אהבה מעבר לים אהבה מעבר לים

אהבה מעבר לים

רב"ט רני רבס בסיוע אופק ארד

טור אישי - רב"ט רני רבס מאמנת סימולטור צוללן

הפעם הראשונה שבה הכרתי את יאיר הייתה בשמירה בש״ג של הבה״ד, הוא היה בקורס טכנאי שו״ב ואני בקורס מאמנות סימולטור. כבר אז הרגשתי שיש פה משהו מיוחד.

אחרי בערך חודש התחלתי את ההסמכה שלי בבה״ד בבית ספר צוללן, ובמסגרת שבוע שמירות יצא ששמרתי ביום ראשון בש״ג. הוא נכנס בבוקר עם התיקים הגדולים שלו, ופשוט העביר איתי שעה וחצי מהשמירה, ומשם כבר הכל התגלגל.

כשהוא סיים את הקורס הוא עבר לשרת באח״י תרשיש ואני נשארתי לשרת בבה״ד. בגלל מגפת קורונה הוא סגר הרבה שבתות בספינה ואני סגרתי שבתות בהסמכה, כך שנוצר מצב שבמשך שלושה חודשים לא הצלחנו לראות אחד את השניה, ומערכת היחסים שלנו כבר אז התחילה בשלט רחוק. בדיעבד זה רק הפך את הקשר לחזק עוד מההתחלה.

המיונים למשלחת החלו כשיאיר שירת בספינה, ישר היה ברור לשנינו שהוא הולך על זה! יחד עם כל הפחד מהמרחק, מהגעגועים ומהקושי בתקשורת, היה לי חשוב שהוא לא יפספס את החוויה. רציתי שהוא יתקדם, יתפתח בתפקיד שלו ויגיע למחוזות רחוקים.
מההתחלה היינו בגישה טובה וידענו שזו תהיה חוויה של פעם בחיים וכמובן שזה כבוד מאוד גדול להשתתף במשלחת שעושה היסטוריה.

לפני היציאה למשלחת יאיר הגיע לבה"ד לחודשיים בהם עבר הכשרה לקראת הנסיעה. בתקופה הזו יכולנו לשמוע מה עובר על כל אחד מאיתנו במסגרת התפקיד ויכולנו לשתף אחד את השניה בחוויות. העובדה ששנינו משרתים בזרוע מחזקת את הקשר שלנו, את ההבנה של השפה המשותפת ואת החיבור האמיתי אחד לשנייה שכן שנינו מתעסקים באותם עולמות.

אחרי היציאה שלו למשלחת היה קשה להתרגל למצב החדש - המרחק הרב מהבית, מהחברים, מהשגרה המוכרת, הגעגועים שהתחילו להציף וההסתגלות למדינה זרה, אבל ידענו להיות שם ולתמוך אחד בשניה בכל רגע פנוי. זכיתי לקחת חלק ממה שעובר עליו במסע ההיסטורי והלאומי שאליו יצא.

טור אישי - רב"ט רני רבס מאמנת סימולטור צוללן
ההגעה של הספינות החדשות לארץ מסמלת התחדשות והתחזקות של הזרוע שלנו! למרות העובדה שכל אחד מאיתנו ממלא תפקיד שונה, שנינו חלק ממשהו גדול יותר וכל אחד מאיתנו תורם בדרכו לבטחון המדינה. אני מרגישה גאווה לדעת שבן זוגי ממלא חלק משמעותי בהגעה של אח"י עצמאות לארץ ובהישגים שיבואו בהמשך פעילותה המבצעית.

אם ישאלו אותי איך אפשר לגרום לזוגיות לצלוח תקופה כזו הייתי עונה שצריך תקשורת פתוחה, סבלנות, ולהסתכל תמיד על חצי הכוס המלאה. אין לי צל של ספק שהתקופה הזאת עשתה לנו רק טוב והוכיחה לנו כמה אנחנו חזקים ביחד ובנפרד, ומכאן אני בטוחה שרק נצמח ביחד.

החוויות, הסיפורים והזכרונות עליהם שמעתי ממנו במהלך המשלחת בגרמניה מעידים כמה הוא נהנה מהמסע. למרות העומס והעבודה הבלתי פוסקת הם מצאו זמן לספוג את התרבות וכמובן גם לפלברות (צחוקים). יאיר אפילו שיתף אותי שזכה לפגוש שם את האדמירל וולף, שהיה ימאי בצי הגרמני במשך 40 שנה והיום אחראי על צוותי הכבאים והאימונים המיוחדים שלהם. השניים התחברו והאדמירל אף נתן לו שטר עתיק כמזכרת!

אהוב שלי, אין לי מילים לכמות הגאווה שאני מרגישה כלפייך וכמה שאני מעריצה אותך. קיבלת החלטה אמיצה והלכת איתה עד הסוף בלי לוותר ולהישבר לרגע. אחרים ששואלים עליך שומעים ממני על כמה אני שמחה שטוב לך, על כמה שאתה מצליח וכמה טוב לנו ביחד גם מרחוק. כל האנשים שאוהבים אותך בארץ תומכים בך ומאמינים בך, וכולנו רק מחכים שתחזור.

אוהבת עד האינסוף ומעבר לו, רני.

עוד כתבות בנושא

loading...