מה נשתנה בזרוע הים? מה נשתנה בזרוע הים?

מה נשתנה בזרוע הים?

נועם אסולין וליאם סדון

באווירת חג הפסח, אספנו לכם את כל החידושים שקרו בשנה האחרונה בזרוע

תוכנית אנשים
בשנה האחרונה, אתגר שימור כוח האדם ופיתוחו עלה לראש סדר העדיפויות בזרוע מתוך הבנה שהאנשים הם המפתח לעשייה. לשם כך הוקמה בזרוע תוכנית חדשה, הנקראת "תוכנית אנשים". מדובר בתוכנית שמטרתה למצות את הפוטנציאל בקרב אוכלוסיית המלש"בים, הרחבת מנעד והיקף התפקידים לנשים, יצירת סביבת שירות מותאמת ומאפשרת לאוכלוסיות ייעודיות, שמירה על כוח אדם איכותי בקרב משרתי הקבע ומקסום מיצוי אנשי המילואים בזרוע. התגבשה ההבנה כי יחס חם, אתגר מקצועי, משמעות בעשייה ודמות פיקודית ללכת אחריו הם המתכון הטוב ביותר לשיפור חווית המשרת והעצמת תחושת השייכות שלו לזרוע.

מערכת שו"ב חדשה לסערי 6
לאחר ארבע שנות פיתוח וכחלק ממבצוע ספינות הטילים המתקדמות מדגם סער 6, הותקנה מערכת שליטה ובקרה חדשה על הספינות אח"י מגן ואח"י עוז. השדרוג נבע מצורך מבצעי שעיקרו בניית תמונה ימית ותמונה אווירית בטווחים רחוקים מהחוף, הגנה על המים הכלכליים והפעלת מערכות ההגנה האווירית של זרוע הים, שנועדו להגן על המתקנים האסטרטגיים של ישראל.

יירוט טיל LRAD
השנה הושלם בהצלחה ניסוי של מיירט ארוך טווח מסוג "LRAD", המהווה חלק ממעטפת ההגנה האווירית של ספינות הטילים מדגם סער 6. הניסוי הוא הוכחת יכולת ראשונה מסוגה המבוצעת מהים, שכן המיירט ניטרל בהצלחה מטרה שדימתה טיל שיוט ארוך טווח.
המיירט הוא חלק ממערכת "ברק מגן", המהווה נדבך משמעותי ביכולות ההגנה האוויריות של זרוע הים ובהשגת עליונות ימית.
בנוסף, צפויה המערכת להביא לחיזוק שיתוף הפעולה ההדוק של זרוע הים וחיל האוויר, על ידי הוספת יכולות חדשות וחיזוק השפה המשותפת והשילוביות בין הזרועות.

כיפת מגן ימית
בשנה החולפת הושלם לראשונה בהצלחה ניסוי במערכת היירוט "כיפת מגן ימית" מספינת אח"י עוז (סער 6). מדובר במערכת המבוססת על גרסה מתקדמת של מערכת "כיפת ברזל". במהלך הניסוי ביצעה המערכת בהצלחה הליכי גילוי ויירוט במתארים מאתגרים, המדמים תרחישי איום שונים. יכולותיה של המערכת מהוות תוספת משמעותית ליכולת ההגנה של זרוע הים במשימותיה הרבות, ביניהן הגנת הנכסים האסטרטגיים, שמירה על מרחב המים הכלכליים ושמירת העליונות הימית של מדינת ישראל בתווך הימי.

מתחמי WEWORK
בשונה מהעולם האזרחי, הדיונים בצה"ל מתקיימים דרך מחשבים סודיים ולא ניתן לקיים אותם מחוץ לכותלי הבסיס. כדי לשפר ולייעל את חווית המשרתים בזרוע, נמצאה אלטרנטיבה חלופית - הקמת מתחמי עבודה משותפים בבסיסי הזרוע השונים.
השנה הוקמו בבסיס חיפה ובבסיס בצ"ת חללי עבודה שניתן להזמין מראש, באמצעות אפליקציה ייעודית. בכל אחד ממתחמי העבודה ניתן למצוא עשרות תאים אישיים עם כלל סוגי מחשבי הזרוע, אוזניות, מצלמות, טלפון לקיום שיחות סודיות-ביותר, שירותי הדפסה, חדרי דיונים, פינות קפה וישיבה, ועוד.

באווירת חג הפסח, אספנו לכם את כל החידושים שקרו בשנה האחרונה בזרוע

עוד כתבות בנושא

loading...