הטובות לקורס חובלים הטובות לקורס חובלים

הטובות לקורס חובלים

מעיין לנגה

לא מורידות את הרגל מהגז – נטע, יעלה וליעד סיימו את קורס החובלים במחזור 142 זו לצד זו, וכעת הן מצפות להתחיל בעשייה משמעותית בלב ים

קורס חובלים של זרוע הים הוא מהקורסים הארוכים והמאתגרים ביותר בצה"ל, במהלכו מוכשרים הצוערים והצוערות לעמוד בחזית הלחימה הימית ולפקד על כלי השיט השונים.

אחרי 28 חודשים אינטנסיביים ומחשלים, הגיע מחזור 142 של הקורס לתומו עם 34 מסיימים ומסיימות שעתידים להיכנס לתפקידים מגוונים ביחידות המבצעיות בזרוע. ביניהם נמצאות סגן נטע דוד, סגן יעלה אשווגה וסגן ליעד נוילנדר, שלוש החובלות החדשות של זרוע הים.

השלוש מגיעות מרקעים שונים לגמרי - נטע מכפר ורדים, ישוב קהילתי בגליל המערבי, יעלה מישוב דתי בשומרון, ואילו ליעד מהעיר כפר סבא. אך המשותף ביניהן הוא כוח הרצון והשאפתנות, שהובילו אותן להתגייס לקורס חובלים ולסיים אותו בהצלחה יתרה.

"למדתי בתיכון בפנימייה צבאית, ולקראת הגיוס חיפשתי מקום שיאפשר לי שירות בעל משמעות מבצעית ופיקודית", משתפת נטע על תחילת הדרך. "נלחמתי לקבל גיבוש לקורס חובלים, ומשם הכל התגלגל. הגעתי לקורס בראש פתוח לחוות וללמוד, ובכלל לא הייתי בטוחה שאסיים אותו".

לא מורידות את הרגל מהגז – נטע, יעלה וליעד סיימו את קורס החובלים במחזור 142 זו לצד זו, וכעת הן מצפות להתחיל בעשייה משמעותית בלב ים

גם ליעד הגיעה לקורס מתוך רצון לשירות קרבי משמעותי. הייתה לה היכרות מוקדמת עם התפקיד, כי אביה שירת גם הוא כחובל בזרוע הים. לעומתן, יעלה לא העלתה על דעתה שיום אחד תתגייס לקורס חובלים.

"אני באה מבית דתי, והרגיש לי טבעי להמשיך לשירות לאומי או שירות צבאי בחיל החינוך", יעלה מספרת. "הופתעתי לקבל את המיונים לקורס חובלים, כי בכלל לא חשבתי על לוחמה לפני כן. לשמחתי לא ויתרתי על ההזדמנות", היא מוסיפה בחיוך.

שלוש החובלות מתארות את הקורס בתור חוויה מפתחת וייחודית במישור הפיזי, המנטלי והפיקודי. "אני רואה את הקורס כתקופה מעצימה מאוד", אומרת יעלה. "זכיתי ליצור חברויות עמוקות, למדתי להאמין בעצמי ובערכים שאני מביאה איתי גם ברגעים הקשים. אני מרגישה שכל אתגר שעברתי בדרך עיצב אותי כמפקדת".

נטע מצטרפת לדבריה: "כשהתגייסתי לקורס השאיפה העיקרית שלי הייתה להרגיש משמעותית מבחינה מבצעית, לדעת שיש לי חשיבות בהגנה על המדינה. לאורך ההכשרה, הפיקוד תפס גם הוא נתח גדול מהשאיפות שלי", היא מסבירה.

"התהליך שעברתי בקורס לימד אותי שיכולה להיות לי השפעה אמיתית על לוחמים ולוחמות. כמובן שגם היום חשוב לי מאוד לקחת חלק מרכזי בשמירה על המדינה, אבל אני יודעת שחשוב לא פחות ליצור קשרים טובים עם הלוחמים שלי, להיות שם בשבילם".

לצד ההתפתחות האישית, הלמידה והקשרים החברתיים החזקים, הקורס התובעני מציב בפני הצוערים לא מעט אתגרים. ליעד מספרת לי על אתגר משמעותי עליו התגברה: "ניגשתי לבוחן החובל מספר פעמים, ובהתחלה לא הצלחתי לעבור אותו. למרות שהמשימה הרגישה כמעט בלתי אפשרית, לא ויתרתי לרגע".

צליחת בוחן החובל היא תנאי הכרחי למעבר שלבי הקורס. הבוחן נועד לבדוק את רמת הכושר הגופני של הצוערים וליצור רף אחיד, והוא כולל ריצת 6 ק"מ, מתוכם 2 ק"מ עם מדים רטובים, זחילות, טיפוס על חבל בגובה 6 מטרים ועוד.

"נכנסתי לשגרת אימונים אינטנסיבית, וקיבלתי תמיכה גדולה ולא מובנת מאליה מהמפקד האישי שלי, שתרגל יחד איתי ועודד אותי", ליעד משחזרת. "אני זוכרת את הרגע שהגעתי לקו הסיום. התחלתי לבכות, והחברים למחזור היו שם והתרגשו בשבילי. זה היה תהליך מאוד משמעותי, שלימד אותי איך להתמודד עם כישלון ועל החשיבות של עבודה קשה".

נטע, יעלה וליעד שובצו שלושתן במגמת שיט. הן מתחילות את שירותן כחובלות על הכלים השונים בתקופה בה השירות המשותף בספינות נמצא במגמת התעצמות מתמדת. "אני מאוד מאמינה בשילוביות ובשירות המשותף, ושמחה על ההזדמנות לפקד על לוחמים ולוחמות שמבצעים שירות משמעותי זה לצד זו", אומרת נטע.

למלש"ביות שעתידות להתגייס לקורס חובלים או ללוחמה בזרוע הים, ליעד מבקשת למסור: "התכוננו לחוויה מיוחדת במינה, שתלמד אתכן המון על עצמכן ותציב בפניכן אתגרים חשובים. והכי חשוב, האמינו בעצמכן וביכולות שלכן להצליח".

 

עוד כתבות בנושא

loading...