שט על קיבתו שט על קיבתו

שט על קיבתו

עינב דנילוב

לכבוד ליל הסדר, רמ"ד המזון של זרוע הים קיים סדנה מיוחדת לטבחי הזרוע

כמדי שנה, רמ"ד המזון של זרוע הים, רס"ב אילן אסולין, קיים סדנה לטבחי הזרוע על מנת להכין אותם לארוחת ליל הסדר ולספק את חווית הפסח הטובה ביותר עבור המשרתים.

מטרת הסדנה היא הטמעת כישורים אצל כלל טבחי הזרוע והבטחת סטנדרט אחיד של ארוחות החג בבסיסים השונים. "בסדנאות אנחנו מקנים כלים לטבחי הזרוע בנושאי חידוש והרכבת המנות. אני מאמין שאנחנו אוכלים קודם כל עם העיניים ורק אז עם הפה, אז חשוב לנו מאוד גם לדאוג לנראות והאסתטיות של המנות", מסביר אילן.

לכבוד ליל הסדר, רמ"ד המזון של זרוע הים קיים סדנה מיוחדת לטבחי הזרוע

"הסדנה היא רק חלק מהמאמצים שאנחנו עושים עבור ליל הסדר", הוא מדגיש. "הטבחים בבסיסים השונים עובדים לקראתו כבר חודש, מרכש של כלים, מפות ואספקת מזון, ועד בניית תפריטים מגוונים ומושקעים".

אילן ושאר הטבחים בזרוע הים עושים מאמץ לבנות את ארוחת החג עם דגש על חידוש ושיפור מתמיד. "השנה נכנסת לראשונה לתפריט פסטה שעשויה מקמח תפוח אדמה כשר, שתספק לחיילים מגוון", הוא מספר.

טבחי הזרוע לא שוכחים להשקיע גם בזירת הקינוחים. "הקינוח חשוב במיוחד, כי זה מה שזוכרים בסוף הארוחה", קובע אילן.

"בעבר רוב הקינוחים היו מבוססים על עוגיות הקוקוס ועוגיות הבוטנים שאנחנו מכירים מהבית, והשנה החלטנו לשדרג את נושא הקינוחים ולכן העברנו עליו גם שיעור בסדנה. אנחנו מתכננים מגוון רחב של קינוחים הכוללים מוסים, בוואריות ועוד".

ומה עם משרתים צמחונים וטבעונים? אילן מבטיח שהם לא יישארו מקופחים. "המטבח הצמחוני והטבעוני צובר תאוצה בשנים האחרונות. אנחנו עובדים קשה על מנת לתת למשרתים צמחונים וטבעונים את המענה הטוב ביותר בליל הסדר, ומתכננים עבורם מנות עשירות, טעימות ומזינות".

"הצבא צועד על קיבתו", אמר נפוליאון בונפרטה, ואם לשפוט על פי האמירה הזו, יש מין המשותף בינו לבין אילן. "אני משרת כבר 25 שנה בתחום המזון, וראיתי לאורך השנים עד כמה למזון יש השפעה ישירה על המורל. ככל שהמזון טוב יותר, כך למשרתים יש יותר מוטיבציה לעבוד", הוא אומר.

"ארוחת בוקר טובה גורמת לחיילים להתאמץ להגיע מוקדם, וארוחת ערב טובה גורמת להם לרצות להישאר עד מאוחר. אין לי ספק שמזון שווה מורל", הוא מסכם. אז אם את החג הזה אתם עתידים לחגוג בבסיסי זרוע הים, דעו כי אתם בידיים טובות.

עוד כתבות בנושא

loading...