מי-ם לים מי-ם לים

מי-ם לים

שחר לבנטר

לכבוד יום ירושלים, שוחחנו עם מפקד סיירת ברק, סרן עמית בן עמי, ושמענו ממנו על החיבור לעיר מולדתו ועל הדרך שעבר בזרוע הים

היום אנחנו מציינים את יום ירושלים ברחבי הארץ. שוחחנו עם מפקד סיירת ברק בזירת ים סוף, סרן עמית בן עמי, על הילדות בירושלים והשירות המשמעותי בזרוע הים.

סרן עמית בן עמי נולד בירושלים לפני 25 שנים, והוא מספר שהילדות בבירה הייתה מיוחדת מאוד. "הייתה לי ילדות מדהימה בירושלים. אני מאוד אוהב את העיר הזו, שבאיזשהו מקום מהווה כור היתוך לחברה הישראלית, קצת כמו צה"ל", הוא מתאר.

"כנער למדתי בשכונה חרדית, ואחרי בית הספר הייתי הולך עם אבא שלי לאכול חומוס בשכונה ערבית. השילוב המיוחד הזה של כל העדות והמגזרים מייחד את העיר הזו מאוד".

לכבוד יום ירושלים, שוחחנו עם מפקד סיירת ברק, סרן עמית בן עמי, ושמענו ממנו על החיבור לעיר מולדתו ועל הדרך שעבר בזרוע הים

עמית התגייס לזרוע הים לפני כ-6 שנים, ישר לקורס חובלים. אחרי הקורס שובץ כחובל בשייטת 3, ולאחר מכן המשיך לשירות בפלגת הבט"ש 915, אשר אמונה על שמירת ביטחונם של תושבי אילת.

"כבר בתחילת קורס החובלים הבנתי שאני רוצה לשרת בפלגות הבט"ש", הוא נזכר. "התאהבתי במשפחתיות החזקה שיש שם ובהתמקצעות בתחומים רבים".

עמית מספר על חוויה מעצימה מהקורס: "אני זוכר הפלגה אחת משמעותית במיוחד", הוא פותח. "הפלגנו בים האדום, הגלים היו גבוהים מאוד, וזו הייתה הפעם הראשונה שהפנמתי את האחריות שבלהיות מפקד. שם הבנתי שיום אחד זה יהיה אני שיפקד בים סוער על הספינה והלוחמים שלי ואצטרך לדאוג להם".

כאמור עמית נולד וגדל בירושלים, עיר ללא חוף. אז איך הוא מצא את דרכו לשירות בזרוע הים? "אמנם לא גדלתי ליד חוף, אבל מהרגע שהתגייסתי, הים נהיה חלק ממני", הוא אומר.

"כשהגעתי לקורס טבלתי כל בוקר בים, שחיתי, הפלגתי על סירות קטנות, ולאט לאט עברתי לגדולות. במהלכו למדתי והתמקצעתי בתחום, עד שזכיתי לפקד על ספינה בעצמי".

"היום אני יכול להגיד שהחיבור לים תורם לי המון. אני גאה להיות ירושלמי בזרוע הים, ומחכה לראות עוד צעירים מהעיר שלי מתגייסים לזרוע הים", הוא מסכם בחיוך.

עוד כתבות בנושא

loading...