מורה דרך מורה דרך

מורה דרך

רבקה פיין

אל"ם בוריס שוסטר מסכם תקופה משמעותית במיוחד כמפקד בה"ד זרוע הים

אל"ם בוריס שוסטר התנדב בשנת 2000 לקורס חובלים, ומאז ביצע שלל תפקידי מפתח בזרוע הים, כשהאחרון בהם הוא פיקוד על בסיס ההדרכה הזרועי.

"אפשר לחלק את השירות שלי לשלושה חלקים, שלושה מסלולים שבמהלך השנים בצעתי", הוא פותח. "שירות משמעותי בשייטת ספינות הטילים, שירות משמעותי בפלגה 916, ולאחר מכן שירות משמעותי בתחום ההדרכה שהוביל אותי לתפקיד מפקד בה"ד הזרוע".

"לאורך שירותי לקחתי חלק בפעילות מבצעית ענפה, ואני יכול לומר שזה השפיע עליי כלוחם, כאדם וכמפקד", מספר אל"ם שוסטר. "החוויות הללו והאתגרים שהן טמנו בחובן עיצבו אותי בצורה הטובה ביותר כמפקד הבה"ד".

אל"ם בוריס שוסטר מסכם תקופה משמעותית במיוחד כמפקד בה"ד זרוע הים

"למפקד הבה"ד יש שני כובעים", הוא מתאר. "אחד הוא להיות מפקד בסיס, שזה אומר דאגה לתפקוד הבסיס, השירותים שהבסיס נותן , והפעולות שהבסיס מבצע לתפקוד מיטבי. הכובע השני זה להיות ה'מדריך הראשי' של זרוע הים, ולהיות האדם המתווה מצפן ערכי למתגייסי זרוע הים. להיות אחראי על יישום תוכניות ההכשרה הערכיות והמקצועיות".

בנוסף, הבה"ד מהווה את שער הכניסה למשרתי זרוע הים. "תפקידינו לקלוט את כל משרתי זרוע הים לשורותינו, להיות אחראי על העיצוב הראשוני, הפיכת המתגייסים למשרתים, על האינטגרציה של המשרתים במערכת הצבאית וצביעתם בצבעי זרוע הים".

"השגרה היומית של מפקד הבה"ד הוא לאזן בין שני הכובעים", הוא ממשיך. "תפקוד כמפקד בסיס וגם התעסקות בלמידה, בהכשרה והדרכה על כל המשתמע מכך. אלו יריעות רחבות ויש לא מעט עבודה".

אל"ם בוריס נכנס לתפקיד לפני כשנתיים. "היו שלושה יעדים שהצבתי לעצמי בתור מפקד בה"ד. לשמור על חיי אדם, לשמור על כבוד האדם ולא פחות חשוב זה לשפר משמעותית את איכות ההדרכה בבה"ד זרוע הים".

הדרך הפיקודית שהוביל במהלך השנים בנויה משלושה עמודי תווך. "אני מאמין בדוגמה אישית, ביחס אישי ובחינוך אנשיי לאחריות במובן הרחב של המילה".

אחד האתגרים בניהול הבה"ד היה בהתמודדות עם נגיף הקורונה. "בפרק זמן של יותר משנה התמודדנו כבסיס עם מגפת הקורונה. הבה"ד הוא בסיס עמוס ומשימותיו רבות, זו הייתה ונותרה משימה מאתגרת במיוחד. אבל אני בטוח שסגל הפיקוד בבה"ד ימשיך לעשות את המקסימום כדי להגן על בריאותם של משרתי הבסיס".

"התקופה בבה"ד הייתה המאתגרת ביותר והמעניינת ביותר שחוויתי בתור מפקד", הוא קובע. "אני מסיים את התפקיד עם סיפוק רב וגם עם טעם של עוד".

בתפקידו הבא אל"ם בוריס שוסטר יכהן כנספח צה"ל בחו"ל, "מדובר בתפקיד מאוד מעניין עם אתגרים חדשים. יהיה לי המון מה ללמוד, ואני מקווה להמשיך ולתרום".

על המוטיבציה שלו לשירות ארוך ומשמעותי בזרוע הים, הוא מספר: "אני רואה לנגד עיניי כל יום את האהבה שלי למדינה, אהבה אמיתית וכנה, שמובילה לרצון לעשות משהו מעבר. אני מאוד גאה בשירות הצבאי שלי עד כה, גאה במדים שאני לובש יום יום, וגאה להיות איש צבא בכל רגע נתון".

"זרוע הים מהווה בית לאלפי אנשים, והיא זרוע מיוחדת במינה. רשמנו הישגים מאוד משמעותיים בשנים האחרונות בתחום הגנת הגבולות, הגנת אתרים אסטרטגיים וגם כמובן פעילות מבצעית ענפה ומשמעותית. לפנינו עתיד משמעותי אף יותר, עם אתגרים כבירים. צריך להיות צנועים, אבל יש גם במה להתגאות", הוא מסכם בחיוך.

עוד כתבות בנושא

loading...