אופק ארד

הכירו את רב"ט רותם מכלוף – בתפקידה הצבאי היא אחראית לצייר את תמונת המצב בים, אך גם כשהיא יורדת ממשמרת מלאכת הציור לא פוסקת לרגע

רב"ט רותם מכלוף משרתת בזרוע הים כבקרית שליטה ימית בבסיס אשדוד. בשיחתי איתה היא נמצאת בעיצומו של תהליך ההכשרה לתפקיד אחראית המשמרת.

"יחד עם הצפייה והפיקוח על המכשירים והמכ"מים, אנחנו אחראיות על נתיב הסוחרות, ותמיד בקשר עם כלי השיט באזור", היא מסבירה על תפקידה. "העבודה היא אינטנסיבית מאוד. תמיד יש תעסוקה, ואף פעם אין משמרת ריקה".

את השירות הצבאי רותם משלבת עם אהבתה הגדולה לאומנות, אותה ספגה מהבית, כששני הוריה עוסקים בעולם האומנות והצבע. "אני זוכרת שכבר מהגן נמשכתי לתחום האומנות והציור, והייתי מבלה שעות בפינת היצירה", היא משחזרת בחיוך. עם השנים זיקתה של רותם לאומנות הלכה והתחזקה, ובכיתה ט' היא עברה בית ספר על מנת ללמוד במגמת אומנות.

הכירו את רב"ט רותם מכלוף –  בתפקידה הצבאי היא אחראית לצייר את תמונת המצב בים, אך גם כשהיא יורדת ממשמרת מלאכת הציור לא פוסקת לרגע

עוד לפני שידעה שתגיע לשרת בזרוע הים, שאבה רותם השראה מהים בעבודתה האומנותית. "תמיד נמשכתי לפלטת הצבעים הימיים", היא אומרת. "כמו כן, הנושא המרכזי של עבודת הגמר שלי בתיכון היה הים".

רותם מספרת שלתפקידה כבקרית שליטה ימית יש השפעה גדולה על הציורים שלה. "השעות בהן אני צופה בכל המתרחש בים דרך המכ"ם והמצלמה במסגרת התפקיד, מאפשרות לי להתבונן בים ולשאוב ממנו השראה גדולה", היא מתארת. "בין משמרת למשמרת, אני מוצאת לעצמי זמן פשוט לשבת מול הים ולצייר".

הכישרון האומנותי של רותם לא מתבטא בציורים בלבד. עם הגעתה למוצב השליטה, היא החליטה שהיא רוצה להכניס בו קצת צבע. "בין אם זה קישוטים לארוניות או קלסרים שאני מעצבת לכל אחת באופן אישי, אני נהנית מאוד מההזדמנות להשפיע על הנראות, האווירה וההווי שלנו בבסיס".

בנוסף לכך, רותם מדגישה שישנם קווי דמיון רבים בין העיסוק בציור לבין תפקיד בקרית השליטה הימית. "העיסוק בציור לימד אותי סבלנות, חדות ודבקות במטרה - כולן תכונות חיוניות לתפקיד בקרית השליטה הימית", היא מעידה.

"כשאני מציירת אני עובדת בשיטת הניסוי והטעיה, ולא מוותרת עד שאני מרוצה מהתוצאה", ממשיכה רותם. "במובנים מסוימים, כך אני מתנהלת גם עכשיו לאורך ההסמכה שלי - אני רואה את המטרה לנגד עיניי, ולא מפסיקה לנסות ולהשתפר עד שאגיע אליה".

כשאני שואלת את רותם איפה היא רואה את עצמה בעוד כמה שנים, היא עונה: "האפשרות שאפסיק לצייר מבחינתי לא קיימת. אני אמשיך להתעסק בתחום, ואני מקווה בהמשך ללמוד עיצוב פנים". עד אז רותם ממשיכה להתקדם בתפקיד המשמעותי שהיא ממלאת בזרוע הים, ולאט לאט מוסיפה עוד צבעים לתמונת חייה.

עוד כתבות בנושא

loading...