מתכננים את המחר מתכננים את המחר

מתכננים את המחר

תבל דמרי

מעליונות ימית ועד לאיומים הסובבים אותנו: אתמול התכנסו אנשי הקבע לשמוע אודות עתידה של הזרוע

אתמול (יום ד') התרחש כנס תוכנית עבודה של זרוע הים בראשות מפקד הזרוע, אלוף אליהו (אלי) שרביט וסגל הפיקוד הבכיר. הכנס נערך במרכז הקונגרסים בחיפה והשתתפו בו כלל אנשי הקבע של הזרוע. במהלך הכנס הוצגו עיקרי האירועים מהשנה החולפת. שנת 2016 הייתה שנה מלאת פעילות עבור הזרוע וכללה מספר רב של אירועים משמעותיים. ביניהם ניתן למנות תהליכים מבצעיים של מערכות שונות המאפשרות יכולות חדשות לזרוע, תרגילים מטכ"ליים רחבי היקף, קבלת צוללת שנייה מדגם dolphin AIP, אח"י רהב, וכן תרגילים משותפים עם הצי האמריקאי, האיטלקי והיווני. כלל האירועים בוצעו בהסתמך על התוכנית הרב-שנתית (תר"ש) גדעון. בנוסף, ניתן דגש על תוכניות עתידיות קצרות טווח שילוו את הזרוע לשנה הקרובה וניתנה סקירה כללית על תוכניות ארוכות טווח שילוו את הזרוע בשנות התר"ש.

 

 

"התר"ש מאפשרת לנו לתכנן ולצאת לתהליכים אסטרטגיים נכונים", ציין מפקד הזרוע, אלוף אליהו (אלי) שרביט. "היום הזרוע מכינה את עצמה לאיומים המגיעים הן מהזירה הימית והן מהזירה היבשתית. אנו, אנשי הזרוע, אחראיים על הביטחון של מדינת ישראל ואני סמוך ובטוח כי נדע לעשות זאת. כולנו זכינו לשרת את המדינה בתקופה חסרת תקדים. היו גאים בעבודתכם, כי יש לכם על מה".

בנוסף לכך, סגל הפיקוד הבכיר הציגו את תוכניותיהם לשנים הקרובות. "הפוטנציאל בים הוא גדול", ציין ראש מספן מטה, תא"ל דרור פרידמן. "צבאות זרים משקיעים מאמצים ומשאבים ייעודיים למרחב זה. אנו מצויים בנקודת שיא בה תוכנית בניין הכוח היא בראייה לטווח הארוך. השנתיים הקרובות יהיו נקודות מפנה במבנה הארגוני של היחידות ונוכל לטפל בבניין הכוח ובהפעלתו, תוך ביצוע חשיבה לחמש עד 15 שנים קדימה. באמצעות כל אלו נוכל לבנות את הכוח שלנו וליצור עליונות ימית, שהיא צורך מבצעי בסיסי המאפשר לנו לממש את מטרותינו", אמר ראש מספן המטה.

עוד כתבות בנושא

loading...