הצלצול הוא בשבילם הצלצול הוא בשבילם

הצלצול הוא בשבילם

עידו ליידנר

היום (ג'), יצאה לדרך שנת הלימודים תשפ"א. יחד עם התלמידים, יפתחו את השנה גם סמל אור עידן, שמשרת כמפקד שוחרים ועתודה טכנולוגית בבית הספר לקצינים ימיים בעכו, ורב"ט אורי כחלון, שמשרתת כמפקדת בבית הספר "צור ים" בבה"ד זרוע הים

תפקידי החינוך והפיקוד בבתי הספר הפועלים יחד עם זרוע הים הם מיוחדים ומשמעותיים, ובעזרתם זוכים בני ובנות נוער רבים להשכיל, להרחיב אופקים ולהתכונן לקראת עתידם הצבאי והאזרחי.

סמל אור עידן, שמפקד על שכבת שוחרים בבית הספר לקציני ים בעכו, עבר לשרת בתפקיד אחרי שפציעה עצרה את הכשרתו כלוחם ביחידה למשימות תת מימיות.

למרות זאת, הוא מספר שהדרך שעבר מילדות בתנועת הנוער "בני המושבים" כחניך ומדריך, ושנת השירות אליה בחר לצאת לא השאירו לו ספק באשר לסוג התפקיד שהוא עושה כיום. "אני מרגיש שהתחום הזה ממלא אותי. ההרגשה שאני חש כשאני רואה את התהליכים שעוברים החניכים לאורך השנה היא מדהימה", הוא מספר.

היום (ג'), יצאה לדרך שנת הלימודים תשפ"א. יחד עם התלמידים, יפתחו את השנה גם סמל אור עידן, שמשרת כמפקד שוחרים ועתודה טכנולוגית בבית הספר לקצינים ימיים בעכו, ורב"ט אורי כחלון, שמשרתת כמפקדת בבית הספר "צור ים" בבה"ד זרוע הים

רב"ט אורי כחלון, שמשרתת כמפקדת בבית הספר "צור ים" בבה"ד זרוע הים, התמיינה לתפקיד שלה מתוך אהבה לעבודה עם נוער. "עבורי עבודה עם נוער היא כיפית, מספקת וחשובה. חיפשתי תפקיד שהוא לא רק משמעותי עבורי, אלא גם פיקודי וחינוכי".

כל תפקיד חינוך בזרוע הים הוא ייחודי בפני עצמו. מפקדי השוחרים מפוזרים בין בתי הספר השונים שפועלים בשיתוף עם הזרוע, ומלווים את השכבות בבתי הספר בפן החינוכי, הערכי והמקצועי לקראת גיוסם לזרוע הים בתפקידים שונים.

בשונה מהם, המפקדים בביה"ס "צור ים" אחראים על המסגרת הצבאית של בית הספר והקניית המשמעת ואורח החיים הצבאי. למעשה, הם מהווים מפקדים לכל דבר עבור תלמידי בית הספר.

למרות ההבדלים, בין תפקידי החינוך מחבר מכנה משותף מרכזי: העבודה האישית יחד עם בני ובנות הנוער. סמל עידן ורב"ט כחלון מספרים שניהם שעבור התלמידים הם לא רק מפקדים אלא גם דמויות חינוכיות, מודלים לחיקוי וכמו "אחים גדולים" נוספים עבורם.

עבור סמל עידן, הרגעים הקטנים הם המשמעותיים ביותר. "מבחינתי לקבל באמצע החופש שיחה מחניך ששואל לשלומי ומתעניין בי, זו הדרך הטובה ביותר לראות את רמת הקרבה והקשר בינינו. אלו הרגעים שאני מאמין שאקח איתי להמשך הדרך".

"לשמוע מתלמידים שהם מתגעגעים אליי בחופש, או שהם שמחים לראות אותי ולדבר איתי על מה שהם עוברים זו תחושה שאין כמוה", היא מוסיפה.

הייחודיות שבתפקידי הפיקוד והחינוך לא נגמרת בהגדרת התפקיד עצמו, אלא גם בהון האנושי שמאייש אותו. המפקדים ממלאים את התפקיד בתחושת שליחות ותוך אמונה בערכים שהוא מייצג, ולפיהם הם מחנכים את דור העתיד.

"הערכים שמובילים אותי כמפקדת הם רעות וכבוד", מתארת רב"ט כחלון. "כל ילד צריך מבוגר שיאמין בו וילך איתו יד ביד בלי לוותר". אליה מצטרף גם סמל עידן: "את הגישה שלי כמפקד ומדריך אפשר לסכם במשפט אחד פשוט: 'אין דבר כזה ילד רע, יש ילד שרע לו'".

לקראת תחילתה שנת הלימודים החדשה, סמל עידן ורב"ט כחלון מבקשים לשלוח איחולים לתלמידים שלהם ולכלל התלמידים במדינת ישראל "תלמידים שלי, רציתי להזכיר לכם שאני תמיד כאן בשבילכם", אומר סמל עידן. "התיכון עשוי להיות תקופה עמוסה, אבל אני כאן כדי לתמוך ולעזור לכם". אל דבריו מצטרפת גם רב"ט כחלון: "אל תוותרו על הלימודים שלכם. תקופת התיכון היא התקופה הכי יפה ומדהימה בחיים. נצלו אותה".

עוד כתבות בנושא

loading...