שחרור משפחתי שחרור משפחתי

שחרור משפחתי

מעיין לנגה

התרגשות כפולה: רנ"ג גל שמאי ובתו, סגן סהר, גזרו את החוגר באותו היום וסיכמו יחד שירות משמעותי בזרוע הים

השבוע שעבר הביא איתו יום מרגש במיוחד למשפחת שמאי: האב, רנ"ג גל שמאי, שסיים את תפקידו כראש מדור נוהג בזרוע הים, פשט את המדים בפעם האחרונה אחרי 29 שנות שירות בזרוע הים. לצידו עמדה הבת, סגן סהר שמאי, קצינת כוח אדם בבה"ד הזרוע, שהשתחררה גם היא באותו היום משירות משמעותי.

"כל הדרך לנקודת השחרור שלי, רק חשבתי על זה שהבת שלי גוזרת במקביל אליי", מספר רנ"ג שמאי בחיוך. "הייתי אמורה להשתחרר בתאריך אחר, וברגע האחרון ביקשו להאריך לי את השירות בכמה ימים", מוסיפה הבת סהר. "כך יצא שסיימנו את השירות באותו יום, וזה הרגיש ממש כמו יד הגורל".

רנ"ג גל שמאי התגייס לזרוע הים בשנת 1992 לתפקיד מכשירן ימי. מאז הספיק למלא תפקידי מפתח רבים ומגוונים בזרוע הים, ביניהם רס"ר בסיס ציוד ותובלה, כשבתפקידו האחרון שימש ראש מדור נוהג בזרוע הים והיווה מנחה מקצועי בתחום המשמעת לכלל הבסיסים והיחידות.

התרגשות כפולה: רנ"ג גל שמאי ובתו, סגן סהר, גזרו את החוגר באותו היום וסיכמו יחד שירות משמעותי בזרוע הים

האהבה של רנ"ג שמאי לזרוע הים התחילה בגיל צעיר, והגיעה מהבית. "אבי שירת כנגד בשייטת 13, וגם אחי שירת בזרוע הים", הוא מתאר. "בשנת 94' הכרתי את אשתי רוית בשירות במספנה, ועם יום השחרור מהצבא אנחנו חוגגים 25 שנות נישואים פלוס ארבעה ילדים", מוסיף בהתרגשות.

לאורך שנות פעילותו בזרוע הים, הפך רנ"ג שמאי לדמות מוכרת ואהובה בקרב משרתים מכל הבסיסים. "זכיתי לפעול בתפקיד מרכזי ומשמעותי שנוגע בכל המשרתים, מהחיילים בטירונות ועד הלוחמים בבטן הצוללת. כולם ידעו מי אני והרגישו בנוח לפנות אליי", הוא אומר.

"היכולת לדאוג לחיילים, לעבוד בשבילם ולשפר את תנאי השירות שלהם העניקה לי סיפוק עצום. לאורך כל הדרך היה לי חשוב מאוד להוות מודל לחיקוי לכלל המשרתים, לפנות למי שמולי בגובה העיניים וליצור קשרים עמוקים שמתבססים על אמון".

הוא מספר שהאכפתיות כלפי החיילים נמדדת לפעמים דווקא ברגעים הקטנים. "אני זוכר לילות רבים שהייתי מגיע הביתה מאוחר כי הייתי נשאר במועדון ומשחק פינג פונג עם מאבטחי המתקנים, או יושב על כוס קפה עם מי ששומר בש"ג".

לפני מספר שנים התגייסו לזרוע הים בנו ובתו התאומים של רנ"ג שמאי, עומר וסהר. עומר שירת כחשמלאי, וסהר, שכאמור השתחררה ביחד עם אביה, שירתה כראש לשכת מפקד הבה"ד ואחרי קורס קצינים המשיכה לתפקידים קצינת שירות ייחודי וקצינת כוח אדם בבה"ד.

"לא תמיד היה פשוט להיות בת לאבא שמשרת בתפקיד כל כך בולט ומוכר בזרוע", מודה סהר. "היה לי חשוב להוכיח את עצמי בזכות עצמי, ואני גאה להגיד שעבדתי קשה כדי להגיע לאן שהגעתי ולקבל הערכה על העשייה שלי".

היא אמנם השתחררה רק בשבוע שעבר, אבל השבוע סהר כבר חזרה לבית השני שלה, הבה"ד, הפעם במילואים. "הבה"ד הוא בסיס מאוד מיוחד בעיניי שאין שני לו", היא מדגישה. "במסגרת השירות בבה"ד זכיתי לעבוד עם יחידות רבות ומגוונות, צברתי חוויות, הכרתי חברים והתפתחתי באופן אישי".

"אני גאה ושמח בשביל סהר, שעשתה שירות משמעותי וכעת יוצאת לדרך חדשה", משתף רנ"ג שמאי. "זה סיפוק גדול עבורי לראות את הבת שלי לוקחת על עצמה אחריות גדולה ופועלת בבגרות ובעצמאות. זרוע הים היא בית ומשפחה בשבילנו, ואני יודע ששעריה תמיד יהיו פתוחים עבורנו".

את הדרך הארוכה שלו בזרוע הים מסכם רנ"ג גל שמאי בגאווה ובסיפוק. "זרוע הים מורכבת מהון אנושי מגוון ואיכותי, משמשת סמן ימני לכל צה"ל בתחומי המשמעת ומהווה דוגמה ותפארת. אני גאה על התהליך החשוב שעברנו ביחד, ויודע שההצלחות שצברנו יישמרו לדורות קדימה ואף יתעצמו".

עוד כתבות בנושא

loading...