מפקד חדש לזירת ים סוף מפקד חדש לזירת ים סוף

מפקד חדש לזירת ים סוף

ספיר משולם

אחרי שנתיים בתפקיד ו-27 שנה בזרוע הים סא"ל אורן נחבס מסיים את תפקידו כמפקד זירת ים סוף

"קשה לסכם 27 שנות שירות ולהיפרד ממשפחתי השנייה, משפחת זרוע הים - זרוע שגדלה ועברה תהליכי התפתחות יוצאי דופן במהלך השירות שלי", אמר מפקד זירת ים סוף היוצא, סא"ל אורן נחבס, בנאום הפרידה שלו אתמול, בטקס חילוף מפקד הזירה. "כשמדברים על האתגרים שטומנת בחובה זירת ים סוף, תמיד אני אומר, 'זר לא יבין זאת'. איך זירה קטנה עם כלי שיט וכוח אדם מצומצם מצליחה להתמודד לאורך השנים עם אתגרי הביטחון השוטף, לשמור על האינטרסיים הלאומיים של מדינת ישראל בים סוף ועל המים הריבוניים סביב העיר אילת. דאגנו בנחישות ובהתמדה כדרכינו, ויחד עם שותפינו שמרנו על שגרת החיים בעיר אילת תוך מתן הרגשת ביטחון לתושביה ומבקריה", הוסיף. טקס חילוף מפקד הזירה נערך בבסיס זרוע הים באילת בראשות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, חיילי ומפקדי הזירה.

את סא"ל נחבס יחליף בתפקיד סא"ל אופיר דוד, ששירת בתפקידו הקודם כמפקד פלגה 31 בשייטת ספינות הטילים. סא"ל נחבס שירת כמפקד זירת ים סוף בשנתיים האחרונות, ובקרוב הוא צפוי להשתחרר אחרי שירות של 27 שנה בזרוע הים. "אני מכיר את אופיר שנים רבות ואני שמח על כך שנבחר להחליף אותי. הוא קצין רב יכולות, מקצועי, דעתן, נחוש ובעל כריזמה, ואין לי ספק כי יוביל באופן מרשים את הזירה להישגים נוספים. אני שמח להפקיד את זירת ים סוף בידיו", אמר סא"ל נחבס על מחליפו בתפקיד.

 

 

"זירת ים סוף מציגה יותר מכל מקום אחר את האתגר של שמירה על הביטחון ונגזרותיו באזור מאוכלס ומתויר ואת ההבדל העצום בין שתי העולמות הללו שצריכים להתקיים יחד", אמר מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט. "מצד אחד, זירת ים סוף היא זירה שההתרחשויות האזוריות לא פסחו עליה והפכו אותה לזירה מבצעית ומאתגרת ביותר, ומצד שני העיר אילת היא מקום שהפרת השקט בו עלולה להסב נזק חמור ביותר. זהו עצם העניין, היכולת לשמור על דריכות מבצעית גבוהה, חדות לאורך זמן ומוכנות לשינויים שעלולים להתרחש בתוך זירה שמשדרת שלווה ורוגע. "משימתכם אינה פשוטה אך אני סמוך ובטוח ביכולתיכם לעמוד בה בהצלחה מלאה בשגרה ובחירום", הוסיף אלוף שרביט.

זירת ים סוף היא זירה קטנה בה אירוע יכול להתפתח תוך שניות בודדות בניגוד לזירות האחרות. על הכוחות להגיב בזמן קצר למפגע ולמנוע ממנו להגיע לקו החוף. הזירה נדרשת להיערך לאיומים רבים, ביניהם חדירת כלי שיט, ירי טילים, חדירת צוללים לחוף, זאת במקביל לשמירה על ביטחונם של התיירים הרבים הפוקדים את העיר ועל חופש השיט באזור. "אנשי הזירה היקרים, תפקידנו הוא לעמוד על המשמר, ויחד עם זאת לאפשר לאזרחי המדינה הגרים בעיר אילת ולתיירים הנופשים בה לחיות בשלווה ובנחת בידיעה שיש מי ששומר עליהם. עלינו להיות מוכנים ורתומים לכל משימה שנידרש, לבצעה על הצד הטוב ביותר ולחזור מנצחים. עכשיו זאת המשמרת שלנו ואנחנו כולנו נבטיח שכך יהיה", סיכם סא"ל אופיר דוד, מפקד הזירה הנכנס.

 

עוד כתבות בנושא

loading...