שולטים בזירה שולטים בזירה

שולטים בזירה

שחר לבנטר

מה עשו קציני מערך השליטה הימית בזירת ים סוף?

בשבוע האחרון אירחה זירת ים סוף את כלל קציני מערך השליטה הימית למשך יומיים, כחלק מיוזמה של מחלקת תורה והדרכה (תוה"ד) במסגרתה המערך יבקר בכלל הזירות הימיות. 

את הביקור הובילה מפקדת פלגת השליטה והבקרה בזי"ס, סרן טליה שטרית, ששירתה בעצמה כבק"שית. "ביומיים האלו התאגדנו כזירה על מנת לארח את מערך השליטה בצורה הטובה ביותר, ובמטרה שכלל קציני השליטה יכירו לעומק את העשייה של המערך בגזרה שלנו", היא מספרת.

סרן טליה שטרית, מפקדת פלגת השליטה ובקרה בזי"ס
סרן טליה שטרית, מפקדת פלגת השליטה ובקרה בזי"ס

הביקור נפתח בהצטרפות הקשל"טים להפלגת ביטחון שוטף יחד עם לוחמי פלגה 915, כדי שיוכלו לחוות את הזירה מהים. בהמשך היום הועברו שלל הרצאות ותכנים, ביניהם היכרות עם היסטוריית מערך השליטה ופעילותו בזירה.

"ביצענו מספר שיחות בפורומים שונים, מפורום מפלג"ים ועד למפקדי מוצבים, על מנת להציג את המוצבים השונים ואת פעילותם", מפרטת סרן שטרית. "בנוסף לכך, שמנו דגש על לימוד מקרי דגל של מערך השליטה".

"אלו היו יומיים שוברי שגרה עבור מערך השליטה. הרבה מהקשל"טים לא ביקרו בזירה שלנו הרבה זמן, וזו הייתה הזדמנות מצוינת עבורם ללמוד מה קורה בזירה שונה מזאת בה הם משרתים", אומרת סרן שטרית.

מערך השליטה מצטרף להפלגת בט"ש
מערך השליטה מצטרף להפלגת בט"ש

"כלל משרתי הזירה נרתמו להצלחת האירוע, כדי שנוכל להוציא לאור את הייחודיות של זירת ים סוף", מתארת סרן שטרית. "רצינו לחשוף את הקשל"טים לעשייה בזירתנו ולערוך היכרות מעמיקה עם יעדים אסטרטגיים בזירה ועם ההתחדשות וההשתנות בה".

"המערך שלנו הוא מערך משפחתי, מגובש וערכי", מסכמת סרן שטרית. "היה לי חשוב לי שהקצינים יצאו מהביקור אצלנו עם ההבנה שלכל זירה ימית יש אתגרים ויעדים משלה, וכל זירה היא חשובה וייחודית".

עוד כתבות בנושא

loading...