סיום קורס גוררות סיום קורס גוררות

סיום קורס גוררות

רבקה פיין

לאחר הכשרה מקיפה, סיימו 23 חיילים וחיילות את קורס הגוררות וישתלבו במעגנות בכלל הזירות הימיות

בשבוע שעבר סיימו 23 חיילים וחיילות את הכשרת הגוררות בבה"ד זרוע הים, ויחלו במילוי תפקידיהם בזירות הימיות השונות. במסגרת עבודתם הם יעסקו בפעילויות תמרון, הצלה והגנה נרחבות תוך שיתופי פעולה עם יחידות שונות בזרוע.

הכשרת הגוררות אורכת כ-10 שבועות, ומתחלקת לשני תחומים: ימאות ומכונאות. "ימאים עובדים בידיים עם חבלים וקליעות, ומכונאים לומדים מערכות להשטה של גוררת", מסביר מפקד מגמה בהכשרת הגוררות, רס"ם קובי אברמוביץ'.

לקורס מגיעים חיילים מכל קצוות הארץ. "אנחנו קולטים אלינו אוכלוסיות שונות מרחבי המדינה, שמאפשרות מרקם אנושי מגוון", מספר רס"ם אברמוביץ'.

לאחר הכשרה מקיפה, סיימו 23 חיילים וחיילות את קורס הגוררות וישתלבו במעגנות בכלל הזירות הימיות

בעקבות נגיף הקורונה, הקורס הנוכחי נערך במתכונת מעט שונה מהרגיל. "החיילים הגיעו מהטירונות לקורס בזמן הסגר השני. היו מגבלות על מספר החיילים בכיתה, ולמדנו בקפסולות כדי לשמור על התו הכחול של זרוע הים ולהגן על הבריאות של כולנו".

רס"ם אברמוביץ' מדגיש כי לחיילים במערך הגוררות יש אפשרות להתקדם כבר במהלך השירות הסדיר. "ימאי שרואים שיש לו יכולות יכול להוציא רישיון 'סקיפר', ומכונאי יכול להיות צ'יף של גוררת".

עם סיום הקורס, יעברו החיילים למעגנות השונות בהן ישרתו - בבסיס חיפה, בסיס אשדוד או זירת ים סוף - כשכל מעגנה בעלת ייחוד משלה וטומנת אתגרים שונים.

בתקופה בה מערך הגוררות מתרחב ומתחדש כדי לשרת את צי זרוע הים ההולך ומתעצם, עבודתם של הימאים והטכנאים בגוררות משמעותית מתמיד. "כשהחיילים יגיעו למעגנה שלהם הם ילמדו את העבודה הייחודית שכל זירה מצריכה. אני סמוך ובטוח שהם יבצעו את תפקידיהם החשובים במסירות רבה ועל הצד הטוב ביותר".

עוד כתבות בנושא

loading...