסיס חיפה


האחים סמ"ר יוסף ורס"ל אורלי קוגונוב מוכרים בבסיס חיפה. בכנות, אם תעצרו אדם זר בבסיס כנראה שהוא יכיר את האחים שמרבים לפגוש אחד את השניה - גם בצבא. מעבר לחיוך הכובש המאופיין אצל כל אחד מן השניים, נמצא קשר עמוק וחברות שלא כל יום רואים, קשר שגורם לך לחייך ולאחל גם לעצמך קשר שכזה.

"יש לנו קשר מדהים, מאוד מיוחד לדעתי", מספרת רס"ל אורלי. "אמא שלי היא אם חד-הורית ולכן אני ויוסף תמיד היינו מאוד קרובים. גדלנו יחד והייתי לצידו בשלבים הכי משמעותיים בחייו. אני הייתי זו שלוקחת אותו לגן וגם לבית הספר היסודי, תמיד שמרנו אחד על השנייה".

רס"ל אורלי, האחות הגדולה מבין השניים, עוד מילדות היוותה דמות משמעותית בחייו של אחיה ומודל לחיקוי והשראה - גם בעת הגיוס לצבא. השניים, מגיל קטן הבינו: הם לנצח יהיו אחד בשביל השנייה. במקור הם מנתניה, אך היום היא גרה בקריית חיים ואילו הוא עדיין בבית, אבל הם עדיין בלתי נפרדים ומשרתים יחד בבסיס חיפה, היא כנגדת אחזקה בילת"ם והוא כלוחם בט"ש בפלגה 914.

הראשונה להתגייס מבין השניים הייתה כמובן האחות הגדולה למשפחת קוגונוב, שהתגייסה במרץ 2018 למעגן הגוררות בבסיס אשדוד. לאחר סיום הכשרתה, קיבלה את תפקיד המנוענית בגוררת. "מאוד אהבתי את התפקיד, יצאתי גם במסגרתו לקורס צ'יפים והייתי במשך כשנתיים צ'יפית במעגן הגורות באשדוד. הייתה לי חוויה מטורפת בתפקיד, עברתי דברים שמלווים אותי עד היום".

היא מספרת שבארוחות שישי תמיד הייתה מספרת בהתלהבות על תפקידה, ולתוך הסיפורים האלו סחפה את אחיה, שכשהגיע זמן ההכנה למיונים לצבא, החליט שהוא רוצה להיות לוחם ימי. "מאוד מרגש לחשוב שיש לי חלק בהחלטה של אחי לשרת בזרוע, הוא חדור מוטיבציה ויש לו הרבה רצון לתרום מעצמו למען המדינה".

לאחר שעבר בהצלחה את המיונים ואת ההכשרה, שובץ סמ"ר יוסף בפלגה 914 בדבורה 811. "בתור לוחם ימי בדבורה, אני מתמודד עם אתגרים בים וזה דבר בעל משמעות גבוהה עבורי. שגרת היום שלי משתנה מדי בוקר. יש ימים אנחנו קמים בשעות הבוקר המוקדמות, עוד כשיש חושך בחוץ עם מטרה ברורה מול העיניים: לעשות את התפקיד שלנו בצורה הכי טובה שאפשר".
"אני מתעסק באחזקת הספינה ובעצם דואג לכשירותה", מספר סמל יוסף על תפקידו כמכונאי בדבורים. "זה שירות שהוא מאפס למאה - רגע אחד אתה נח וצוחק עם החברים לספינה ורגע אחרי אתה קופץ לעמדת קרב".

לאחר שסיימה את שירות החובה שלה, חתמה רס"ל אורלי קבע ועברה להיות נגדת אחזקה במעגן הגוררות בחיפה, שם שירתה לצד אחיה. "כשהיא הייתה בגוררות, יצאו הרבה מצבים שעבדנו יחד לרוב זה היה קורה כשהכלים של שנינו היו יוצאים במקביל אל הים", מספר סמ"ר יוסף. "אלו רגעים מטורפים, חוויות שמלוות הרבה לאחר השירות".

האחים קוגונוב מבסיס חיפה מוכיחים לנו כמה משפחת זרוע הים היא מאוחדת וסוחפת אחריה עוד ועוד אנשים. "זרוע הים הוא מקום שאני מאחלת לכל מלש"ב להגיע אליו", מסכמת רס"ל אורלי - ולנו לא נותר, אלא להסכים איתה.

הכירו את סמ"ר יוסף קוגונוב ואת רס"ל אורלי קוגונוב, אחים המשרתים יחד בבסיס חיפה

עוד כתבות בנושא

loading...