שלישי אישי: על הסיפון שלישי אישי: על הסיפון

שלישי אישי: על הסיפון

אופק ארד

הכירו את רס"ר מרק קנבסקי - בתפקידו הצבאי הוא משרת על ספינות הזרוע אבל העיסוק בכלי שיט לא מסתיים כאשר הוא חוזר הביתה

רס"ר מרק קנבסקי יצא עם המשלחת של הזרוע לגרמניה על מנת להביא את הספינות החדשות מדגם הסער 6 ארצה, אבל אלו לא הספינות הראשונות עליהם הוא עבד קשה. מילדות רס"ר קנבסקי מתעסק בעולם כלי הים ופיתח תחביב של בניית דגמי ספינות, לכן זו ממש לא הפתעה שהוא הגיע לשירות ענף בזרוע הים!

מרק משרת כחשמלאי בכיר בספינות מדגם סערי 6, כעת הוא חזר ארצה לאחר תקופה ממושכת בגרמניה בה הוכשר וגם השתתף בהבאת אח"י עצמאות אל חופי ישראל. על היציאה למשלחת הוא מספר, "המסע מעלה תחושת שליחות. בתור איש צבא, אני מרגיש שאני עושה היסטוריה וכמובן גם חש המון גאווה וסיפוק על התפקיד המשמעותי שאני ממלא", ומוסיף, "בנוסף במשלחת למדתי והתמקצעתי אף יותר בתחום שלי, זכיתי להתעסק עם טכנולוגיות חדשות".

הכירו את רס"ר מרק קנבסקי - בתפקידו הצבאי הוא משרת על ספינות הזרוע אבל העיסוק בכלי שיט לא מסתיים כאשר הוא חוזר הביתה

"התחום של חילות ים וכלי שיט מאוד עניין אותי כבר מגיל צעיר, לכל אחד יש את השריטה שלו - וזו שלי", הוא מתוודה בפניי. כבר בגיל 12 החל מרק להתעסק בדגמי ספינות שונים, לדבריו, תהליך הבניה של כל דגם הוא ממושך ולא פשוט, "התהליך לוקח הרבה זמן, וכשאני בונה דגם במקביל לשירותי הצבאי, דגם אחד יכול לקחת לי כמעט שנה מהתחלה עד הסוף".

הבנייה של הדגם כוללת הזמנה של הערכה, ניקוי כל חלק וחלק, צביעת שכבת בסיס, צביעת שכבות נוספות בהתאמה לכל חלק ולבסוף הרכבה. כל זה עלול להישמע פשוט אבל לא כך הדבר. התשוקה של רס"ר קנבסקי לספינות היא עזה, עליה הוא מצהיר, "אני באמת אוהב את מה שאני עושה בתפקיד שלי. זה ממש ממלא אותי להיות כל היום על הספינה ואז לחזור הביתה ולהמשיך להתעסק בעולם של כלי השיט".

בין תפקידו הצבאי לתחביב שאותו הוא מפתח יש קשר הדוק, "התעסקות עם חפצים קטנים זה משהו שחופף בין שני התחומים. גם בתחום האלקטרוניקה וגם בדגמים יש רכיבים קטנים ועדינים מאוד שיש לטפל בהם בזהירות, המיומנות של מוטוריקה עדינה וכמובן גם סבלנות באות לידי ביטוי באופן מובהק בשניהם".

רס"ר קנבסקי משתף אותי בשלב הבא מבחינתו בתחום בניית הדגמים, "אני שואף לבנות סצנת אמת", הוא מספר. מרק מתכנן להרכיב 'דיורמה' שזוהו מודל תלת ממדי הכולל בתוכו דגם של כלי בסביבתו הטבעית, עד אז כנראה יסתפק בדבר האמיתי - אח"י עצמאות.

עוד כתבות בנושא

loading...