קשר ים קשר ים

קשר ים

רבקה פיין

הוריו של סרן איתמר פישר הכירו לפני 30 שנה בבית הספר לקצינים של זרוע הים, וב-6 השנים האחרונות הוא ממשיך את דרכם בזרוע. שוחחנו איתו רגע לפני שהוא מסיים את תקופת הפיקוד על השלמת הקצונה של קציני השליטה הימית ומתקדם לתפקיד חדש

לפני שש שנים התגייס סרן איתמר פישר לתפקיד לוחם ימי בשייטת 3, אך הקשר שלו לזרוע הים הולך הרבה אחורה - למעשה, לתקופה בה הוא טרם נולד.

הוריו של איתמר, רוית ורפאל, הכירו לפני 30 שנה בבית הספר לקצינים שבבה"ד זרוע הים. רוית שירתה בלשכה של מפקד בית הספר, ורפאל היה חובל. "חצי שנה אחרי שנפגשו בפעם הראשונה בבסיס, ההורים שלי התחילו לצאת, והשאר היסטוריה", משחזר איתמר בחיוך.

היום איתמר ממשיך את דרכם של הוריו בזרוע הים. לאחר מספר חודשים בשירות כלוחם ימי הוא בחר לצאת לקורס קצינים, בתומו יצא להשלמה מקצועית בה הוסמך לתפקיד קצין שליטה ימית ושירת במוצבים השונים.

רפאל פישר, אביו של איתמר
רפאל פישר, אביו של איתמר

כעבור שלוש שנים בהן שירת כקשל"ט, התקדם איתמר לתפקיד מפקד השלמת השליטה. "אני זוכר שהתקשרו להגיד שנבחרתי לתפקיד. מאוד התרגשתי, הרגשתי שסומכים עליי ומאמינים בי", הוא נזכר.

במהלך השלמת הקשל"טים, הצוערים לומדים חומר עיוני רב, וגם מוכשרים לפיקוד. "בבה"ד 1 הצוערים עוברים תוכן פיקודי וערכי, וכשהם מגיעים אלינו המשימה היא להכשיר אותם מקצועית לשירות במערך השליטה, שכולל תפעול מערכות מורכבות ושליטה בנהלים ופקודות. חשוב גם להכין אותם לאתגרי הפיקוד שייחודיים לזרוע הים, ובאופן ספציפי למערך השליטה".

רוית פישר, אימו של איתמר
רוית פישר, אימו של איתמר
איתמר מתאר את השגרה בתפקיד מפקד ההשלמה כאינטנסיבית ומאתגרת. "כל שלושה חודשים פותחים קורס ומתחילים מחדש. חשוב לי להיות חונך ומלווה סבלני, אבל מצד שני כל הזמן להקפיד על דרישות גבוהות ולדחוף את הצוערים קדימה".

עוד הוא מספר שהעשייה בתפקיד מזמנת רגעים רבים של סיפוק. "תפקיד הדרכתי הוא הכי חוויתי ומיוחד שיש. אין רגע מרגש ומלא בנחת כמו להגיע למוצב ולראות קצין שהדרכתי בפעולה".

במשך שנה ושלושה חודשים סרן איתמר פיקד על חמישה מחזורי השלמה, ותחת פיקודו עשרות קצינים התווספו למערך השליטה הזרועי. החודש מחזור 116 סיים את הכשרתו, ההכשרה האחרונה עליה פיקד איתמר במסגרת התפקיד.

"כל מעמד סיום הוא רגע של הצלחה, כשאתה מסתכל על הצוות ורואה את התהליך שהם עברו. בתפקיד הזה הבנתי איזה תהליך אדם יכול לעבור בזמן קצר אם משקיעים בו", הוא אומר בגאווה.

התחנה הבאה של סרן איתמר היא פיקוד על מוצב השליטה הרב זירתי (משר"ם) במפקדת זרוע הים. "אני לוקח איתי להמשך הדרך את כל השיעורים שלמדתי בתפקיד ואת כל האנשים שהכרתי, אלו שעברו תחתיי ואלו שעמדו לצדי. בעיניי זה הדבר החשוב ביותר", מסכם.

עוד כתבות בנושא

loading...