אחריהם בים אחריהם בים

אחריהם בים

תבל דמרי

לראשונה: סגני מפקדי דבורות בפלגת הביטחון השוטף 916 עברו שבוע לחימה

פלגה 916, האמונה על הביטחון השוטף (בט"ש) בזירה הימית הדרומית, ביצעה לראשונה שבוע לחימה מיוחד לסגני מפקדי דבורות (סגמ״דים). מטרת השבוע היא להעניק הכשרה פיקודית לסגנים, בוגרי קורס חובלים, טרם יציאתם להכשרת פיקוד ימי מתקדם (פי״ם). בנוסף לכך, השבוע מושפע ומתבסס על הפעילות המבצעית בזירה אל מול הסגר הימי החוקי על רצועת עזה, הדורש מהמפקדים התמודדות אל מול אירועים מורכבים.

״הבנו שקיים צורך לחנוך ולהכין את הסגמ״דים בצורה אחרת לקראת פיקוד בגבול הימי עם רצועת עזה״, הצהיר מפקד סיירת כסיף, סרן ליאור סוקול. ״במהלך השבוע הם יצאו להפלגות, ביצעו ירי מדויק לעבר מטרות שונות, צפו באירועים מבצעיים מהעבר והפיקו לקחים להמשך שירותם בזירה. כדי לממש את התובנות שספגו במהלך השבוע, הם הפליגו בספינות בט״ש וביצעו תרגילים שהעניקו להם נקודת מבט נוספת״.

במסגרת ההכשרה חולקו הסגנים בין הדבורות בעלות מפקד בשירות סדיר ובין דבורות שעליהן מפקד קצין במילואים. כך הסגמ״דים הבינו את הקשר היום יומי בין המפקדים לבין לוחמים בלב הים, והתנסו בפיקוד על חיילים שמפקדיהם מתחלפים באופן תדיר. כל סגמ״ד קיבל ליווי ממפקד בפלגה, שחנך אותו באופן אישי והסביר לו על אתגרי הפיקוד, ועל האחריות, העצמאות והדוגמה האישית שנדרשת ממפקדי הספינות המתלמדים.

 

 

״שבוע זה עתיד להכשיר כל סגמ״ד טרם יציאתו לקורס פיקוד ימי מתקדם", ציין מפקד סיירת כסיף. ״שוחחנו עם הסגנים והם אמרו כי השבוע היה משמעותי עבורם, ונתן להם ידע וניסיון מבצעי. כיום הם מבינים את הבט״ש בצורה טובה יותר, ורואים את האירועים בראייה כוללת, דבר המעניק להם ידע מבצעי רחב. כמפקד סיירת אני מסוגל כעת לשוחח איתם על דברים מבצעיים ברמת הבנה גבוהה, המשתווה לזו של מפקדי הספינות״, סיכם.

"השבוע הכין אותי לקראת תקופת פיקודי בכלי שיט", סיפר סגמ"ד שלקח חלק בהכשרה, סגן שגיא צ'קרוב. "האתגרים בפיקוד על גבי כלי שיט הינם שונים מהפיקוד המתרחש ביחידות שונות בצה"ל. לכן, השבוע התרכז בהתמודדויות אל מול אתגרים אלו במגוון אימונים שונים, כמו היכולת לתקשר עם כוחות נוספים וחבירה לכוחות אחרים".

עוד כתבות בנושא

loading...