פיקוד ושליטה פיקוד ושליטה

פיקוד ושליטה

רבקה פיין

שבעה קשל"טים הצטרפו השבוע אל שורות הפיקוד של מערך השליטה. אחד מהמסיימים, סג"ם איתי פדה מיועד להיות קמב"ץ בפלגה 915, אותה זירה בה אביו שירת כדבורן

מחזור 117 של השלמת הקצונה של מערך השליטה הסתיים בטקס חגיגי בבה"ד. שבעה מסיימים מקבלים את דרגות הסג"ם ובקרוב ייכנסו לתפקידיהם במערך השליטה, ולתפקידים שונים בתחומי התיאום והמודיעין.

סג"ם איתי פדה, ממסיימי ההשלמה, מאז ומתמיד ידע שהוא רוצה להתגייס לזרוע הים, "לפני הצבא עשיתי כל מיני מיונים ליחידות שונות ואף התקבלתי לחטיבת הקומנדו, אבל ויתרתי על זה בשביל להתגייס לזרוע הים".

החיבור לים תמיד היה שם, איתי גדל בעיר אילת, היה צולל בים סוף ובתיכון הרחיב מגמת ביולוגיה ימית.

שבעה קשל"טים הצטרפו השבוע אל שורות הפיקוד של מערך השליטה. אחד מהמסיימים, סג"ם איתי פדה מיועד להיות קמב"ץ בפלגה 915, אותה זירה בה אביו שירת כדבורן

את האהבה לים והרצון לשרת בזרוע, ירש במידה רבה מאביו ששירת כסגן מפקד דבור בפלגה 915 בזירת ים סוף, "שמעתי ממנו הרבה סיפורים וגם שאלתי הרבה שאלות על השירות שלו", הוא מספר. איתי התגייס ליחידת הבט"ש ושירת כדבורן בבסיס אשדוד, את הסיכה של יחידת הדבורים קיבל איתי מאביו, ששמר את הסיכה עוד מימיו ביחידה.

אחרי יותר משנה בתפקיד הדבורן, נאלץ להחליף תפקיד בעקבות ירידה בפרופיל. הוא יצא לקורס חובשים, ושובץ כחובש מרפאה בזירת ים סוף. לאחר כמה חודשים, בחר לצאת לקצונה בזרוע. "יצאתי לקצונה כי רציתי לתרום כמה שיותר, ולהביא מעצמי את מאת האחוזים. אני רוצה להיות מפקד ולקבוע במעשי את גורלה של ישראל במערכה", הוא מסביר.

כעת איתי עומד לשרת כקמב"ץ (קצין מבצעים) בפלגה 915 - זירת ים סוף, שם שירת אביו. המסע בדרך להפוך למפקד אינו קצר - חודשיים וחצי בבה"ד 1, ואחריהם חודשיים אינטנסיביים בהשלמת קצונה בבה"ד זרוע הים. "בבה"ד 1 לומדים פיקוד, ערכים, ידיעת ישראל וצה"ל, ועוד השלמת קשל"טים היא מקצועית במהותה. למדנו את תפקיד הקשל"ט ואת תפקיד התיאום והאג"ם. לומדים על כל מערך הבט"ש והזירות", הוא מפרט, "כל צוער לומד על הזירה אליה השתבץ, בנוסף לומדים על הכוחות הנוספים שפועלים כמו חיל האוויר, המשטרה ועל שיתופי הפעולה המקצועיים בינינו".

אביו של איתי
אביו של איתי

"תפקיד הקמב"ץ הוא חשוב ביותר. הקמב"ץ אחראי על התיאום בין הגורמים בזירה, עריכה וייעול של הסיורים בשטח, וגם על המעטפת המבצעית של הלוחמים. חלק מהתפקיד שלי כמפקד של הסמב"ציות (סמלות המבצעים) הוא לדאוג לחיילות שלי, ולהראות להן את החשיבות והסיפוק בתפקיד שלהן, ולדחוף אותן לבצע אותו בצורה הכי טובה ומקצועית שיש".

"אני מאוד מתרגש מהכניסה לתפקיד, מאוד רוצה להשפיע ולתת מעצמי למען המדינה. להיות קצין זה תפקיד עם אחריות מאוד גדולה. אני גאה לשרת בזרוע כזו משפחתית, מבצעית וקריטית לביטחון ישראל", הוא מסכם.

עוד כתבות בנושא

loading...