הסיפורים שמאחורי המצטיינים הסיפורים שמאחורי המצטיינים

הסיפורים שמאחורי המצטיינים

חן אלבז

לקראת יום העצמאות ה-75, הכירו שלושה חיילים מזירות שונות בזרוע, רגע לפני שהם מקבלים תעודת הצטיינות מנשיא המדינה וממפקד זרוע הים

הם נבחרו בקפידה בשל הגדלת הראש שלהם, החתירה למצוינות, העשייה מכל הלב ותחושת השליחות והתרומה למדינה שזורמת בעורקיהם- מתוך 120 מצטייני הנשיא לשנת 2023, שמונה הם מצטיינים מזרוע הים.

קבלת ההצטיינות מטעם נשיא המדינה, מקנה לחיילים את ההצטיינות גם ממפקד זרוע הים, במטרה ולהכיר את סיפוריהם האישיים, שוחחתי עם שלושה ממקבלי ההצטיינות הנחשקת. 

 סמ"ר גבריאל נוף- לוחם חוד ימי בפלגה 916 , בסיס אשדוד 

סמ"ר גבריאל נוף הוא חייל בודד שנולד וגדל באנגליה. הזיקה לישראל והאהבה אליה החלו בגיל צעיר, גבריאל למד בבית ספר יהודי ותחושת החיבור לארץ גברו בו מביקור לביקור.

גבריאל עלה לארץ במסגרת גרעין "צבר", התגייס בדצמבר 2020 למחו"ה אלון, שם נפגש לראשונה עם המערכת הצבאית. לאחר שלושה חודשים, קיבל גבריאל את השיבוץ עליו הוא חלם: לוחם חוד ימי בפלגה 916, שם הוא משרת על דבורה 834.

את ההודעה על היותו מצטיין נשיא, קיבל ממפקדו: "מפקד הסיירת שלי התקשר אליי והודיע לי שקיבלתי מצטיין נשיא, ומאוד שמחתי והתרגשתי. עזבתי הכל כדי להתגייס למען המדינה והרגשתי שמעריכים את העבודה והתרומה שלי על הספינה". גבריאל משתף כי זה היה החלום שלו מגיל 12 לבוא ולהתגייס. "להיות לוחם בפלגה 916 לימד אותי המון על אחריות, עזרה, מוטיבציה, על החשיבות של העבודה בצוות. במשך כל יום בתפקיד למדתי להיות לוחם טוב ומיומן יותר. החברים בספינה הם המשפחה השנייה שלי, ואני שמח על הזכות שניתנה לי להגן ולשמור על אזרחי המדינה", מסכם סמ"ר נוף בחיוך.

סמ"ר עמית מנור – 

מפקד בקורס מפקדים בסיסי, בה"ד זרוע הים

סמ"ר עמית מנור החל את דרכו בזרוע הים בקורס לוחם ימי, אותו סיים במגמת מכונה. הוא שובץ על הסטי"ל אח"י תרשיש, עליה שירת במשך כ-7 חודשים. "התקופה בספינה הייתה מדהימה עבורי. שירתתי כטכנאי ומאוד נהנתי מהמבצעיות שהתפקיד הציע לי ומהמגוון שיש בעשייה על הספינה". הוא משתף.

"להיות מכונאי באח"י תרשיש זאת עבודה מאתגרת: אתה קם בבוקר ומתחיל לעבוד בחדר המכונה, שהוא חם ורועש, לעיתים גם עד השעות הקטנות של הלילה, ואתה דואג ללא הרף לתחזוקה של הספינה. לצד הקשיים, מאוד נהניתי וחשתי שליחות בתפקיד. זה מאוד התחבר לי לתחום המכונאות שהרחבתי בבית ספר. הכרתי שם חברים מדהימים וחוויתי חוויות שישארו איתי לתמיד", הוא אומר לי בחיוך.

לאחר תקופה כמכונאי באח"י תרשיש, עבר סמ"ר מנור קורס מפקדים בסיסי והתחיל לפקד על חיילים המעוניינים לצאת לקורס פיקוד. "הגעתי לקורס מפקדים, חנכתי שלושה מחזורים בתור מפקד צוות ועוד שלושה מחזורים בתור מפקד קורס. כעת אני חונך את המחזור האחרון שלי בתור מפקד קורס", הוא מספר.

הזיקה לעולמות ההדרכה והפיקוד החלה עוד מתקופת ילדותו של עמית. "התמקצעתי בעולמות ההדרכה גם בתור חניך בצופים ובהמשך גם בתור מדריך שם. העבר שלי כנער התחבר לי מאוד לשירות הצבאי שלי".

 

לפני כחודש, קיבל סמ"ר מנור את ההודעה על היותו מצטיין נשיא. בעת טקס סיום של אחד מקורסי הפיקוד עליהם פיקד, עמית מספר לי וקולו נרגש . "הייתי בשיא ההכנות לטקס סיום הקורס, והמפל"גית קראה לי לצד והודיעה לי שנבחרתי להיות מצטיין נשיא. לא היה גבול לשמחה ולהתרגשות שלי. זה בהחלט נתן לי המון מוטיבציה להמשיך למרות כל הקשיים", הוא משתף. 

"ככל שהתקדמתי בתפקיד הרגשתי שמידת ההשפעה שלי גדלה ובהתאם לכך גם תחושת השליחות והמוטיבציה, אני מרגיש שאני ממצה את כל היכולות שלי בתפקיד, הגעתי למקום הכי טוב שיכולתי להגיע אליו בצבא ואני מודה על הזכות שניתנה לי לעשות אותו, להדריך ולחנך את דור המפקדים הבא בזרוע הים", מסכם סמ"ר מנור.

סמל רבקה ביאלסקי

בקרית שליטה ימית, בסיס אילת וזירת ים סוף 

סמל רבקה ביאלסקי משרתת כבק"שית בזירת ים-סוף בבסיס אילת. סמל ביאלסקי החלה את דרכה בצבא באוגוסט 2021. היא התגייסה לתפקיד הבק"שית עם המון חלומות ורצון עז לעשות שירות משמעותי בצה"ל. "מהרגע ששמעתי על התפקיד, מאוד רציתי להגיע לזירת ים-סוף. הייתי מאוד מוכוונת להגיע לזירה הספציפית הזו, תוך כדי הקורס גיליתי שמדובר בתפקיד מאוד משמעותי ומספק".

ואכן, סמל ביאלסקי הגשימה את חלומה ואף זכתה להציל חיים במהלך אחת המשמרות שלה. "זה קרה במשמרת אחת בשעות הערב. אחת הבנות שהייתה איתי ואני זיהינו סירת דייג הפוכה על גבי אחד מהמסכים, ובזכות הערנות שלנו התחלנו ישר בניהול האירוע. הזעקנו את הכוחות ודיווחנו על האירוע לדרג הפיקוד הבכיר.בסיום האירוע עם ההבנה כי חיי אדם ניצלו בזכות העירנות והתפקוד שלנו הציפה אותי תחושת סיפוק וההבנה של משמעות התפקיד. המון פעמים מדברים על הקשיים שיש בתפקיד אינטנסיבי שכזה, אך ברגעים כאלו הכל מתגמד", היא אומרת בחיוך .

האהבה לתפקיד זרמה בעורקיה של רבקה, והיא החליטה שהיא רוצה להתקדם ולהיות גם אחראית משמרת, תפקיד הדורש גם פן פיקודי בניהול צוות בק"שיות.

על הרגע בו היא קיבלה את ההצטיינות, היא משתפת: "רגע לפני ביצוע תדריך יציאה הביתה לחיילות שלי, המפקד שלי ביקש ממני להמתין, הוא אמר לי שמפקד הפלוגה רוצה לשוחח איתי. המפקד נכנס לחדר והודיע לי על קבלת ההצטיינות, התרגשתי מאוד ושמחתי שמעריכים את המוטיבציה והעבודה הקשה שלי, לא ציפיתי לזה בכלל".

סמל ביאלסקי ממליצה על התפקיד לכל מי שמעוניינת בשירות משמעותי, מספק וחוויתי: "זה תפקיד מאוד חשוב ומעצים, את זו שבסופו של דבר מכווינה את הלוחמים בשטח לחתור למגע בתפעול של המקרים בשטח. להם אין את היכולת לראות את הגזרה כמו שאני רואה אותה, וללא הבק"שית בקצה שיושבת במוצב ושומרת על כל הגבולות, יהיה מאוד קשה לבצע את פעולת ההגנה באופן מיטבי ושוטף, אני שמחה על הזכות לשרת בתפקיד כזה".

 

 

עוד כתבות בנושא

loading...