סגירת מעגל סגירת מעגל

סגירת מעגל

שחר לבנטר

סא״ל שי חודרה נכנס לתפקיד מפקד זירת ים סוף, ובכך הוא ממשיך את דרכו של אביו. ״בתור ילד הייתי מסתובב בבסיס, ועכשיו אני מרגיש שאני חוזר הביתה״

לקראת חילוף מפקד זירת ים סוף, ישבנו לראיון עם המפקד הנכנס סא״ל שי חודרה ושמענו ממנו על עברו הצבאי ועל שאיפותיו בעת כניסתו לתפקיד.

במסלולו הצבאי מילא סא״ל חודרה מספר תפקידים בעמדות מפתח במטה ובשטח של זרוע הים.

את ראשית שירותו העביר בתפקידי פיקוד שונים בשייטת הצוללות ולאחר מכן המשיך ועשה הסבה לשייטת הסטי״לים, שם פיקד בין היתר על אח״י ניצחון ועל אח״י חרב.

משם הוא המשיך ויצא ללימודים שארכו כ-3 שנים, בהם סיים תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני בניהול מערכות חינוך.
לאחר מכן חזר סא״ל חודרה לשרת בתפקיד מטה כרע״ן המבצעים של זרוע הים, ולבסוף, לפני כניסתו לתפקיד מפקד זירת ים סוף, הוא שירת כמפקד הספינה אח״י להב במשך שנתיים.

״אני מאוד מתרגש לפקד על זירת ים סוף״, אומר סא״ל חודרה. ״לפני כ-30 שנה עברתי בעצמי ביחד עם משפחתי לאילת בעקבות אבי ששירת בזרוע הים והחל לשרת כמפקד מעגן זי״ס, וכעת אני עושה את אותו המעבר ביחד עם המשפחה שלי״, הוא מספר בהתרגשות ומוסיף:״בתור ילד הייתי מסתובב בבסיס, ועכשיו אני מרגיש שאני חוזר הביתה״.

סא״ל שי חודרה נכנס לתפקיד מפקד זירת ים סוף, ובכך הוא ממשיך את דרכו של אביו. ״בתור ילד הייתי מסתובב בבסיס, ועכשיו אני מרגיש שאני חוזר הביתה״

״בראש ובראשונה אני שם לעצמי מטרה לשמור על הגבול הימי״, הוא מדגיש. ״זירת ים סוף עומדת על סף חידושים ושינויים רבים וגדולים בתחום הבט״ש, וכל זאת על מנת שנוכל להגן על הגבולות הימיים שלנו ועל האזרחים בצורה הטובה ביותר״.

סא״ל חודרה מציב לעצמו בעת כניסתו לתפקיד מטרות גם בהיבט ההון האנושי. ״כל אחד מהמשרתים המגיעים לבסיס מבחינתי הוא עולם ומלואו, ואני שם לעצמי מטרה לראות כל אחד ואחת מהם ולדאוג לצרכיהם בצורה המיטבית״.

כאשר נשאל סא״ל חודרה על כשירות הזירה, הוא משיב: ״כשירות הזירה היא ברמה גבוה מאוד, שנת הקורונה הובילה אותנו כזרוע להתמודד עם קשיים רבים. אני יודע שנמשיך בדרך הזו ותמיד נשאף להיות הכי טובים שאנחנו יכולים״.

סא״ל חודרה נכנס לנעליו הגדולות של אל"ם תמיר שמש, מפקד זירת ים סוף היוצא.
״תמיר עשה עבודה מצויינת. הוא רציני, מקצועי וניכר כי הוביל את הזירה במנהיגות ראוייה להערכה״, מוסר סא״ל חודרה.

״אני מצהיר בפני תמיר כי הוא יכול לסמוך עליי שאמשיך את דרכו בצורה הטובה ביותר, בנוסף אני מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך ובתפקיד הבא אליו מגיע״.

 

לבסוף, כאשר סא״ל חודרה נשאל מה הוא מאחל לעצמו לתחילת דרכו בתפקיד החדש, הוא מסכם: ״קודם כל אני מאחל למשפחה שלי שעשתה מעבר לא פשוט לאילת, שיצלחו את התקופה הזו שעשויה להיות מאתגרת עם השינויים המלווים אליה ושאני מבטוח שהם יהנו בעיר המופלאה הזו״.

״בנוסף אני מאחל לכל משרתי הזירה שנצליח יחד לממש את יעדנו ונדאג לביטחונם האישי של כל תושבי העיר ובאי שעריה״.

עוד כתבות בנושא

loading...