ספינת הדגל מגינה על הארץ ספינת הדגל מגינה על הארץ

ספינת הדגל מגינה על הארץ

נדב מנלה

קצין האלקטרוניקה של אח״י רומח, סרן כפיר, מספר על היירוט המבצעי הראשון שביצעה הספינה הוותיקה ביותר בזרוע הים

זה קרה באישון לילה, לפני מספר שבועות, ברגע היסטורי ומתוח במיוחד, ספינת הטילים אח״י רומח יירטה בשיתוף פעולה עם מטוסי קרב של חיל האוויר שתי מטרות אוויריות שהיו בדרכן לישראל מכיוון מזרח. ״אח״י רומח והצוות נמצאים בזירת ים-סוף כבר מספר חודשים״, אומר סרן כפיר, קצין האלקטרוניקה של ספינת הטילים בשנה וחודשיים האחרונים. ״במלחמה יצא לנו לחוות אירועים של כטב״מים ומטרות אוויריות עוינות שהגיעו מכל מיני מקומות. ביחד עם חיל האוויר וספינות נוספות של זרוע הים הגנו על המרחב האזרחי בדרום הארץ, ואף ביצענו יירוט מבצעי ראשון באמצעות מערכות ההגנה האווירית של הספינה״, הוא מספר. ״התאמנו לרגע הזה רבות, והלוחמים פעלו בקור רוח ובמקצועיות״.

אח״י רומח היא ספינת טילים מסוג ״סער 4.5״, ובסוף השנה היא תציין 43 שנות פעילות בזרוע הים. למתקשים, זה אומר שהיא נכנסה לשירות ב-1981. ה״רומח״ היא הספינה הוותיקה ביותר בזרוע ויש לה מורשת מבצעית מפוארת שגורם לצוות הספינה - כחמישים לוחמים וחובלים, בערך - לתאר אותה כ״ספינת הדגל״ של זרוע הים.
למרות הפז״ם הגדול שלה, הספינה מאובזרת באמצעים הטכנולוגיים הכי חדשים, גם בהגנה וגם בהתקפה.

אח"י רומח מול חופי לבנון, 1982.
אח"י רומח מול חופי לבנון, 1982.
(צילום: דובר צה"ל)

״מאז ה-7 באוקטובר, אח״י רומח לוקחת חלק משמעותי במשימות שייטת 3, החל במשימות הגילוי וההגנה ועד משימות הסיוע באש ובתצפית לכוחות צה״ל שמתמרנים ברצועת עזה״, משתף סרן כפיר. ״צוות אח״י רומח קמים כל יום על מנת לבצע משימה אחת - להגן על אזרחי ישראל. כל משימה שאנחנו מקבלים אנחנו מבצעים אותה באותה התלהבות וחריצות כאילו זאת הפעם הראשונה. הצלחה מתחילה בצוות טוב ומיומן של לוחמים שעובדים במקצועיות 24/7 כדי להכווין את הספינה אל המטרה ולשמור על ביטחון המדינה״, הוא מסכם בגאווה.

עוד כתבות בנושא

loading...