סיכת מ"מ בשידור חי סיכת מ"מ בשידור חי

סיכת מ"מ בשידור חי

אופק ארד ומעיין לנגה

היום נערך בבה"ד 1 טקס סיום קורס קצינים. עקב הנחיות הקורונה, הטקס התקיים ללא קהל. "למרות ואולי בזכות כל המגבלות, חווינו את הקורס בצורה משמעותית מאוד"

היום נערך בבה"ד 1 טקס סיום קורס קצינים של מגמת נחשון מחזור 68. לאור הנחיות הקורונה, הטקס נערך ללא קהל ביציעים. כדי לאפשר למשפחותיהם וחבריהם של הצוערים המסיימים לצפות בהם ברגעים המרגשים, האירוע כולו שודר בלייב ברשתות החברתיות הרשמיות של צה"ל.

בין המסיימים נמנים 46 צוערים מזרוע הים, שתחנתם הבאה היא השלמה חילית או מקצועית ולאחר מכן יהפכו לקצינים במגוון יחידות הזרוע.

"בהסתכלות לאחור אני חושב שהמצב הייחודי שנגרם בארץ ובעולם עקב נגיף הקורונה חישל אותי מאוד, וסייע לי להבין את גודל חשיבות הקצין הישראלי בתרומה לביטחון המדינה בכל משבר, גם משבר בריאותי כמו זה", מספר צוער איתי קדם, ששירת כלוחם בשייטת ספינות הטילים ועתיד להפוך לקצין במספן כוח אדם (מכ"א) בזרוע הים.

צוער איתי קדם
צוער איתי קדם

"השירות הסדיר היה משמעותי מאוד עבורי, והחלטתי לצאת לקצונה מתוך הרצון לתרום ולהשפיע ככל האפשר", משתפת צוערת נועה יובל, ששימשה כמאמנת סימולטור תקיפה ועתידה גם היא להיות קצינה במכ"א.

"עוד לפני שהתגייסתי ידעתי שאני רוצה לעשות שירות משמעותי ולהמשיך את דרכי הצבאית כקצינה". לדבריה, חלק מהותי מהרצון להיות קצינה נבע מהמורשת של סבא שלה, שנהג לספר לה על שירותו כלוחם במלחמות ישראל. "סבא לא יצא לקצונה, ועד היום הוא מתחרט על זה. אני מרגישה שהגשמתי לו חלום קטן".

במהלך הקורס העמיקו והתמקצעו הצוערים בשלל תחומים, שמטרתם להכשיר ולהכין אותם להיות דור הקצינים הבא שיוביל את צבא ההגנה לישראל. בין אותם תחומים מגוונים הושם דגש על ערך המנהיגות, פיקוד ושליטה, טיפול בפרט, שטח ומטווחים, עקרונות מלחמה ומאפייני החברה הישראלית, כשכל שבוע עסק בנושא אחר.

מגבלות הקורונה היוו אתגר מיוחד עבור הצוערים בקורס, שנאלצו להתרגל לאורח חיים שונה הכולל שמירה על מרחק בין אחד לשני, שיעורים וארוחות במתכונת מצומצמת, ושהייה ארוכה בבסיס ללא אפשרות לצאת הביתה כדי לשמור על בריאותם. "למרות ואולי בזכות כל המגבלות, חווינו את הקורס בצורה משמעותית מאוד", מבהירה צוערת נועה. "למדנו להכיר אחד את השנייה בצורה עמוקה, למדנו מהי מנהיגות בזמן משבר, וגיבשנו תפיסה פיקודית שהושפעה מכל האתגרים הללו".

צוערת נועה יובל
צוערת נועה יובל

"רציתי מאוד שסבא שלי יגיע לפה לראות אותי מסיימת את קורס הקצינים", אומרת נועה. "אבל למרות המתכונת השונה של הטקס והעובדה שלא נכח קהל, סף ההתרגשות היה גבוה מאוד", היא מוסיפה ואותה מחזק איתי: "לי חשוב להסתכל על חצי הכוס המלאה, וחשתי גאווה גדולה לעמוד על רחבת המסדרים ולקבל את סיכת המ"מ".

"על רחבת המסדרים עומדים אתם היום, שורה של צעירים וצעירות, מיטב הנוער הישראלי מכל קצות הארץ והחברה הישראלית", אמר בנאומו מפקד בה"ד 1, אל"ם גיא לוי. "אני משוכנע כי ההתמודדות עם אתגרי התקופה עיצבה אתכם ולימדה אתכם שיעור אשר אין טוב ממנו - את התובנות והלקחים משיעור זה תדרשו להפנים וליישם במהרה ביחידות, על מנת שתוכלו גם אתם להוות מודל עבור פקודיכם".

"ברוח המשפט החרוט על קירות האבן 'ממני תראו וכן תעשו' הובילו את אנשיכם תוך דוגמה אישית, הכינו אותם לכל משימה וזכרו שאתם עמוד האש לפני המחנה. מתוקף סמכותי כמפקד בית הספר לקצינים, בשם ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, הריני מסמיך אתכם היום כבוגרי פרק היסוד בהכשרת הקצונה, הזכאים לענוד את סיכת המ"מ. צאו לשלום וחזרו בשלום. עלו והצליחו", סיכם אל"ם לוי.

עוד כתבות בנושא

loading...