במבט נוקב במבט נוקב

במבט נוקב

רב"ט מאיה משולם, בסיוע נדב מנלה ואגם תותחני

"וַיִּבָּקְעוּ הַמָּיִם. וַיָּבֹאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל בְּתוֹךְ הַיָּם בַּיַּבָּשָׁה וְהַמַּיִם לָהֶם חוֹמָה מִימִינָם וּמִשְּׂמֹאלָם" - יקראו משפחות שונות בארץ מתוך הגדת הפסח. במקביל, שנים רבות אחרי המאורע מההגדה אך באותו המיקום בו התקיים, רב"ט מאיה מושלם וחברותיה יצפו על אותו הים, ויהיו לעיניים ולחומה הביטחונית של המדינה בגבול הימי הדרומי ביותר

היי, קוראים לי מאיה משולם, אני בת 19 מאילת, ומשרתת כבקרית שליטה ימית בזירת ים-סוף .
התגייסתי לפני שנה וארבעה חודשים לתפקיד, שמשימתו העיקרית היא בניית התמונה הימית עבור לוחמי פלגת הבט"ש 915, ״להיות העיניים שלהם״ בים 24/7.
כבק״שית, אני מרגישה שחשיבות התפקיד שלנו אדירה, במיוחד בזירה עמוסה בפעילות אזרחית, בעיקר בחגים וחופשות, כמו עכשיו בחג הפסח, שמגיעים לאילת המון נופשים המתרחצים בחופים ועוסקים בספורט ימי. במסגרת התפקיד, אנחנו מתכללות את כל הפעילות הימית בזירה, ועוקבות אחר הפעילות בגבול במטרה לזהות איומים. לתפקיד שלי אחריות גדולה- מזיהוי אירועי פח״ע ועד הכוונת הכוחות הלוחמים לנקודה הרלוונטית. העבודה היא בשיתוף פעולה תמידי, דבר שיוצר חברויות וקשרים שלא הייתי מרוויחה בשום מקום אחר.

החברות היא ערך עליון עבורינו, אנחנו נמצאות שם אחת עבור השנייה בכל סיטואציה. אני מעבירה משמרות ותצפיות ביחד עם החברות הכי טובות שלי, בהן אנחנו מתפעלות יחד את כל המערכות. מחוץ למשמרות אנחנו מבשלות, צוחקות, שרות, ומשתפות ברגעים חוייתים ואישים, אנחנו עושות הכל תמיד ביחד. כולנו הופכות למשפחה אחת גדולה ומיוחדת.

נולדתי וגדלתי בעיר אילת ומאז שאני זוכרת את עצמי רציתי לעשות תפקיד משמעותי בצבא. עכשיו, כבק"שית בזירת ים סוף, מלבד העובדה שאני שומרת על המדינה, אני גם שומרת על הבית שלי. אני יודעת שהמשפחה שלי והקרובים אליי יכולים להרגיש בטוחים, בידיעה שאני שם תמיד, רואה הכל ושומרת עליהם, ואין הרגשה מספקת מזו!

אני כל כך שמחה שהגעתי לזי״ס, הכרתי בנות מדהימות ואני מוקפת בחברות הכי טובות שלי. אני עושה עבודה שאני מרגישה בה מועילה ותורמת. אני שמחה שניתנה לי ההזדמנות להיות חלק ממשהו גדול ומשמעותי למדינה.

השבוע כאשר נחגוג את חג הפסח, אני אעביר את החג עם המשפחה השנייה שלי, החברות מהבסיס. אנחנו נהיה פה כמו תמיד, נצפה מכל הכיוונים, נפקח, נעקוב, נבחין וכך נאפשר לכל האזרחים לנפוש ולחגוג את החג בבטחה
שיהיה חג שמח!

עוד כתבות בנושא

loading...