טובות הארבע מן האחת טובות הארבע מן האחת

טובות הארבע מן האחת

דריה לוסטיגר

ספינות פלגה 32 יצאו לאימון משותף, ויחד תרגלו סודרי ירי, תמרונים ותרגילי קרב

השעה: 10:00 בבוקר. המיקום: נמל חיפה. ארבע ספינות טילים עושות את דרכן החוצה מהנמל לקראת תרגול משותף. שוחחנו עם מפקד הספינה אח"י כידון, רס"ן אלמוג אבידור, ושמענו ממנו על אימון פלגה 32.

"המטרה העיקרית באימון היא להכין את כל ספינות הפלגה ללחימה, ולעלות את הרמה המקצועית בכל התחומים בספינה", פותח רס"ן אבידור.

ספינות פלגה 32 יצאו לאימון משותף, ויחד תרגלו סודרי ירי, תמרונים ותרגילי קרב

באימון תורגלו תרגילי קרב, הכוללים סודרי ירי על מטרות גדולות וקטנות. כמו כן הושם דגש על תקשורת הספינות ויכולתן לעבוד יחד. "עבדנו על יכולתנו להגן על הספינות מפני איומים מהים ומהאוויר, הבנת תמונת המצב במרחב הימי וסודרי הפלגה ותמרון ככוח של כמה ספינות", הוא מפרט.

"כל ספינה היא יחידת לחימה עצמאית שמסוגלת להתמודד עם איומים מסביבה", אומר רס"ן אבידור. "היתרון של אימון שבו משתתפות 4 ספינות הוא ההזדמנות שלנו לתרגל עבודה משותפת, כמו שלרוב קורה בשדה הקרב כשמספר ספינות יוצאות למשימה ביחד".

רס"ן אבידור מסביר על הערך המוסף בתרגיל בו פלגה שלמה יוצאת לים: "יש פה הזדמנות להקרין את העוצמה של זרוע הים והשייטת אל מול אויבינו ובעלי בריתנו מציים זרים".

אימון פלגה 32 התרחש לקראת תקופה עמוסה בתרגולים אופרטיביים, כדוגמת חודש המלחמה בו ייקחו חלק כלל יחידות צה"ל וזרוע הים. "מבחינתנו זו הייתה יריית הפתיחה לתקופה שבה נתעסק בתרגולים מבצעים רבים", מציין רס"ן אבידור.

היבט נוסף שהפך את האימון למיוחד, היה העובדה כי מדובר בהפלגתו המסכמת של סגן מפקד השייטת, סא"ל גיא ברק, במסגרת תפקידו.

"פלגה 32 מתאפיינת בשילוב של כלל יכולות הלחימה בשייטת ספינות הטילים אבל חשוב מכך, בלוחמים שפועלים מתוך ערכים של יוזמה, חתירה למגע, רעות ושליחות", אמר סא"ל ברק בתום האימון. "קיימת תחושת גאווה וסיפוק רב מעשייתנו ותרומתנו למערכה בין המלחמות, לצד חשיבות ייעודנו במלחמה".

"העליונות הימית היא לא רק צורך טקטי - היא הכרח אסטרטגי למדינת ישראל", ממשיך סא"ל ברק, "אין לי ספק שבלחימה הבאה תבוא לידי ביטוי עוצמתה של שייטת 3 וזרוע הים באופן מאוד משמעותי. אני יודע שלאזרחי מדינת ישראל יש על מי לסמוך".

"שייטת 3 היא משפחה לוחמת. צוותי הספינות מוכנים ונחושים מול כל אתגר ומשימה", מסכם סא"ל גיא ברק את תקופתו בשייטת, "אני גאה בלוחמים שלנו שפעם אחר פעם מהווים דוגמא לעוצמתו של צה"ל וזרוע הים, בכל מקום ובכל זמן שנדרש, בשילוביות, בקטלניות ובמקצועיות רבה".

עוד כתבות בנושא

loading...