ערב מרגש לשייטת הצוללות ערב מרגש לשייטת הצוללות

ערב מרגש לשייטת הצוללות

דריה לוסטיגר

בטקס שהתקיים אמש (א') בראשות מפקד זרוע הים, האלוף אלי שרביט, זכתה שייטת 7 גם במפקד חדש וגם בצל"ש מפקד הזרוע, "זכיתם בציון לשבח בזכות עצומה"

בטקס חגיגי שהתקיים אמש (א') בבסיס חיפה בראשות מפקד זרוע הים - אלוף אלי שרביט, ובמעמד מפקד בסיס חיפה - תא"ל גיא גולדפרב, מונה אל"ם אורי למפקד שייטת הצוללות והחליף את אל"ם גיא, שפיקד עליה בשנתיים האחרונות. 

״לפני 22 שנה גורלי נקשר עם גורל שייטת הצוללות, עת הגעתי כקצין צעיר ליחידה. מאז ועד היום הזה, שייטת 7 פשטה ולבשה צורה חדשה לחלוטין", כך פתח בדבריו מפקד השייטת היוצא, אל"ם גיא: "שייטת 7 מודל 2021, זו שניצבת כאן מולנו היא יחידה קטנה, אמיצה, לוחמת, בעלת חוסן אדיר, מקצועית ומובילה".
בטקס שהתקיים אמש (א') בראשות מפקד זרוע הים, האלוף אלי שרביט, זכתה שייטת 7 גם במפקד חדש וגם בצל"ש מפקד הזרוע, "זכיתם בציון לשבח בזכות עצומה"
עוד אמר אל"ם גיא: "שייטת 7 היא בעלת משמעות אדירה, עד כדי בלתי נתפסת, לחוסנה ולבטחונה הלאומי של מדינת ישראל. אנו נמצאים בתקופה בה מדינת ישראל מאוימת מכל החזיתות, מוקפת אויבים בגבולותינו הישירים, אויבים במעגל שני ושלישי ועמוסת אתגרים ביטחוניים משמעותיים. בתקופה זו למדינת ישראל נדרשת שייטת צוללות מבצעית וחזקה", המשיך.

"אני גאה בכם, אנשי היחידה, לוחמים ותומכי לחימה, שבתקופה המורכבת ביותר שידעה היחידה, הצלחנו להוציא לים עשרות מבצעים, בזירות קרובות ורחוקות, להפעיל את הצוללות בשיטות פעולה בהן לא פעלנו מעולם. לאפשר למדינת ישראל להיות נוכחת בכל מקום ובכל זמן וכל זאת כדי לשלול מהאויב הישגים ולפגוע בו באשר הוא נמצא", פנה אל"ם גיא למשרתי השייטת.

"אני מוכרח לציין מעל במה זו, שהסיבה המרכזית להצלחה בכל מה שתיארתי עד עכשיו, היא ששייטת 7 לא פעלה בשום שלב לבדה. הסיבה המרכזית היא השותפות העמוקה בה פעלה זרוע הים ומערכת הביטחון כולה. היה לי העונג והכבוד", סיכם אל"ם גיא במילים: "שייטת 7, צאו לים, צללו עמוק ורחוק, נצחו ושובו הביתה בשלום".

בהמשך הטקס עלה ודיבר מפקדה החדש של שייטת הצוללות, אל"ם אורי: ״זו זכות גדולה עבורי לקבל את הפיקוד על שייטת 7. זכות ששירות שלם הכין אותי אליה. זכות זו הופכת באחת עם קבלת הפיקוד לחובות אותן אני מתחייב למלא בתפקידי", הכריז בתחילת נאומו.
"חובה ראשית היא למצות את עוצמתה המבצעית של הצוללת למען זרוע הים, צה"ל ובטחון מדינת ישראל. אם נמשיל את הצוללת לקשת, חובה עלינו להשאיר אותה מתוחה ודרוכה בכל עת", המשיך בדבריו אל"ם אורי.

"חובה עלינו להמשיך ולצאת מהבועה ולייצר שותפויות מבצעיות. זאת כדי שנהיה מוכנים, כאשר יידרש, לשגר את החץ הנכון, מתוך מגוון החיצים שבנדן, לעבר המטרה הנכונה. חובה בסיסית היא לפקד, לאהוב, להוביל ולרתום למשימה את לוחמי ומפקדי שייטת 7".

את נאומו חתם המפקד החדש במילים: "חובה מוסרית היא לזכור את מורשת השייטת, את דור המייסדים, את כתפי הענקים עליהם אנחנו עומדים. חובה לחקוק בלבנו את זכר נופלי שייטת 7. אני מתחייב לעשות ככל שביכולתי לעמוד בחובות אלו".



מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, בירך את היחידה כשהעניק לה צל"ש אלוף. ״אני לא יכול לדבר בשבחי המבצעים של השייטת בפרהסיה, אך אפשר לספר שציון לשבח מגיע ליחידה שבמהלך שנתיים שילשה את כמות שעות המבצעים שלה. ציון לשבח מגיע ליחידה שהרבה מאוד שנים הייתה לצד האופרציה, תמכה אותה, העניקה מודיעין מאפשר וכעת הפכה להיות האופרציה עצמה".

"זכיתם בציון לשבח בזכות עצומה, ללא טיפה של חסד", המשיך האלוף אלי שרביט: "אני רוצה שכל אחד ואחד מכם יחוש גאווה. כפי שאני חש, וכפי שמפקדיכם חשים. גיא, הצעדת את השייטת אל אותם שיאים מבצעיים ותהליכי בניין כוח מורכבים ביד בטוחה, סמכתי עליך שתדע להיות אחד שרגליו נטועות בקרקע ועשית זאת בכישרון רב".

"תודה מעומק ליבי לשייטת 7 כולה על כך שעשתה דרך יוצאת דופן, ושמה את עצמה במקום אחר, במקום שונה בהפעלת הכוח של זרוע הים.״

עוד כתבות בנושא

loading...