מצדיעים לשורדים מצדיעים לשורדים

מצדיעים לשורדים

אגם תותחני

לכבוד יום השואה והגבורה, מאות חיילי הזרוע יצאו להתנדב ושמעו את סיפורם של השורדים

בבסיס ההדרכה של זרוע הים, כמדי שנה, יצאו משרתי הבה"ד, חיילים בטירונות וחניכי הכשרות הלוחמה הימיות השונות, למסע לאורך הים בטיילת בת-גלים שבחיפה. במסע השתתפו כולם: החל בצוערי קורס חובלים ועד לסגל הפיקוד הבכיר בהובלת מפקד בסיס ההדרכה, אלוף-משנה תמיר שמש. במקביל, הלוחמים הימיים בפלגת הכשרות לוחמי הביטחון השוטף הפליגו לצד הצועדים בשיירת סירות גומי. במהלך המסע עברו המשרתים פעילות חינוכית לזכר הנספים, ובסופו קיימו טקס זיכרון לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

אורח הכבוד בטקס היה טומי שחם, ניצול שואה תושב חיפה אשר שניים מנכדיו משרתים כיום כחובלים בשייטת ספינות הטילים. טומי היה בן עשר וחצי כשנשלח עם הוריו ושני אחיו הגדולים לאושוויץ-בירקנאו. רק הוא ואמו ניצלו כשהמחנה שוחרר ב-1945. זוהי הפעם השנייה בה טומי מגיע לבה"ד זרוע הים והמשרתים זוכים לחלוק לו כבוד ולשמוע את סיפורו.

לכבוד יום השואה והגבורה, מאות חיילי הזרוע יצאו להתנדב ושמעו את סיפורם של השורדים
כמו כן, 74 ניצולי שואה חלקו את סיפורם עם כמאה חיילים ממפקדת הזרוע אשר יצאו להתנדב בבית אבות "עד 120". אחד מהחיילים משתף: "בגלל הקורונה, השכבה שלי מהבית ספר לא יצאה למשלחת ולא חוויתי והפנמתי את הזוועות שקרו. היום זאת הייתה הפעם הראשונה ששמעתי עדות ראשונה מניצול שואה. זה היה עבורי מרגש מאוד - ולהיות על מדים נתן לזה משמעות נוספת".

בכירים נוספים בזרוע יגיעו להעניק פרח לניצולי השואה ולשמוע את סיפורם, זאת כחלק מפרויקט "פרח לניצול". בין הבכירים יהיו מפקד שייטת 3, אל"ם ארז בן ציון, מפקד בצ"ת, אל"ם ב', מפקד בסיס אשדוד, אל"ם אלי סוחוליצקי, מפקד שייטת 7, אל"ם א'.

כמו כן, ביום חמישי הקרוב יגיעו לוחמי אח"י להב מבסיס חיפה של הזרוע להתנדב אצל ניצולת שואה ולשפץ את ביתה. רב"ט נועה לסרי, מש"קית חינוך בבה"ד, מספרת: "שמענו שהיא גרה לבד ומחפשת כבר זמן רב עזרה בשיפוץ, ארגון וניקיונות. חשבתי שהלוחמים יוכלו לעזור, וברגע שהצעתי להם, הם מאוד שמחו ומייד נרתמו לסייע".

עוד כתבות בנושא

loading...