שלישי אישי: שולט בכל זירה שלישי אישי: שולט בכל זירה

שלישי אישי: שולט בכל זירה

אופק ארד

בשבוע שעבר סיים סג"ם טמיר כהן את הכשרתו והפך לקצין שליטה ימית בזרוע הים. התואר הזה מצטרף לשורה ארוכה של תארים וחגורות שאסף טמיר במרוצת השנים

לפני גיוסו לצה"ל, עמד סג"ם טמיר כהן בפני בחירה גורלית בין תקן ספורטאי פעיל לשירות מלא בזרוע הים. מאז הספיק לשרת כלוחם על ספינת הטילים אח"י חץ, השלים את קורס הקצינים בבה"ד 1 ולאחרונה סיים את השלמת הקצונה והפך לקצין שליטה ימית.

היעדים אותם השיג טמיר בדרכו היו נראים אחרת לגמרי אילו היה בוחר בנתיב השני, אך אל תטעו - על ההחלטה הגורלית להתגייס לזרוע הים הוא לא מתחרט לרגע!

"כלוחם בסטי"לים הרגשתי שמוטלת עלי אחריות גדולה, וזכיתי להתעסק בפעילות מבצעית מעניינת. החלטתי שאני רוצה לקחת צעד קדימה ולהרחיב את הסמכות שלי", פותח טמיר על החלטתו לצאת לקצונה. "הבנתי שיש לי עוד מה לתרום מעצמי, שאני יכול להשפיע ברדיוס רחב".

בימים אלו נכנס סג"ם טמיר כהן לתפקידו החדש כקצין שליטה ימית. "בעקבות השינויים הניהוליים במערך השליטה של זירת חיפה, עלה הצורך בהצבת קצין שליטה בדסק הגילוי של הזירה, ואני שובצתי בתפקיד. זו הזדמנות אדירה בעיניי לעצב את יסודות התפקיד, וליצור קווים מנחים עבור אלו שישרתו בו בהמשך".

בשבוע שעבר סיים סג"ם טמיר כהן את הכשרתו והפך לקצין שליטה ימית בזרוע הים. התואר הזה מצטרף לשורה ארוכה של תארים וחגורות שאסף טמיר במרוצת השנים

לקראת הכניסה לתפקיד, טמיר משתף: "אני מלא בציפייה והתרגשות, אני מאמין שלמערך השליטה הימית יש חשיבות עצומה בזרוע הים ותרומה ישירה לביטחון הגבולות והנכסים האסטרטגיים של המדינה".

לצד העשייה הצבאית, טמיר ממשיך לטפח את אהבתו לג'ודו. מגיל 4 הוא מתאמן בענף, ואף נבחר להיות חלק מנבחרת ישראל בוגרים. "זה התחיל בתור חוג והלך והתפתח. התחלתי להתחרות ולזכות במדליות, וככה התשוקה גדלה עד שהג'ודו הפך להיות ממש דרך חיים עבורי".

טמיר מספר שכדי להצליח להיות ג'ודוקא ברמות הגבוהות כמו בנבחרת ישראל בוגרים, שבה מתאמנים ספורטאים שעתידים לייצג את המדינה באליפויות עולם ואולימפיאדות, צריך לעמוד בשגרת אימונים אינטנסיבית מאוד.

"מדובר באימוני ג'ודו באורך כשמונה שעות, שישה ימים בשבוע. בנוסף לכך, עוד שלושה אימונים של חדר כושר וגם אימוני אירובי", הוא מפרט. יחד עם כל אלה, המתאמנים מתרגלים אורח חיים של ספורטאים הכולל פגישות עם תזונאי, תפריט מסודר וגם פגישות עם פסיכולוג ספורט.

אז אחרי כל ההשקעה הזו, מה גרם לטמיר לוותר על תואר הספורטאי הפעיל? "זו הייתה התלבטות מאוד קשה. זו לא הייתה החלטה של רגע, אלא תהליך", הוא מסביר. "בסופו של דבר מה שהכריע זה הרצון שלי לתרום מעצמי. רציתי להגיע לזרוע הים כי אני מבין את החשיבות של הפעילות שהזרוע עושה, והיה לי חשוב לקחת חלק בעשייה".

"אני מאוד מרוצה מהמקום שאני נמצא בו היום ויודע בלב שלם שעשיתי את הבחירה הנכונה עבורי", טמיר מצהיר בחיוך רחב. "חשוב לי להדגיש שמאחורי כל השייטות בזרוע הים עומד מערך שליטה שעושה לילות כימים ומספק לכוחות מידע חיוני והגנה. לדעתי זו זכות מאוד גדולה לשרת כקצין שליטה ימית, זו תרומה ענקית בשבילי וגם בשביל המדינה".

לגבי תוכניותיו לעתיד, טמיר מספר לי: "אני רוצה לתת את כל מה שיש לי בתפקיד החדש, לקחתי על עצמי התחייבות ואני הולך למלא אותה על הצד הטוב ביותר".

"כרגע הג'ודו מהווה עבורי תחביב, ובהמשך אולי אחזור לאמן בענף", הוא מוסיף. "אני בטוח שהג'ודו יישאר חלק מהחיים שלי תמיד, בין אם זה המשך הפעילות בענף, הקשרים עם המאמנים והחברים או החוויות הרבות שצברתי".

עוד כתבות בנושא

loading...