היי, אפשר שאלה? היי, אפשר שאלה?

היי, אפשר שאלה?

נועם אסולין

מתגייסים בקרוב ומחפשים את התשובות לשאלות שתמיד רציתם לשאול? אל דאגה – במיוחד בשביל זה אנחנו כאן! בכל שבוע, נענה לכם על השאלות שתמיד רציתם לשאול על התפקידים השונים בזרוע, והפעם: לוחם ימי בפלגת ביטחון שוטף

סמל דן דוד התגייס לתפקיד לוחם ימי באוגוסט 21' ושובץ לאחר גיבוש וקורס כלוחם חוד ימי בפלגת הביטחון השוטף 916 הנמצאת בבסיס אשדוד. בתקופה האחרונה הוא לוקח חלק במיצג זרוע הים, שם מסביר בחודשים האחרונים על שירותו הצבאי ועונה למלש"בים על כל השאלות שתמיד רצו לשאול בנוגע לתפקיד. היום, הוא בא במיוחד בשבילכם לענות לכם על השאלות שתמיד רציתם לדעת.

מה זה אומר לדעתך להיות דבורן?
"מבחינתי, להיות דבורן זה להיות חלק ממשפחה מה שמעצים בעיניי את כל החוויה של השירות זה האנשים שאיתך. השירות מאתגר אבל חוויתי בו זמנית, צוברים חברים ואנשים שילוו אותך לכל החיים. הצוות שלי בספינה היה איתי בכל שעות היממה, בים ובחוף ועברתי איתם המון. השירות בתור דבורן מלמד אותך להסתגל לסיטואציות ולהפיק מהן הטוב ביותר שלך. אתה לומד להיות תמיד מפוקס ומוכן לכל דבר. מהבחינה המבצעית, זה תפקיד משמעותי. מסכלים הברחות ושומרים על הגבולות הימיים של מדינת ישראל, אני אישית בשירות שלי מוצב בגבול עם רצועת עזה. זה שירות משמעותי ומאתגר, תמיד אתה נמצא בעשייה".

מתגייסים בקרוב ומחפשים את התשובות לשאלות שתמיד רציתם לשאול? אל דאגה – במיוחד בשביל זה אנחנו כאן! בכל שבוע, נענה לכם על השאלות שתמיד רציתם לשאול על התפקידים השונים בזרוע, והפעם: לוחם ימי בפלגת ביטחון שוטף
מה האתגרים שהתפקיד מביא איתו?
"האתגר בשירות הוא יותר מנטלי. לצד זה שמדובר בחוויה ענקית, השירות בים מעמיד אותך בהמון סיטואציות שלא תמיד יהיו קלות וכיפיות. יש המון ימים שאתה בים ואתה מנותק מהעולם, אבל מצד שני אתה מתחבר לים ולאנשים שאיתך ולומד להכיר את עצמך. אני חושב שמה שעזר לי להתגבר על כל האתגרים היה החיבור לים ובעיקר האנשים שאיתי בצוות".

מהם תנאי הקבלה לתפקיד?
"תנאי הקבלה לתפקיד הינם פרופיל 72 ומעלה, ללא סעיפים פוסלים. מבחינת נתוני דפ"ר נדרש מכל מי שמתמיין לתפקיד דפ"ר 50 ומעלה. בנוסף, הקבלה לתפקיד מותנית במעבר של גיבוש לוחם ימי, לאחריו מגיעים לטירונות ואחר כך נקבע השיבוץ - האם תהיה לוחם בסטי"ל או דבורן. כמובן, שיש לעבור גם סיווג ביטחוני".

מה עוברים במהלך ההכשרה בתפקיד?
"במהלך ההכשרה לתפקיד מכינים אותך מנטלית ופיזית לקראת השירות על הספינה. יש הקפצות וטבילות באמצע הלילה, בונים לך חוסן פיזי ומנטלי. אתה לומד על כל הרכב הספינה, על המערכות שלה ועל איך בעצם היא פועלת. אתה מכיר מקרוב את כל החלקים בה, בין אם מדובר בגדולים ובקטנים ביותר. יש סדרות שונות כמו סדרת מפעיל ס"ג או סדרת לוחמים שמטרתן להכין אותך לתרחישים שונים שיכולים לפגוש לוחם ימי במהלך השירות שלו. בסופו של דבר המטרה המרכזית של ההכשרה היא להכין אותך לשירות בים - על כל המשתמע מכך".

מה החוויה שהכי זכורה לך עד כה בשירות?
"אני לא יודע להצביע על חוויה ספציפית, אבל אני יכול להגיד לך שמי שהפכו ועדיין הופכים את כל השירות שלי לחוויה ענקית בפני עצמה הם האנשים שאיתי. אני חלק מפלגה 916, שזו פלגה מדהימה עם יחס מעולה ומשפחתי. אני תמיד יודע שיש מי שידאג לי ויעזור לי לא משנה מתי אצטרך. תמיד מתחשבים בך ונותנים לך את הכלים להצליח.
בנוסף, החברים שלי בספינה הפכו להיות כמו המשפחה שלי והים הופך להיות כמו הבית השני של כל לוחם ימי. זו חוויה מטורפת, אתה לומד הרבה על הים, יכול להגיד לך שהשירות בים נותן לי המון פעמים גם רוגע ושלווה רק מלהסתכל על הגלים".

איזה טיפ היית נותן למתגייסים לתפקיד?
"הטיפ הכי חשוב שיש לי לתת למתגייסים, נשמע קצת קלישאתי אבל בעיניי הוא הכי נכון: תבואו בראש פתוח ובגישה טובה - תשאפו להגיע הכי גבוה שיש ולתת את כל מה שאתם יכולים".

עוד כתבות בנושא

loading...