שוברות גלים שוברות גלים

שוברות גלים

עידו ליידנר

לכבוד יום האישה הבינלאומי, סיפקנו לכם הצצה מיוחדת לשירותן של הלוחמות הימיות בשייטת 3 מנקודת המבט של הלוחמות רב"ט שחר פייר ורב"ט חנה ברנשטיין

היום (ב') מציינים את יום האישה הבינלאומי ברחבי העולם. לרגל היום המיוחד שוחחנו עם רב"ט שחר פייר ורב"ט חנה ברנשטיין, שתיהן לוחמות ימיות בשייטת 3, על הבחירה להתגייס לשירות קרבי בזרוע הים ועל השירות האינטנסיבי בספינה.

עבור חנה, שגדלה בחברה מסורתית בה חלק מהבנות התגייסו לשירות לאומי, הבחירה להתגייס דווקא ללוחמה באה מתוך רצון לתרום למדינה ולחוות שירות צבאי משמעותי. "הרגשתי שלוחמה זה בטבע שלי, והייתה לי מוטיבציה גבוהה לשירות קרבי", היא מספרת.

גם שחר התגייסה לתפקיד הלוחמת הימית בשאיפה לתת מעצמה כמה שיותר. "גם אם לא הייתי מחויבת לבחור בלוחמה, הרגשתי שכל עוד אני יכולה לתת, זאת הבחירה שאני צריכה לעשות", היא מסבירה בגאווה.

לכבוד יום האישה הבינלאומי, סיפקנו לכם הצצה מיוחדת לשירותן של הלוחמות הימיות בשייטת 3 מנקודת המבט של הלוחמות רב"ט שחר פייר ורב"ט חנה ברנשטיין

כשהתמיינו השתיים למסלולים שונים בצבא, נפתחה עבורן הזדמנות חדשה לשירות ייחודי כלוחמות בשייטת ספינות הטילים בזרוע הים. תפקיד הלוחמת הימית הצטרף לרשימה מכובדת של תפקידי לוחמה הפתוחים גם לנשים, ואפשר להן להשתלב בליבת העשייה המבצעית של זרוע הים.

"שירות בזרוע הים כלוחמת ימית היה משהו שמשך אותי מהרגע הראשון", מתארת שחר בהתלהבות. "הזכות לקחת חלק בשירות המשותף בספינות ולפלס דרך עבור הבנות שיגיעו אחריי נתנה משמעות נוספת ומיוחדת מאוד לתפקיד".

לאחר חודשים של הכשרה אינטנסיבית, הפכו שחר וחנה לסטי"לניות מן המניין. "מבחינתי להיות סטי"לנית זה קודם כל להשקיע את כל כולי בתפקיד ובמשימה, להתמסר לעשייה", מדגישה חנה. "השירות בספינה טומן בחובו גם רגעים מאתגרים, אבל החברים בצוות הם כמו משפחה וביחד מתגברים על כל קושי".

שחר משתפת אותי כי עבורה תחושת המשמעות שבשירות קרבי הגיעה עוד מהבית. "אחותי הגדולה היא מפקדת פלוגה בגדוד קדם של חטיבת החילוץ וההדרכה. שתינו גדלנו על ערכים של אהבת הארץ ותרומה למדינה. מהרגע הראשון בספינה ידעתי שאני רוצה לתת מעצמי כמה שיותר ולקחת חלק בעשייה משמעותית, גם אם זה אומר לוותר על מנוחה ועל זמן בבית".

בעיני חנה, המשמעות שבתפקיד הלוחמת הימית מתגלה דווקא ברגעי הקושי והאתגר. "לאחרונה חזרנו מהפלגה של מספר ימים לאחר תקופה בה הספינה הייתה בהספנה. הים היה סוער מבדרך כלל ושגרת הפעילות הייתה מאוד אינטנסיבית. האתגר הזה גרם לי לתחושת סיפוק גדולה, כי בדיוק בשביל החוויות האלה בחרתי לשרת בשייטת ספינות הטילים ולהיות הלוחמת הכי טובה שאני יכולה להיות".

הלוחמות שחר וחנה מבקשות להעביר מסר למלש"ביות שרוצות להתגייס לתפקידי לוחמה בזרוע הים: "חשוב מאוד שכל אחת שמרגישה שהיא יכולה לתת, תתן ותתרום מעצמה כמה שיותר", מוסרת שחר. "השירות כלוחמת הוא מחשל ומעצים, ומאפשר מקום להתפתחות אישית משמעותית מאוד".

חנה מוסיפה: "לוחמה בזרוע הים דורשת חוסן מנטלי ופיזי גבוה, והיא משלבת עבודה פיזית ומקצועית באופן שקשה למצוא במקומות אחרים".

עוד כתבות בנושא

loading...